Williamsu nesedí pomalé tratě, to se naplno ukázalo v Maďarsku, kde tým teprve podruhé v této sezóně nezapsal na své konto žádné body. V Belgii by to mělo být přesně naopak, víkend by měl být ve znamení útoku na stupně vítězů.
Jedna ze služebně nejstarších stájí ve startovním poli má letos na svém kontě jen dvě třetí místa a rozhodně se s tímto stavem nehodlá smířit. Rob Smedley předpokládá, že právě na belgickém okruhu by měl mít Williams jedinečnou příležitost dosáhnout kvalitního výsledku.
"Letní přestávka je za námi, jsme všichni odpočatí a plni elánu, z nálady v týmu je cítit odhodlání a motivace do druhé poloviny sezóny," popisuje situaci ve Williamsu Smedley. "Spa by měl být právě typ okruhu, který našemu FW37 vyhovuje, musíme na tom vydělat. Dlouhé rovinky spojené rychlými zatáčkami, zvláště sektor 2, to jsou okolnosti, které nám hrají do karet. Nelze však zapomínat ani na počasí, musíme mít několik scénářů a počítat i s neobvyklými situacemi."
Williams si je vědom, že v posledních letech neprožíval ve Spa nejlepší časy, od roku 2010 tu pouze dvakrát dojeli jeho piloti na bodovaných místech, ale právě poslední výsledek má předznamenat blýskání na časy - Bottas tu loni prolomil dlouhou šňůru neúspěchů a dojel třetí.
"Belgie je fantastická Grand Prix, pro týmy, piloty, fanoušky - lze ji nazvat ryzím závodem F1. Je pro nás velkou ctí a štěstím, že se můžeme na závod, jako je tento, každým rokem vracet," podotýká Smedley.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.