Postava Rona Dennise se pohybuje ve světě F1 už od roku 1966, kdy jako mechanik legendárního Jochena Rindta pečoval o jeho cooper. Přes stáj Brabham a neúspěšný pokus jménem Rondel převzal v roce 1981 pod hlavičkou Project Four část týmu McLaren.
Nyní osmašedesátiletý rodák z Wokingu usiluje o převzetí majoritního podílu stáje, která do formule 1 vstoupila taktéž v roce 1966 v Grand Prix Monaca. Její zakladatel Bruce McLaren na voze s typovým označením M2B osazeným motorem Ford závod nedokončil kvůli úniku oleje. V Grand Prix Velké Británie se mclareny postavily na startovní rošt ve své 770. Grand Prix.
Ron Dennis už je v této chvíli veden na pozici týmový šéf a výkonný ředitel. Jeho snaha získat majoritní podil však má svůj limit - potřebnou finanční částku musí sehnat nejpozději do konce listopadu 2015. Zda se mu potřebný, blíže neurčený obnos podaří zajistit, to je podle některých mediálních zdrojů "otevřená otázka". Zmíněný podíl je v současné době v držení Bahrajnského svrchovaného fondu.
Na vývoj situace čeká i dodavatel motorů Honda, protože ve hře je podpora tří silných japonských společností, které by do stáje vstoupily jako potenciální sponzoři. Kromě zmíněných majetkových uspořádání je ale také důležité, zda se po dalším balíčku změn úroveň vozu McLaren MP4-30 po neúspěchu v první polovině sezóny výrazně zlepší.
Náznakem by mohlo být páté místo Fernanda Alonsa v Maďarsku, je ovšem nutné si připomenout okolnosti, za kterých ho dosáhl, ostatně sám Španěl mluvil o svém výsledku jako o dárku. On sám cítí letošní sezónu jako velké zklamání a vyhlíží do budoucnosti bez velkého optimismu: "Dokud byla možnost svobodnějšího testování, mohli jsme auto zlepšovat a skončit sezónu konkurenceschopnými výsledky. Ale teď už máme svázané ruce. Když v Jerezu a Barceloně připravíte dobré auto, budete mít úspěšný rok. Pokud ne, už s tím nic neuděláte a sezónu můžete odepsat," podotýká Alonso.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.