Anabáze mexického pilota u McLarenu před dvěma lety dopadla neslavně, Sergio se ani jednou nepodíval na stupně vítězů a spíš se proslavil boji na ostří nože s týmovým kolegou Buttonem. Působení v týmu z Wokingu hodnotil jako velký neúspěch.
Po jednom roce v barvách McLarenu zamířil Pérez k týmu Force India a v několika prohlášeních tvrdil, že se cítí šťastný tam, kde právě je. Je otázkou, jak to pětadvacetiletý rodák z Guadalajary myslel, protože nyní připustil, že by rád zkusil výzvu v podobě nějakého top týmu.
"Rozhodně to je mým snem. Chci se stát mistrem světa a abych si takové přání mohl vyplnit, musítm být v nějakém top týmu. Když jsem byl před dvěma lety u McLarenu, měl jsem za sebou pouze dvě předchozí sezóny u Sauberu. Hodně jsem se toho naučil, stal jsem se komplexnějším pilotem a jsem si jist, že kdybych nyní mohl závodit ve špičkovém týmu, budu o hodně lepší. Se svým závodním projevem jsem velmi spkojen. Byly tu dva nebo tři závody, kdy jsem z auta nedostal maximum, ale obecně se domnívám, že moje prezentace na tratích je velmi dobrá."
Jak vidno, Mexičanovi rozhodně sebevědomí nechybí, ale pořád ještě co do výsledků pokulhává za nejlepším mexickým pilotem v historických tabulkách F1. Jeho krajan Pedro Rodriguez de la Vega (1940-1971) dosáhl dvou vítězství a sedmi pódiových umístění - Pérez se zatím na stupně vítězů postavil čtyřikrát. Jediné, v čem slavnějšího krajana Sergio předstihl, je počet nejrychlejších kol (pokud samozřejmě nepočítáme nesouměřitelný bodový zisk). Rodriguez také absolvoval o 30 Grand Prix méně než Pérez.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.