Bylo to pět let trvající manželství, ale stále smutnější, popsal Alonso své působení v italském týmu. Dvakrát bojoval Španěl o mistrovský titul, nakonec ve své poslední sezóně v Maranellu skončil až na šestém místě.
Na otázku stanice CNN, zda se měl odhodlat k dřívějšímu odchodu od Ferrari, Alonso prohlásil: "Pravděpodobně ano. Vůz už nebyl vůbec konkurenceschopný a všechno se zhoršovalo. Kdybych Ferrari opustil o rok nebo dva dříve, asi by to byla ta nejlepší věc. Ale snažili jsme se bojovat až do konce každého závodu. Pět let u Ferrari mně stačilo."
Španěl rovněž připustil, že jeho působení v Maranellu provázely i hodně těžké chvíle. "U Ferrari vyhráváte nebo prohráváte podle toho, jaká je nálada v týmu. Je to velký tým, nezpochybnitelná legenda s mnoha pozitivními oblastmi, bohužel jsou tam i špatná místa. Ale jak jsem kdysi řekl, je nesmírně užitečné aspoň jednou u Ferrari působit. Uchovám si jen ty dobré vzpomínky. Sice jsme nevyhráli žádné mistrovství, ale na trofeje, které jsme za těch pět let získali, budu hrdý."
Alonso rovněž připouští, že návrat k McLarenu byl hodně riskantním krokem, ale jeho rozhodnutí motivovala přetrvávající nadvláda Mercedesu. "Nemám v povaze se vzdávat a vždy jsem chtěl chovat naději, že si mohu splnit svůj sen. Loni jsem si ale uvědomil, že při nadvládě Mercedesu nemůže Ferrari v krátkém horizontu zase začít vítězit; proto byl přestup nejlepším možným nápadem. McLaren byl krokem do nejistoty, protože měl zbrusu nový motor, ale jsme tým - vyhráváme i prohráváme společně. Podle mého názoru zatím není důležité řešit, jestli se umístíme na stupních vítězů, brzy by to neměl být problém. Byl by to jenom důsledek dobré práce, v níž se odráží pokrok našeho vozu - a to je pro nás to nejdůležitější."
Alonso u Ferrari absolvoval 96 Grand Prix, což ho v týmové tabulce řadí na čtvrté místo společně s Gerhardem Bergerem za M. Schumachera, Massu a Barrichella. Co do počtu sezón však pět let u Ferrari strávili například Alesi, Alboreto či Räikkönen. Zmíněný Berger a Regazzoni dokonce působili u Ferrari ještě o jednu sezónu víc. V počtu vyhraných závodů pro rudé oře z Maranella je s jedenácti triumfy rovněž na dělené čtvrté příčce s Felipe Massou, před nimi jsou pochopitelně M. Schumacher (72), dále pak Niki Lauda (15) a Alberto Ascari (13).
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.