V souvislosti s nově nastupujícím týmem Haas F1 Team sice padlo jméno bývalého pilota stáje Toro Rosso, ale on sám se zatím k situaci na rozdíl od svých soupeřů na post v americké stáji nevyjadřoval.
Pětadvacetiletý testovací pilot Ferrari Jean-Eric Vergne strávil tři roky u týmu Toro Rosso, nyní kalkuluje s možností, že se do formule 1 vrátí v kokpitu nového týmu Haas F1 Team, a to navzdory faktu, že podepsal smlouvu s týmem DS Virgin pro šampionát Formule-E.
Soupeřů má Vergne hned několik, kolegu od Ferrari Estebana Gutiérreze, Nico Hülkenberga od Force India, ve hře je také Alexander Rossi. Gutiérrez má možná výhodnější pozici kvůli znovuzařazení Grand Prix Mexika do šampionátu, proto bude výhodný "obchodním artiklem", Hülkenberga zase zdobí větší zkušenost, ovšem na druhou stranu mu ještě běží kontrakt se současným zaměstnavatelem. Rossi by zapadl do týmu z hlediska patriotismu, ale zatím se s F1 seznamoval jako testovací pilot.
"Pořád jsou to jen dvě místa pro čtyři adepty. Řekněme, že mám slušnhou šanci, abych byl jedním z vyvolených, ale pořád je příliš brzy na to o tom detailněji hovořit. Zvláště poté, co jsem se upsal pro Formuli-E. Může to být konflitní situace. Proto je zatím zbytečné o tom mluvit. Nakonec by bylo vlastně příjemné řešit tento problém," usmívá se Vergne.
"V současné době se chci plně věnovat práci pro Ferrari, nakonec s ohledem na vazby s Haasem to může být jeden z faktorů, co mi pomůže. Vidím v tom určitou paralelu s tím, co jsem prožil u Toro Rosso. Díky přítomnosti v této stáji jsem se podílel i na činnosti Red Bullu v době, kdy vyhrával, co se dalo, vždyť jsem byl náhradní a testovací pilot. Získal jsem přitom hodně zkušeností. Nakonec když jsem u Toro Rosso první rok jezdil s Ricciardem, v prvním roce jsem byl lepší," pokračuje Vergne.
"U Ferrari také sbírám nové poznatky a poznávám i jinou filozofii největšího týmu všech dob. To je zase jiný styl práce a určitě napomáhá mojí komplexnosti, poznávání technologie vozů a dalších oblastí. Pokud bych šel k Haasu, bude to mít obrovský význam. Je to vlastně dilema, buď nezávodit, ale trávit čas u takového týmu jako je Ferrari, pracovat na simulátoru, seznámit se s veškerým nastavením a mít všechny nové poznatky z první ruky... a teď závodění ve Formuli-E... Bude to složitá volba," uzavírá Vergne.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.