Smrt Julese Bianchiho je nadále tématem č. 1 ve formuli 1, další a další osobnosti se vyjdařují ke skonu pětadvacetiletého rodáka z Nice, jehož život skončil po devítiměsíčním kómatu v důsledku nehody při Grand Prix Japonska 2014
Podle britského deníku The Telegraph uctí piloti a týmy před startem Velké ceny Maďarska minutou ticha památku zesnulého Julese Bianchiho. Podobné gesto se odehrálo i loni, když proběhl vzpomínkový rituál při ruské Grand Prix, šlo o vyjádření solidarity s těžce zraněným Bianchim. Na jeho úterní pohřeb do Nice směřuje velké množství významných postav F1.
Sportovní ředitel Manoru Graeme Lowdon je přesvědčen, že Bianchi měl kvality šampiona F1. Francouzského mladíka sledoval dva roky u týmu Marussja: "Podle mého názoru se mohl jednou být mistrem světa. To mě napadlo ve chvíli, kdy se objevil v naší garáži. Byl působivý ve všem, co dělal. Vnímali jsme ho nejen jako dobrého pilota, ale především byl výjimečnou lidskou bytostí, rozdával radost a vstřícnost každému, s kým se setkal."
Další osobnost F1 a bývalý pilot Martin Brundle je také přesvědčen, že Bianchi měl v této kategorii nesmírný potenciál. "Nebojím se říci, že to byl supertalent. Choval se vždy mile a jeho budoucnost v F1 byla velká. Leč jeho život skončil příliš brzy a ztráta člověka takových kvalit je vždy bolestivá. Už se můžeme jen dohadovat, čeho by dosáhl, ale určitě by se objevoval na těch nejvyšších příčkách."
Majitel stáje Force India Vijay Mallya prohlásil, že svět ztratil "skutečného pilota": "Měli jsme tu čest s Julesem pracovat v průběhu roku 2012, když u nás byl jako třetí pilot. Zanechal v každém velice silný dojem. Proto je každý u našeho týmu v duchu s přáteli a rodinou Bianchiho. Jeho kariéra v F1 mohla být opravdu bohatá, byl předurčen k velkým výsledkům. Svět ztratil opravdového závodníka a my všichni dobrého přítele."
Specifické vzpomínky má na Bianchiho Jean-Eric Vergne. "Navzájem jsme se velice dobře znali už vlastně od dětství. Začínali jsme spolu na motokárách - jemu bylo jedenáct, já byl o rok mladší. Do F1 jsme se dostali zhruba ve stejnou dobu, pak jsme byli i soupeři, takže jsem ho znal velice dobře. Ztratil jsem v něm velkého přítele, na kterého byl opravdu spoleh, mohl jsem s ním mluvit o čemkoli, užili jsme spolu plno legrace. Tu ztrátu asi v paddocku cítí všichni stejně."
Vergne je přesvědčen, že Bianchiho body pro Marussiji v Monaku 2014 jsou pro malý tým něčím větším než pro Mercedes jakékoli vítězství: "Jules byl neutuchající bojovník, nikdy se nevzdával. Myslím, že v F1 dostatečně prokázal svou odvahu. Vzpomínám na spontánní oslavy v Monacu, kdy přivezl týmu první body. Dokázal tím svou úroveň, věřím, že mít konkurenceschopné auto, vyhrával by. Bylo by jen logické ho dřív nebo později vidět ve Ferrari či nějakém jiném vítězném voze."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.