Jak už jsme informovali v závodním reportu, 15 minut před začátkem samotné Grand Prix Maďarska se piloti sešli na startovním roštu a vyjádřili svému zesnulému kolegovi úctu minutou ticha.
V dřívejších dobách se pocty zesnulým pilotům vyjadřovaly různě, například nebyly obsazeny první startovní posty nebo, jako v případě Gillese Villeneuva, byla při závodě v Imole (Grand Prix San Marina), následujícím po jeho smrti, označena první startovní pozice kanadskou vlaječkou.
Piloti položili své přilby na trať, utvořili kolem nich kruh a drželi se za ramena. Bianchiho bratr položil k ostatním i Julesovu helmu. Fernando Alonso poté uvedl, že vrátit se ke svému vozu a nastoupit do něj nebylo vůbec lehké. "Nebyl to vůbec snadný víkend. Hlavně začátek závodu s minutou ticha byl velice emotivní a bylo těžké se vrátit do kokpitu. Ale je nás tu dvacet, velice šťastných lidí, kteří mohou dělat svou práci stejně jako ji dělal i Jules. Dostalo se nám cti pilotovat své vozy a respektovat jeho památku, respektovat náš sport, a myslím, že závod byl důstojnou slavou vzpomínky na Bianchiho."
Felipe Massa způsobil odložení první startovní procedury, protože se nezařadil dobře na svůj startovní post. Díky tomu dostal pětivteřinovou penalizaci. Po závodě byl dotazován, zda na to měl vliv dojem ze smutečního ceremoniálu. "Nevím, možná ano. Nebyly to vůbec jednoduché chvíle."
Stejně byl osloven i Lewis Hamilton, zda jeho chyby v závodě neměly důvod v dojemné atmosféře, která závod provázela. Lewis to odmítl, ale připustil, že se mu před závodem zrovna lehce neusínalo.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že Daniil Kvjat hodně celou záležitost prožíval a podle jeho názoru ceremoniál ovlivnil jeho vstup do závodu: "Sledoval jsem ho od pocty Bianchimu a bylo vidět, že má problém se vůbec dostat do auta, skutečně to na něj silně zapůsobilo. Ovlivnilo to i jiné piloty, ale Dannyho zvlášť. Trvalo mu několik kol, než se soustředil na závodění."
Ruský pilot v prvních okruzích nepříjemně probrzdil a způsobil si tak vibrace předních kol. Dostal se před něj Hülkenberg a Kvjat za ním uvázl. Navíc se mu nelíbil týmový příkaz, aby pustil před sebe Ricciarda, aby Australan mohl bojovat s Bottasem. Dokonce vyslal na boxovou zídku i určitou slovní úlevu. Nakonec se mu ale podařilo vyrovnat se s tlakem i stínem Bianchiho a odměnou mu bylo nejen nejlepší umístění v jeho kariéře, ale také pro ruského pilota vůbec. "Ztratili jsme skvělého kolegu, naše srdce a myšlenky jsou pořád u něj a jeho rodiny," řekl Kvjat na stupních vítězů.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.