Jestliže závěrečný slogan patřil jedné známé japonské automobilce, klidně si ho můžeme vypůjčit i pro smělou myšlenku, která se týká olympijských her. Bez ohledu na schvalovací procesy, které nějakou dobu trvají, se možná jednou dočkáme"efjedniček" pod olympijskými kruhy.
Olympijské hry byly kdysi doménou amatérů, soupeřících z čistě sportovních pohnutek. Kolik profesionálů se muselo smířit s tvrdými pravidly, nekompromisně prosazovaných zejména známým Avery Brundagem (1887-1975), který de facto způsobil sedmiletou izolaci Kanady na MS v ledním hokeji, ale nejen to. Dnešní doba je na hony vzdálená podobným praktikám, takže se nelze divit, že by jednou mohli v olympijské vesničce bydlet i piloti F1.
Za myšlenkou konání závodu v rámci Olympijských her stojí dlouholetý pracovník FIA Lars Osterlind. Ostatně důležitý je i fakt, že řídící orgán F1 byl v roce 2013 uznán Mezinárodním olympijským výborem na základě procesu, který zahájil už v roce 2010 Jean Todt, krátce po svém zvolení do funkce prezidenta FIA.
Je ovšem otázka, zda by se do konání OH prosadily monoposty F1, protože podle jistých dohadů by s ohledem na různá nařízení a omezení byly schopny projít pouze monoposty Formule-E. Spekulace však pokračují dále v tom směru, že by si většina hvězd F1 nenechala ujít ani takovou šanci. "Já bych se olympiády okamžitě zúčastnil", prohlásil mistr světa 1997 a vítěz 11 Grand Prix, Kanaďan Jacques Villeneuve jr. "A jsem přesvědčen, že by to udělali i všichni ostatní."
Syn slavného pilota Ferrari Gillese Villeneuva prohlásil, že plán automobilových závodů v rámci OH rozhodně není nereálný. "Kdo by si před 30 lety pomyslel, že se v olympijském programu objeví nejlepší světoví tenisté?" podpořil svůj argument.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.