V souvislosti s nově nastupujícím týmem Haas F1 Team sice padlo jméno bývalého pilota stáje Toro Rosso, ale on sám se zatím k situaci na rozdíl od svých soupeřů na post v americké stáji nevyjadřoval.
Pětadvacetiletý testovací pilot Ferrari Jean-Eric Vergne strávil tři roky u týmu Toro Rosso, nyní kalkuluje s možností, že se do formule 1 vrátí v kokpitu nového týmu Haas F1 Team, a to navzdory faktu, že podepsal smlouvu s týmem DS Virgin pro šampionát Formule-E.
Soupeřů má Vergne hned několik, kolegu od Ferrari Estebana Gutiérreze, Nico Hülkenberga od Force India, ve hře je také Alexander Rossi. Gutiérrez má možná výhodnější pozici kvůli znovuzařazení Grand Prix Mexika do šampionátu, proto bude výhodný "obchodním artiklem", Hülkenberga zase zdobí větší zkušenost, ovšem na druhou stranu mu ještě běží kontrakt se současným zaměstnavatelem. Rossi by zapadl do týmu z hlediska patriotismu, ale zatím se s F1 seznamoval jako testovací pilot.
"Pořád jsou to jen dvě místa pro čtyři adepty. Řekněme, že mám slušnhou šanci, abych byl jedním z vyvolených, ale pořád je příliš brzy na to o tom detailněji hovořit. Zvláště poté, co jsem se upsal pro Formuli-E. Může to být konflitní situace. Proto je zatím zbytečné o tom mluvit. Nakonec by bylo vlastně příjemné řešit tento problém," usmívá se Vergne.
"V současné době se chci plně věnovat práci pro Ferrari, nakonec s ohledem na vazby s Haasem to může být jeden z faktorů, co mi pomůže. Vidím v tom určitou paralelu s tím, co jsem prožil u Toro Rosso. Díky přítomnosti v této stáji jsem se podílel i na činnosti Red Bullu v době, kdy vyhrával, co se dalo, vždyť jsem byl náhradní a testovací pilot. Získal jsem přitom hodně zkušeností. Nakonec když jsem u Toro Rosso první rok jezdil s Ricciardem, v prvním roce jsem byl lepší," pokračuje Vergne.
"U Ferrari také sbírám nové poznatky a poznávám i jinou filozofii největšího týmu všech dob. To je zase jiný styl práce a určitě napomáhá mojí komplexnosti, poznávání technologie vozů a dalších oblastí. Pokud bych šel k Haasu, bude to mít obrovský význam. Je to vlastně dilema, buď nezávodit, ale trávit čas u takového týmu jako je Ferrari, pracovat na simulátoru, seznámit se s veškerým nastavením a mít všechny nové poznatky z první ruky... a teď závodění ve Formuli-E... Bude to složitá volba," uzavírá Vergne.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.