Maďarsko znamenalo pro tým Force India martyrium. Mexičan Pérez zažil karambol v pátečním tréninku, Nico Hülkenberg havaroval v závodě. Nyní by mělo být po technické stránce v naprostém pořádku.
Novinářům Sergio před belgickou Grand Prix potvrdil, že veškeré chyby byly napraveny. "Jsem si naprosto jistý, že jsme všechny problémy překonali a naše vozy jsou na závodní víkend připraveny. Inženýři mi detailně popsali, co se stalo. Problémy jsou za námi, patálie s předním křídlem už je minulostí."
Pérez se také vyjádřil k opětovnému angažmá Kimi Räikkönena u Ferrari. On sám byl překvapen, že k němu došlo, i když připustil, že jedním z motivů mohla být snaha po stabilitě týmu. Při té příležitosti padla otázka, zda by netoužil někdy usednout do kokpitu se vzpínajícím se koníkem. "S Ferrari mám stále velmi dobré vztahy, takže myšlenky na angažmá v italském týmu jsem se nevzdal. Už jsem byl jednou velice blízko, Stefano Domenicali se mnou chtěl jednat o roku 2014. Měl jsem zůstat ještě rok u Sauberu a potom bych přestoupil k Ferrari. Jenže místo toho se ozval McLaren."
Na otázku, zda nelituje svého rozhodnutí jít k McLarenu, Mexičan odvětil: "Ne, v té době McLareny pravidelně vyhrávaly a hodně pilotů se chtělo do tohoto týmu dostat. Pak se situace obrátila. Je mi samozřejmě jasné, že mé rozhodnutí hodně pošramotilo mou reputaci, zvláště když po jediné sezóně musíte z top týmu odejít. Ale taková je formule 1, nikdy nemůžete vědět, co vás čeká v budoucnosti," končí své vzpomínky Pérez.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.