Spekulace kolem jezdecké sestavy nové americké stáje Haas F1 Team opět nabývají na intenzitě, ovšem seznam se o jedno jméno zúžil. Můžeme však přiznat, že se jedná o jednoho z nejméně pravděpodobných kandidátů.
Při prezentaci nového týmu je někdy pochopitelné, že může převládnout mediální a marketingová snaha nad tou sportovní. Už jsme zmiňovali případy týmů Heskethu, resp. Brabhamu, které chtěly angažováním žen do kokpitu svých vozů přitáhnout větší zájem sponzorů i sdělovacích prostředků. Nevyšlo to ani v jednom případě, jak Divina Galica, tak Giovanna Amati strávily v týmech jen kratičký epizodní časový úsek.
Haas F1 Team možná rovněž kalkuloval s podobnou eventualitou, proto se na jeho listině vyvolených objevila třiatřicetiletá Danica Patrick, o jejímž propojení s F1 už se mluvilo několikrát. Definitivně tako možnost padla poté, co Američanka podepsala kontrakt s týmem Stewart-Haas pro seriál NASCAR. "Uzavření nového kontraktu s tímto týmem je pro mě velmi důležité. Jsem přesvědčena, že právě tam bytostně patřím."
Média připomínají, že Danica ostatně nikdy nebyla skutečným kandidátam na post v týmu F1, ovšem nikoli co se týče výkonnnosti. Američanka prohlásila, že nemá zájem přesunout se do Evropy, což by přítomnost v Haas F1 Team vyžadovala.
Stále největší šance tedy mají Esteban Gutiérrez, Jean-Eric Vergne, případně Nico Hülkenberg následovaný Alexandrem Rossim. Situaci s notnou dávkou nadsázky komentuje Holanďan Giedo van der Garde, jehož smlouva se Sauberem plnila stránky motoristického sportu na začátku letošní sezóny. "Zajímavé, jsou ještě lepší. Podívejte, koho už podepsali, ačkoliv mají v týmu jen dvě místa."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.