Bylo to pět let trvající manželství, ale stále smutnější, popsal Alonso své působení v italském týmu. Dvakrát bojoval Španěl o mistrovský titul, nakonec ve své poslední sezóně v Maranellu skončil až na šestém místě.
Na otázku stanice CNN, zda se měl odhodlat k dřívějšímu odchodu od Ferrari, Alonso prohlásil: "Pravděpodobně ano. Vůz už nebyl vůbec konkurenceschopný a všechno se zhoršovalo. Kdybych Ferrari opustil o rok nebo dva dříve, asi by to byla ta nejlepší věc. Ale snažili jsme se bojovat až do konce každého závodu. Pět let u Ferrari mně stačilo."
Španěl rovněž připustil, že jeho působení v Maranellu provázely i hodně těžké chvíle. "U Ferrari vyhráváte nebo prohráváte podle toho, jaká je nálada v týmu. Je to velký tým, nezpochybnitelná legenda s mnoha pozitivními oblastmi, bohužel jsou tam i špatná místa. Ale jak jsem kdysi řekl, je nesmírně užitečné aspoň jednou u Ferrari působit. Uchovám si jen ty dobré vzpomínky. Sice jsme nevyhráli žádné mistrovství, ale na trofeje, které jsme za těch pět let získali, budu hrdý."
Alonso rovněž připouští, že návrat k McLarenu byl hodně riskantním krokem, ale jeho rozhodnutí motivovala přetrvávající nadvláda Mercedesu. "Nemám v povaze se vzdávat a vždy jsem chtěl chovat naději, že si mohu splnit svůj sen. Loni jsem si ale uvědomil, že při nadvládě Mercedesu nemůže Ferrari v krátkém horizontu zase začít vítězit; proto byl přestup nejlepším možným nápadem. McLaren byl krokem do nejistoty, protože měl zbrusu nový motor, ale jsme tým - vyhráváme i prohráváme společně. Podle mého názoru zatím není důležité řešit, jestli se umístíme na stupních vítězů, brzy by to neměl být problém. Byl by to jenom důsledek dobré práce, v níž se odráží pokrok našeho vozu - a to je pro nás to nejdůležitější."
Alonso u Ferrari absolvoval 96 Grand Prix, což ho v týmové tabulce řadí na čtvrté místo společně s Gerhardem Bergerem za M. Schumachera, Massu a Barrichella. Co do počtu sezón však pět let u Ferrari strávili například Alesi, Alboreto či Räikkönen. Zmíněný Berger a Regazzoni dokonce působili u Ferrari ještě o jednu sezónu víc. V počtu vyhraných závodů pro rudé oře z Maranella je s jedenácti triumfy rovněž na dělené čtvrté příčce s Felipe Massou, před nimi jsou pochopitelně M. Schumacher (72), dále pak Niki Lauda (15) a Alberto Ascari (13).
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.