V souvislosti s nově nastupujícím týmem Haas F1 Team sice padlo jméno bývalého pilota stáje Toro Rosso, ale on sám se zatím k situaci na rozdíl od svých soupeřů na post v americké stáji nevyjadřoval.
Pětadvacetiletý testovací pilot Ferrari Jean-Eric Vergne strávil tři roky u týmu Toro Rosso, nyní kalkuluje s možností, že se do formule 1 vrátí v kokpitu nového týmu Haas F1 Team, a to navzdory faktu, že podepsal smlouvu s týmem DS Virgin pro šampionát Formule-E.
Soupeřů má Vergne hned několik, kolegu od Ferrari Estebana Gutiérreze, Nico Hülkenberga od Force India, ve hře je také Alexander Rossi. Gutiérrez má možná výhodnější pozici kvůli znovuzařazení Grand Prix Mexika do šampionátu, proto bude výhodný "obchodním artiklem", Hülkenberga zase zdobí větší zkušenost, ovšem na druhou stranu mu ještě běží kontrakt se současným zaměstnavatelem. Rossi by zapadl do týmu z hlediska patriotismu, ale zatím se s F1 seznamoval jako testovací pilot.
"Pořád jsou to jen dvě místa pro čtyři adepty. Řekněme, že mám slušnhou šanci, abych byl jedním z vyvolených, ale pořád je příliš brzy na to o tom detailněji hovořit. Zvláště poté, co jsem se upsal pro Formuli-E. Může to být konflitní situace. Proto je zatím zbytečné o tom mluvit. Nakonec by bylo vlastně příjemné řešit tento problém," usmívá se Vergne.
"V současné době se chci plně věnovat práci pro Ferrari, nakonec s ohledem na vazby s Haasem to může být jeden z faktorů, co mi pomůže. Vidím v tom určitou paralelu s tím, co jsem prožil u Toro Rosso. Díky přítomnosti v této stáji jsem se podílel i na činnosti Red Bullu v době, kdy vyhrával, co se dalo, vždyť jsem byl náhradní a testovací pilot. Získal jsem přitom hodně zkušeností. Nakonec když jsem u Toro Rosso první rok jezdil s Ricciardem, v prvním roce jsem byl lepší," pokračuje Vergne.
"U Ferrari také sbírám nové poznatky a poznávám i jinou filozofii největšího týmu všech dob. To je zase jiný styl práce a určitě napomáhá mojí komplexnosti, poznávání technologie vozů a dalších oblastí. Pokud bych šel k Haasu, bude to mít obrovský význam. Je to vlastně dilema, buď nezávodit, ale trávit čas u takového týmu jako je Ferrari, pracovat na simulátoru, seznámit se s veškerým nastavením a mít všechny nové poznatky z první ruky... a teď závodění ve Formuli-E... Bude to složitá volba," uzavírá Vergne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.