Dlouho očekávaná B-specifikace vozu Force India VJM08 konečně představí své křivky divákům. Sergio Pérez od ní pochopitelně očekává posun vpřed a pokud by se ukázala být opravdu výjimečně dobou, rád přehodnotí předchozí cíle.
Vůz byl vyzkoušen po Grand Prix Rakouska na Red Bull Ringu v rámci sezónních testů a nyní se netrpělivě očekává, co předvede v závodním režimu. Pokud by jeho výkon splnil očekávání, Bob Fernley rád přehodnotí původní vyhlídky před letošní sezónou. Přidává se k němu i Sergio Pérez, který si optimisticky věří na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"Náš cíl je jasný, musíme předčít na bodovaných pozicích Red Bull. Pokud budou všechny nové komponenty fungovat jak mají a nový vůz nebude mít »dětské nemoci«, pak můžeme uvažovat, že se výkonnostně posuneme před rakouskou stáj," hýří optimismem Pérez. Dodává, že ho B-specifikace doslova nadchla, ačkoliv si je vědom, že progres může trvat delší dobu.
"Celý tým na tento okamžik dlouho čekal. Je to vlastně první aktualizace po roce, ale s uspokojením se ohlížím zpět a říkám si, že jsme dosáhli něčeho hodnotného. Kde jsme byli před dvěma nebo třemi měsíci? Teď už každý zapomněl, s jakými problémy jsme se potýkali při testech před prvním závodem, jaký to byl spěch," připomíná Mexičan.
"Pátá příčka v Poháru konstruktérů zatím mnoho neznamená, je před námi ještě hodně závodů a velká porce bodů. Proto jsem optimisticky naladěn a věřím, že tenhle rok bude opravdu dobrý. Ano, tvrdím to pod dojmem nové aktualizace, ale nesmíme zůstat stát na místě a musíme vozu porozumět - dostat z něj to nejlepší, ať jde o nastavení a další věci. Proto je pro nás tento závodní víkend tak zásadní," líčí Sergio a dodává, že B-specifikace bude na trati dobře rozpoznatelná.
"Hodně dílů je jiných - podvozek, některé adaptace na něm, změny v zadní části vozu, difuzor... všechno je zaměřeno na lepší obtékání vzduchu. Jsem přesvědčen, že diváci budou překvapeni, až naší novinku uvidí, dokonce si troufnu tvrdit, že ho někteří ani nepoznají," usmívá se Pérez.
Mexičan ale nezapomíná ani na soupeře, kteří budou jeho týmu dýchat na záda. "Mám k dispozici výsledky závodní simulace Lotusu a jsem překvapen, vypadá to, že jsou o půl vteřiny rychlejší než my. Z nějakých důvodů nebyli schopni svůj potenciál využít, takže teď se zdají být opravdu velkou hrozbou. Také Toro Rosso mají velice dobré auto, na okruhu, kde rozhoduje přítlak, budou také velice nebezpeční," odhaduje šance soupeřů Pérez.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.