Strategická skupina F1 schválila minulý týden plány jak vylepšit dramatičnost závodů. Od Grand Prix Belgie dojde k omezení pomůcek při startu a radiové komunikace. Nejen fanoušci však ve svých prohlášeních neočekávají na závodní dráze zásadní změnu.
Dokonce start do britské Grand Prix, který díky Massovi a Bottasovi přinutil dosud téměř neporazitelné Mercedesy vyvinout maximální úsili, nebude podle šéfa Williamsu Roba Smedleyho normou.
Rozhodovat budou docela jiná kritéria: "Nemyslím si, že zákaz bude mít nějaký velký efekt. Největší rozdíl samozřejmě nastane, pokud někdo start neuvěřitelně pokazí. Jinak si nemyslím, že by došlo k nějaké velké diferenci. Sníží se asi výkon, protože spojka nebude perfektně nastavená, ale jinak to velkou změnu nepřinese."
Také Romain Grosjean si nedělá ohledně startovních změn velké iluze. Podle jeho vyjádření by muselo dojít k zásadním změnám spojky a točivého momentu. Rovněž se domnívá, že úpravy nejsou natolik razantní, jen přinutí piloty pracovat v širším módu, takže také neočekává výrazně jiné situace na startovním roštu. "Pokud bychom se vrátili k ryze manuální spojce, často by docházelo k poruchám. Pokud bych startoval stejným způsobem jako v GP2, tak pokaždé oddělám spojku a převodovku hned na startu."
Francouz má své pochybnosti i ohledně omezení radiové komunikace. Grosjean podotkl, že o jejím zákazu už se mluvilo už loni, ale nakonec k němu nedošlo. "Pořád existují zprávy týkající se bezpečnosti, které musíme dostat, třeba potíže s brzdami, když jsou příliš přehřáté. Zkrátka si nemyslím, že se náš život nějak změní a nemyslím, že změny poslouží větší dramatičnosti," prohlásil Grosjean.
Jiného názoru je Lewis Hamilton, který svůj názor vyjádřil na sklonku minulého týdne (čtěte zde). Čím více se o změnách debatuje, názory pilotů se tříbí, ale zatím nebyla možnost návrhy vyzkoušet v praxi. Kdo ví, třeba potom budeme svědky i velkých proměn v přístupu samotných mužů na trati.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.