Smrt Julese Bianchiho je nadále tématem č. 1 ve formuli 1, další a další osobnosti se vyjdařují ke skonu pětadvacetiletého rodáka z Nice, jehož život skončil po devítiměsíčním kómatu v důsledku nehody při Grand Prix Japonska 2014
Podle britského deníku The Telegraph uctí piloti a týmy před startem Velké ceny Maďarska minutou ticha památku zesnulého Julese Bianchiho. Podobné gesto se odehrálo i loni, když proběhl vzpomínkový rituál při ruské Grand Prix, šlo o vyjádření solidarity s těžce zraněným Bianchim. Na jeho úterní pohřeb do Nice směřuje velké množství významných postav F1.
Sportovní ředitel Manoru Graeme Lowdon je přesvědčen, že Bianchi měl kvality šampiona F1. Francouzského mladíka sledoval dva roky u týmu Marussja: "Podle mého názoru se mohl jednou být mistrem světa. To mě napadlo ve chvíli, kdy se objevil v naší garáži. Byl působivý ve všem, co dělal. Vnímali jsme ho nejen jako dobrého pilota, ale především byl výjimečnou lidskou bytostí, rozdával radost a vstřícnost každému, s kým se setkal."
Další osobnost F1 a bývalý pilot Martin Brundle je také přesvědčen, že Bianchi měl v této kategorii nesmírný potenciál. "Nebojím se říci, že to byl supertalent. Choval se vždy mile a jeho budoucnost v F1 byla velká. Leč jeho život skončil příliš brzy a ztráta člověka takových kvalit je vždy bolestivá. Už se můžeme jen dohadovat, čeho by dosáhl, ale určitě by se objevoval na těch nejvyšších příčkách."
Majitel stáje Force India Vijay Mallya prohlásil, že svět ztratil "skutečného pilota": "Měli jsme tu čest s Julesem pracovat v průběhu roku 2012, když u nás byl jako třetí pilot. Zanechal v každém velice silný dojem. Proto je každý u našeho týmu v duchu s přáteli a rodinou Bianchiho. Jeho kariéra v F1 mohla být opravdu bohatá, byl předurčen k velkým výsledkům. Svět ztratil opravdového závodníka a my všichni dobrého přítele."
Specifické vzpomínky má na Bianchiho Jean-Eric Vergne. "Navzájem jsme se velice dobře znali už vlastně od dětství. Začínali jsme spolu na motokárách - jemu bylo jedenáct, já byl o rok mladší. Do F1 jsme se dostali zhruba ve stejnou dobu, pak jsme byli i soupeři, takže jsem ho znal velice dobře. Ztratil jsem v něm velkého přítele, na kterého byl opravdu spoleh, mohl jsem s ním mluvit o čemkoli, užili jsme spolu plno legrace. Tu ztrátu asi v paddocku cítí všichni stejně."
Vergne je přesvědčen, že Bianchiho body pro Marussiji v Monaku 2014 jsou pro malý tým něčím větším než pro Mercedes jakékoli vítězství: "Jules byl neutuchající bojovník, nikdy se nevzdával. Myslím, že v F1 dostatečně prokázal svou odvahu. Vzpomínám na spontánní oslavy v Monacu, kdy přivezl týmu první body. Dokázal tím svou úroveň, věřím, že mít konkurenceschopné auto, vyhrával by. Bylo by jen logické ho dřív nebo později vidět ve Ferrari či nějakém jiném vítězném voze."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.