Že trojnásobný mistr světa Niki Lauda občas nejde daleko pro ostřejší výraz (i když údernosti Eddie Jordana ještě asi nedosahuje), není překvapení. Tentokrát šlehl ironickou poznámkou po týmu, který mu umožnil být dvakrát mistrem světa.
V kokpitu Ferrari Lauda vyhrál šampionáty v letech 1975 a 1977, ale také prožil asi nejhorší okamžik ve svém životě, když v mezidobí havaroval na severní smyčce obávaného Nürburgringu. Fanoušky Ferrari ranil zvláště v roce 1977, kdy italský tým opustil. "Lauda se nechal koupit konkurencí za třicet štanglí salámu," ironizoval tehdy jeho rozhodnutí patriarcha Enzo Ferrari.
Tentokrát Lauda na maranellské zaútočil znovu, když uprostřed debat o nudné Formuli 1 a dominanci Mercedesu prohlásil: "Je snad chybou Mercedesu, že se Ferrari patlá se špagetami, místo aby se snažilo zlepšit svůj vůz na trati?" Dodejme, že výraz mucks jsme raději nahradili eufemismem, protože jinak má podstatně drsnější význam.
Okamžitě se ozvaly reakce nejen z Maranalla, ale i od fanoušků Ferrari, proto Toto Wolff přijal roli smírčího soudce a za Laudův výrok se omluvil. "Všichni víme, že Niki má s Ferrari zvláštní vazbu a Formulí 1 je doslova pohlcen," snažil se Wolff napravit konflikt. "Protože je osobností velice přímou, působí jeho výroky někdy ostřeji, než jsou myšleny."
Wolff dále pokračuje: "U Mercedesu nechceme nikoho urážet. Ferrari respektujeme a vždy se těšíme na souboje na trati. Pro nás je tato stáj opravdovým vyzyvatelem, musíme skutečně tvrdě pracovat, abychom si náš náskok uhájili," pokračuje Wolff a dodává, že Ferrari v Malajsii ostatně dokázalo, že si rozhodně jen se špagetami nehraje.
Lauda má ústa prořízláDaleko menší paseku přinesl Laudův výrok pro italský Autosprint, v němž odpovídal na otázku, zda může komentovat vyhlídky, že by se Red Bull stal odběratelem motorů pro následující ročník: "Můžeme zásobovat jen čtyři týmy, a s nimi máme dlouhodobé kontrakty. Navíc, Dietrcih Mateschitz má pořád nějaké výhrady vůči Mercedesu. Nevím, proč tak tomu je, ale je to fakt."
Lauda v minulosti proslul několika výroky, které vešly do historie motoristického sportu:
"Jestli tohle auto vyhraje do dvou let nějaký závod, tak sním koště," reakce na vstup Renaultu s přeplňovaným motorem do F1. Niki se tehdy "spasil" jen o několik týdnů.
"Proboha, proč staví auta diletanti? Hned hořelo, přitom třeba Villeneuvovo ferrari přežilo tolik ran a nic," po nehodě Riccarda Palettiho v Montrealu 1982.
"Italští piloti? Ti jsou schopní maximálně kroužit kolem milánského dómu," prohlásil Lauda po své nehodě na traktoru před GP Španělska, když italský tisk spekukoval, kdo ho nahradí v případě, že nebude moci k závodu nastoupit.
"Zajímavé auto. Pokud někdy vůbec pojede, pak všichni ostatní, kteří nějakou F1 postavili, musí být totální idioti," takto Lauda zhodnotil vůz Kauhsen WK001, který skutečně po dvou neúspěšných kvalifikacích a podivné přestavbě v podání Artura Merzaria zmizel ze světa F1.
"Co myslíte? Já bych ty gumy přirovnal k máslu," odvětil Niki v roce 1975 tehdejšímu kapacitě McLarenu Teddy Mayerovi na otázku, jaké pneumatiky použil pro kvalifikační jízdu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.