Dlouho očekávaná B-specifikace vozu Force India VJM08 konečně představí své křivky divákům. Sergio Pérez od ní pochopitelně očekává posun vpřed a pokud by se ukázala být opravdu výjimečně dobou, rád přehodnotí předchozí cíle.
Vůz byl vyzkoušen po Grand Prix Rakouska na Red Bull Ringu v rámci sezónních testů a nyní se netrpělivě očekává, co předvede v závodním režimu. Pokud by jeho výkon splnil očekávání, Bob Fernley rád přehodnotí původní vyhlídky před letošní sezónou. Přidává se k němu i Sergio Pérez, který si optimisticky věří na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"Náš cíl je jasný, musíme předčít na bodovaných pozicích Red Bull. Pokud budou všechny nové komponenty fungovat jak mají a nový vůz nebude mít »dětské nemoci«, pak můžeme uvažovat, že se výkonnostně posuneme před rakouskou stáj," hýří optimismem Pérez. Dodává, že ho B-specifikace doslova nadchla, ačkoliv si je vědom, že progres může trvat delší dobu.
"Celý tým na tento okamžik dlouho čekal. Je to vlastně první aktualizace po roce, ale s uspokojením se ohlížím zpět a říkám si, že jsme dosáhli něčeho hodnotného. Kde jsme byli před dvěma nebo třemi měsíci? Teď už každý zapomněl, s jakými problémy jsme se potýkali při testech před prvním závodem, jaký to byl spěch," připomíná Mexičan.
"Pátá příčka v Poháru konstruktérů zatím mnoho neznamená, je před námi ještě hodně závodů a velká porce bodů. Proto jsem optimisticky naladěn a věřím, že tenhle rok bude opravdu dobrý. Ano, tvrdím to pod dojmem nové aktualizace, ale nesmíme zůstat stát na místě a musíme vozu porozumět - dostat z něj to nejlepší, ať jde o nastavení a další věci. Proto je pro nás tento závodní víkend tak zásadní," líčí Sergio a dodává, že B-specifikace bude na trati dobře rozpoznatelná.
"Hodně dílů je jiných - podvozek, některé adaptace na něm, změny v zadní části vozu, difuzor... všechno je zaměřeno na lepší obtékání vzduchu. Jsem přesvědčen, že diváci budou překvapeni, až naší novinku uvidí, dokonce si troufnu tvrdit, že ho někteří ani nepoznají," usmívá se Pérez.
Mexičan ale nezapomíná ani na soupeře, kteří budou jeho týmu dýchat na záda. "Mám k dispozici výsledky závodní simulace Lotusu a jsem překvapen, vypadá to, že jsou o půl vteřiny rychlejší než my. Z nějakých důvodů nebyli schopni svůj potenciál využít, takže teď se zdají být opravdu velkou hrozbou. Také Toro Rosso mají velice dobré auto, na okruhu, kde rozhoduje přítlak, budou také velice nebezpeční," odhaduje šance soupeřů Pérez.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.