Testovací pilot Mercedesu by se mohl stát jedním z nováčků nadcházející sezóny, na což má jeho chlebodárce zájem. Rodák z německého Sigmaringenu, který zítra oslaví 21. narozeniny, je v současné době třetí v průběžném pořadí seriálu DTM.
Zájem Mercedesu vyslat Wehrleina "na zkušenou" do závodní sezóny 2016 potvrdil i šéf stáje Toto Wolff. "Chceme, aby příští sezónu strávil v F1 na postu závodícího pilota." Pro Pascala se pochopitelně vybírá post v týmu, který pohání stuttgartská pohonná jednotka.
Uvažovalo se o Williamsu, ovšem tam je vše závislé na přestupové šarádě mezi britskou stájí a Ferrari. Spíše se však zdá, že Bottas zůstane v příštím roce v týmu propagujícím osvědčené aperitivy, proto se pozornost Mercedesu zaměřila na Force India. Pravda, i tam se spekuluje, kdo odejde či neodejde, ale zdá se, že jednání Nica Hülkenberga s Haas F1 Racing je na dobré cestě - a tím by se otevřela vrátka pro Wehrleina. "Jednání s Force India probíhají, ale mohly by existovat i nějaké další možnosti," tvrdí Wolff. Konkrétní však nebyl.
Sám pilot, který absolvoval loňskou a letošní sezónu jako testpilot Mercedesu (ale zatím nedostal k dispozici třetí vůz před nějakou Grand Prix) přiznává: "Mým cílem je pochopitelně formule 1, ale nechci nic uspěchat, v současné době se cítím velice dobře i v DTM."
Odlišný názor má mistr světa F1 1997, Kanaďan Jacques Villeneuve: "Pokud se jednou objeví šance se dostat do F1, nesmíte váhat ani vteřinu. Jakékoli zkušenosti z DTM vám nikdy nemohou dát víc než možnost závodit i v malém týmu F1."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.