Postava Rona Dennise se pohybuje ve světě F1 už od roku 1966, kdy jako mechanik legendárního Jochena Rindta pečoval o jeho cooper. Přes stáj Brabham a neúspěšný pokus jménem Rondel převzal v roce 1981 pod hlavičkou Project Four část týmu McLaren.
Nyní osmašedesátiletý rodák z Wokingu usiluje o převzetí majoritního podílu stáje, která do formule 1 vstoupila taktéž v roce 1966 v Grand Prix Monaca. Její zakladatel Bruce McLaren na voze s typovým označením M2B osazeným motorem Ford závod nedokončil kvůli úniku oleje. V Grand Prix Velké Británie se mclareny postavily na startovní rošt ve své 770. Grand Prix.
Ron Dennis už je v této chvíli veden na pozici týmový šéf a výkonný ředitel. Jeho snaha získat majoritní podil však má svůj limit - potřebnou finanční částku musí sehnat nejpozději do konce listopadu 2015. Zda se mu potřebný, blíže neurčený obnos podaří zajistit, to je podle některých mediálních zdrojů "otevřená otázka". Zmíněný podíl je v současné době v držení Bahrajnského svrchovaného fondu.
Na vývoj situace čeká i dodavatel motorů Honda, protože ve hře je podpora tří silných japonských společností, které by do stáje vstoupily jako potenciální sponzoři. Kromě zmíněných majetkových uspořádání je ale také důležité, zda se po dalším balíčku změn úroveň vozu McLaren MP4-30 po neúspěchu v první polovině sezóny výrazně zlepší.
Náznakem by mohlo být páté místo Fernanda Alonsa v Maďarsku, je ovšem nutné si připomenout okolnosti, za kterých ho dosáhl, ostatně sám Španěl mluvil o svém výsledku jako o dárku. On sám cítí letošní sezónu jako velké zklamání a vyhlíží do budoucnosti bez velkého optimismu: "Dokud byla možnost svobodnějšího testování, mohli jsme auto zlepšovat a skončit sezónu konkurenceschopnými výsledky. Ale teď už máme svázané ruce. Když v Jerezu a Barceloně připravíte dobré auto, budete mít úspěšný rok. Pokud ne, už s tím nic neuděláte a sezónu můžete odepsat," podotýká Alonso.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.