Znáte to okřídlené rčení, není dne, ni hodiny, ni minuty, ni vteřiny, aby se situace stále neměnila. Otázka obsazení sedaček ve vozech nového týmu Haas nám každý den nabízí něco nového.
Ještě včera Gene Haas označoval Nico Hülkenberga za jednoho z favoritů na post pilota v rodícím se Haas F1 Team, byť připouštěl, že není není zcela jasné, zda by byl uvolněn (článek zde). Den se se dnem sešel a šéf týmu svá prohlášení začíná revidovat.
"Upřímně řečeno nevím, jestli je Hülkenberg k dispozici nebo ne. Pro Force India odvádí výbornou práci, ačkoliv na Hungaroringu neměl nejlepší den. Zdá se, že o něj bude velký zájem. Ať už by byla šance ho získat nebo ne, opravdu nevím, co od toho očekávat. Jaké bude mít představy, co bude chtít? Pokud mají piloti přejít do nového týmu, často váhají," říká Haas.
Už dříve dvaašedesátiletý Gene Francis Haas deklaroval, že jeho výběr pilotů do určité míry ovlivní i posuny mezi stávajícími týmy F1, předpokládá, že do konce srpna bude jasné, kdo kam zamíří. Jak se zdá, Haas bude vybírat z preferované trojice Gutiérrez, Vergne, Hülkenberg, i když nelze pomíjet ani eventualitu v podobě pilota GP Alexandra Rossiho. Každopádně je ale možné, že Haas překvapí a vytáhne z rukávu nějaké nečekané eso.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.