Sám kdysi závodil a zastavil se na prahu F1, kam se nakonec dostal s vlastním týmem o deset let později. Svérázný Ir, který si nejde pro slovo daleko, potvrdil svou pověst i tentokrát, kdy se pustil do McLarenu.
Za špatnými výsledky McLarenu je nutno hledat jeho "aroganci", prohlásil Eddie Jordan v reakci na Dennisovo prohlášení, že ve Wokingu, kde stáj sídlí, je všechno v nejlepším pořádku. Přestože jiné významné osobnosti jako Eric Boullier a Jenson Button varují, že by se potíže McLarenu mohly přenést až do roku 2016, Dennis trvá na tom, že projekt McLaren-Honda kráčí hladce kupředu. "Prakticky každý krok, který jsme udělali, byl posunem vpřed přesně podle představ týmu," uvedl Dennis v rozhovoru pro The Independent. Nečekal prý, že půjde o tak složitou výzvu, ale stojí si za tím, že z obou stran je poznat velký pokrok.
Jordan si pro tvrdá slova nejde nikdy daleko, tentokrát označil aktuální situaci v týmu za "bordel", přičemž vinu za mizernou sezónu 2015 rozhodně nejde házet jen na Hondu: "Jsou ve svém vlastním stínu, vždyť si vzpomeňte na jejich arogantní tvrzení, jak bude Lewis Hamilton litovat dne, kdy opustil McLaren," kritizoval Jordan stáj v britské televizi BBC. "Tahle nadřazenost špiček McLarenu přetrvává!"
Eddie také zmínil program silničního McLarenu, který označil za fatální odvádění pozornosti od problémů týmu F1; opřel se také do současné struktury managementu. "Ron Dennis vyhodil Martina Whitmarshe, ale Martin nikdy v týmu nepracoval tak bídně, jak to teď předvád Dennis," nebere si Jordan servítky.
Dennis pochopitelně stojí za svým tvrzením, že kritika týmu nemá opodstatnění. "Lidé, kteří nás odsuzují, nám nerozumí, nebo jim vadí nový směr, kterým jdeme. Proto je tímto prohlášením těžko přesvědčím, ale pravdou je, že máme jeden z nejlepších týmů v současné formuli 1. Jsme soudržná skupina," končí Dennis své prohlášení.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.