Že trojnásobný mistr světa Niki Lauda občas nejde daleko pro ostřejší výraz (i když údernosti Eddie Jordana ještě asi nedosahuje), není překvapení. Tentokrát šlehl ironickou poznámkou po týmu, který mu umožnil být dvakrát mistrem světa.
V kokpitu Ferrari Lauda vyhrál šampionáty v letech 1975 a 1977, ale také prožil asi nejhorší okamžik ve svém životě, když v mezidobí havaroval na severní smyčce obávaného Nürburgringu. Fanoušky Ferrari ranil zvláště v roce 1977, kdy italský tým opustil. "Lauda se nechal koupit konkurencí za třicet štanglí salámu," ironizoval tehdy jeho rozhodnutí patriarcha Enzo Ferrari.
Tentokrát Lauda na maranellské zaútočil znovu, když uprostřed debat o nudné Formuli 1 a dominanci Mercedesu prohlásil: "Je snad chybou Mercedesu, že se Ferrari patlá se špagetami, místo aby se snažilo zlepšit svůj vůz na trati?" Dodejme, že výraz mucks jsme raději nahradili eufemismem, protože jinak má podstatně drsnější význam.
Okamžitě se ozvaly reakce nejen z Maranalla, ale i od fanoušků Ferrari, proto Toto Wolff přijal roli smírčího soudce a za Laudův výrok se omluvil. "Všichni víme, že Niki má s Ferrari zvláštní vazbu a Formulí 1 je doslova pohlcen," snažil se Wolff napravit konflikt. "Protože je osobností velice přímou, působí jeho výroky někdy ostřeji, než jsou myšleny."
Wolff dále pokračuje: "U Mercedesu nechceme nikoho urážet. Ferrari respektujeme a vždy se těšíme na souboje na trati. Pro nás je tato stáj opravdovým vyzyvatelem, musíme skutečně tvrdě pracovat, abychom si náš náskok uhájili," pokračuje Wolff a dodává, že Ferrari v Malajsii ostatně dokázalo, že si rozhodně jen se špagetami nehraje.
Lauda má ústa prořízláDaleko menší paseku přinesl Laudův výrok pro italský Autosprint, v němž odpovídal na otázku, zda může komentovat vyhlídky, že by se Red Bull stal odběratelem motorů pro následující ročník: "Můžeme zásobovat jen čtyři týmy, a s nimi máme dlouhodobé kontrakty. Navíc, Dietrcih Mateschitz má pořád nějaké výhrady vůči Mercedesu. Nevím, proč tak tomu je, ale je to fakt."
Lauda v minulosti proslul několika výroky, které vešly do historie motoristického sportu:
"Jestli tohle auto vyhraje do dvou let nějaký závod, tak sním koště," reakce na vstup Renaultu s přeplňovaným motorem do F1. Niki se tehdy "spasil" jen o několik týdnů.
"Proboha, proč staví auta diletanti? Hned hořelo, přitom třeba Villeneuvovo ferrari přežilo tolik ran a nic," po nehodě Riccarda Palettiho v Montrealu 1982.
"Italští piloti? Ti jsou schopní maximálně kroužit kolem milánského dómu," prohlásil Lauda po své nehodě na traktoru před GP Španělska, když italský tisk spekukoval, kdo ho nahradí v případě, že nebude moci k závodu nastoupit.
"Zajímavé auto. Pokud někdy vůbec pojede, pak všichni ostatní, kteří nějakou F1 postavili, musí být totální idioti," takto Lauda zhodnotil vůz Kauhsen WK001, který skutečně po dvou neúspěšných kvalifikacích a podivné přestavbě v podání Artura Merzaria zmizel ze světa F1.
"Co myslíte? Já bych ty gumy přirovnal k máslu," odvětil Niki v roce 1975 tehdejšímu kapacitě McLarenu Teddy Mayerovi na otázku, jaké pneumatiky použil pro kvalifikační jízdu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.