Smrt Julese Bianchiho je nadále tématem č. 1 ve formuli 1, další a další osobnosti se vyjdařují ke skonu pětadvacetiletého rodáka z Nice, jehož život skončil po devítiměsíčním kómatu v důsledku nehody při Grand Prix Japonska 2014
Podle britského deníku The Telegraph uctí piloti a týmy před startem Velké ceny Maďarska minutou ticha památku zesnulého Julese Bianchiho. Podobné gesto se odehrálo i loni, když proběhl vzpomínkový rituál při ruské Grand Prix, šlo o vyjádření solidarity s těžce zraněným Bianchim. Na jeho úterní pohřeb do Nice směřuje velké množství významných postav F1.
Sportovní ředitel Manoru Graeme Lowdon je přesvědčen, že Bianchi měl kvality šampiona F1. Francouzského mladíka sledoval dva roky u týmu Marussja: "Podle mého názoru se mohl jednou být mistrem světa. To mě napadlo ve chvíli, kdy se objevil v naší garáži. Byl působivý ve všem, co dělal. Vnímali jsme ho nejen jako dobrého pilota, ale především byl výjimečnou lidskou bytostí, rozdával radost a vstřícnost každému, s kým se setkal."
Další osobnost F1 a bývalý pilot Martin Brundle je také přesvědčen, že Bianchi měl v této kategorii nesmírný potenciál. "Nebojím se říci, že to byl supertalent. Choval se vždy mile a jeho budoucnost v F1 byla velká. Leč jeho život skončil příliš brzy a ztráta člověka takových kvalit je vždy bolestivá. Už se můžeme jen dohadovat, čeho by dosáhl, ale určitě by se objevoval na těch nejvyšších příčkách."
Majitel stáje Force India Vijay Mallya prohlásil, že svět ztratil "skutečného pilota": "Měli jsme tu čest s Julesem pracovat v průběhu roku 2012, když u nás byl jako třetí pilot. Zanechal v každém velice silný dojem. Proto je každý u našeho týmu v duchu s přáteli a rodinou Bianchiho. Jeho kariéra v F1 mohla být opravdu bohatá, byl předurčen k velkým výsledkům. Svět ztratil opravdového závodníka a my všichni dobrého přítele."
Specifické vzpomínky má na Bianchiho Jean-Eric Vergne. "Navzájem jsme se velice dobře znali už vlastně od dětství. Začínali jsme spolu na motokárách - jemu bylo jedenáct, já byl o rok mladší. Do F1 jsme se dostali zhruba ve stejnou dobu, pak jsme byli i soupeři, takže jsem ho znal velice dobře. Ztratil jsem v něm velkého přítele, na kterého byl opravdu spoleh, mohl jsem s ním mluvit o čemkoli, užili jsme spolu plno legrace. Tu ztrátu asi v paddocku cítí všichni stejně."
Vergne je přesvědčen, že Bianchiho body pro Marussiji v Monaku 2014 jsou pro malý tým něčím větším než pro Mercedes jakékoli vítězství: "Jules byl neutuchající bojovník, nikdy se nevzdával. Myslím, že v F1 dostatečně prokázal svou odvahu. Vzpomínám na spontánní oslavy v Monacu, kdy přivezl týmu první body. Dokázal tím svou úroveň, věřím, že mít konkurenceschopné auto, vyhrával by. Bylo by jen logické ho dřív nebo později vidět ve Ferrari či nějakém jiném vítězném voze."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.