Spekulace kolem jezdecké sestavy nové americké stáje Haas F1 Team opět nabývají na intenzitě, ovšem seznam se o jedno jméno zúžil. Můžeme však přiznat, že se jedná o jednoho z nejméně pravděpodobných kandidátů.
Při prezentaci nového týmu je někdy pochopitelné, že může převládnout mediální a marketingová snaha nad tou sportovní. Už jsme zmiňovali případy týmů Heskethu, resp. Brabhamu, které chtěly angažováním žen do kokpitu svých vozů přitáhnout větší zájem sponzorů i sdělovacích prostředků. Nevyšlo to ani v jednom případě, jak Divina Galica, tak Giovanna Amati strávily v týmech jen kratičký epizodní časový úsek.
Haas F1 Team možná rovněž kalkuloval s podobnou eventualitou, proto se na jeho listině vyvolených objevila třiatřicetiletá Danica Patrick, o jejímž propojení s F1 už se mluvilo několikrát. Definitivně tako možnost padla poté, co Američanka podepsala kontrakt s týmem Stewart-Haas pro seriál NASCAR. "Uzavření nového kontraktu s tímto týmem je pro mě velmi důležité. Jsem přesvědčena, že právě tam bytostně patřím."
Média připomínají, že Danica ostatně nikdy nebyla skutečným kandidátam na post v týmu F1, ovšem nikoli co se týče výkonnnosti. Američanka prohlásila, že nemá zájem přesunout se do Evropy, což by přítomnost v Haas F1 Team vyžadovala.
Stále největší šance tedy mají Esteban Gutiérrez, Jean-Eric Vergne, případně Nico Hülkenberg následovaný Alexandrem Rossim. Situaci s notnou dávkou nadsázky komentuje Holanďan Giedo van der Garde, jehož smlouva se Sauberem plnila stránky motoristického sportu na začátku letošní sezóny. "Zajímavé, jsou ještě lepší. Podívejte, koho už podepsali, ačkoliv mají v týmu jen dvě místa."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.