Čím blíže je sezóna 2016, tím častěji se skloňuje jméno americké stáje Haas F1 Team. Nejen kvůli mediální pozornosti týkající se výběru pilotů, ale především se na přetřes často dostává otázka spolupráce s Ferrari, nakolik je v rámci pravidel, nebo zda se jim už vymyká.
Gene Haas se na dubnový debut chystá opravdu velice pečlivě. Díky poklidnějšímu období v F1 v důsledku letní přestávky laškuje s médii ohledně týmové sestavy, nyní poodkryl roušku ze zákulisních jednání ohledně spojenectví se silným partnerem. Proč si vybral Ferrari? Protože jako jediný oslovený potenciální spojenec byl schopen garantovat podporu podle Haasových představ. Ostatní oslovené subjekty podobnou záruku poskytnout nemohly.
Haas je nadále středem pozornosti zejména díky specifickému přístupu ke konstrukci vozů. Šasi je připravováno pod dohledem Dallary, ovšem bude v něm určitý počet komponentů pocházejících od Ferrari. Přitom regule jasně říkají, že "zákaznické vozy jsou zapovězeny". Haas rovněž využívá aerodynamický tunel v Maranellu, ale on sám říká, že jde o ryzí zákaznický vztah. Američan prostě do posledních důsledků využívá únikový prostor, který mu pravidla poskytují.
"Ferrari s námi chce spolupracovat, nejen v oblasti motoru a převodovky, ale hodlají nám vyjít vstříc ohledně odpružení a elektroniky. Jako nováčci přivítáme veškerou pomoc, týkající se auta a infrastruktury," uvedl šéf týmu při nedávném otevření Haas Factory nedaleko portugalského Oporta.
Na přetřes se dostala i otázka, proč si Američané vybrali právě Ferrari. Padly dokonce narážky na neúspěšných pokus převzetí Ferrari Fordem 60. letech minulého století, po kterém byl vypracován projekt Cobra Carolla Shelbyho, Ferrarim odstaveného pilota, který pomstychtivě prohlásil: "Mé vozy pozřou Ferrariho a já zatluču hřebíky do jeho rakve." Haas žádnou souvislost s touto příhodou neshledává a vysvětlil pozadí celé transakce. "Oslovili jsme více dodavatelů, ale všichni nám nabídli pouze motor, nikoli převodovku. Ferrari byl jediný, kdo velkoryse učinil plnou nabídku, pochopitelně v rámci pravidel. Byli ochodní prodat, my zase koupit, takže si myslím, že to byl dobrý začátek nového partnerství," dodává Haas.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.