Jeden z adeptů pro volné místo ve startovním poli pro rok 2016 odtajnil svého kandidáta na následující sezónu. Americký tým už intenzivně zbrojí a podle vyjádření některých týmů F1 může být "skutečně silný".
U příležitosti Sportovní konference Fia v Mexico City učinil Gene Haas prohlášení, že potenciálním kandidátem na místo v jeho týmu je domácí závodník Esteban Gutiérrez. Je snadno odhadnutelné, že za tímto sdělením se skrývá marketingový tah, aby měl tým řádnou publicitu.
Haas pro ESPN México uvedl: "S Estebanem jsem se setkal, je to dobrý chlap a šikovný pilot, který své nadání dokázal už dříve nebo teď jako testpilot Ferrari." Zároveň však odmítl sdělit, zda se jedná o definitivní rozhodnutí: "V tuto chvíli je možné vše."
Haas F1 Team vstoupí do sezóny 2016 a jeho úzká vazba na Ferrari je dobře známa, proto by angažování Gutiérreze dávalo smysl. Mexičan má za sebou 38 odjetých Grand Prix - všechny absolvoval ve stáji Sauber a zatím nejlepšího výsledku dosáhl v Japonsku 2013, kde skončil sedmý.
Toto Wolff (Mercedes) nechce sílu nového týmu přeceňovat, připouští však, že Haas by mohl znamenat v roce 2016 určitou hrozbu. "Nové týmy nejsou zatíženy pravidly o aerodynamickém testování, mají v tomto směru absolutní volnost, což pro ně může být velkou výhodou," svěřil se šéf Mercedesu časopisu Forbes. "Tím může být Haas o krok před námi všemi."
Situace se nadále vyvíjíHaas připustil, že kromě Gutiérreze má v hledáčku i další piloty, mezi nimiž je například Jean-Eric Vergne nebo Nico Hülkenberg, pokud by nevyšlo jeho angažmá u Ferrari. Haas také připustil, že se nepotýká s malým výběrem, proto není nutné, aby nějak konečnou volbu uspěchal.
"Máme na seznamu asi deset pilotů, které pečlivě sledujeme. Budeme je kontaktovat a uvidíme, zda bychom s nimi spolupracovali. Máme zájem o piloty, kteří v současné době závodí a tudíž mají dostatek zkušeností."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.