Jestliže závěrečný slogan patřil jedné známé japonské automobilce, klidně si ho můžeme vypůjčit i pro smělou myšlenku, která se týká olympijských her. Bez ohledu na schvalovací procesy, které nějakou dobu trvají, se možná jednou dočkáme"efjedniček" pod olympijskými kruhy.
Olympijské hry byly kdysi doménou amatérů, soupeřících z čistě sportovních pohnutek. Kolik profesionálů se muselo smířit s tvrdými pravidly, nekompromisně prosazovaných zejména známým Avery Brundagem (1887-1975), který de facto způsobil sedmiletou izolaci Kanady na MS v ledním hokeji, ale nejen to. Dnešní doba je na hony vzdálená podobným praktikám, takže se nelze divit, že by jednou mohli v olympijské vesničce bydlet i piloti F1.
Za myšlenkou konání závodu v rámci Olympijských her stojí dlouholetý pracovník FIA Lars Osterlind. Ostatně důležitý je i fakt, že řídící orgán F1 byl v roce 2013 uznán Mezinárodním olympijským výborem na základě procesu, který zahájil už v roce 2010 Jean Todt, krátce po svém zvolení do funkce prezidenta FIA.
Je ovšem otázka, zda by se do konání OH prosadily monoposty F1, protože podle jistých dohadů by s ohledem na různá nařízení a omezení byly schopny projít pouze monoposty Formule-E. Spekulace však pokračují dále v tom směru, že by si většina hvězd F1 nenechala ujít ani takovou šanci. "Já bych se olympiády okamžitě zúčastnil", prohlásil mistr světa 1997 a vítěz 11 Grand Prix, Kanaďan Jacques Villeneuve jr. "A jsem přesvědčen, že by to udělali i všichni ostatní."
Syn slavného pilota Ferrari Gillese Villeneuva prohlásil, že plán automobilových závodů v rámci OH rozhodně není nereálný. "Kdo by si před 30 lety pomyslel, že se v olympijském programu objeví nejlepší světoví tenisté?" podpořil svůj argument.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.