S blížící se Grand Prix Velké Británie roste zájem o obhájce titulu Lewise Hamiltona, který má v případě vítězství šanci vyrovnat se nejlepšímu anglickému jezdci na tomto okruhu, jímž není nikdo jiný než Nigel Mansell.
Pravda, v historických análech figuruje ještě Jim Clark, který tu vyhrál v letech 1963, 1965 a 1967, jenže to byl Skot - a není třeba zvlášť připomínat, že Angličané je odmítají brát vážně, ostatně i opačně to funguje stejně. Lewis by mohl po vítězstvích z let 2008 a 2014 také triumfovat potřetí. Pro úplnost dodejme, že Mansell tu získal pohár pro nejlepšího pilota v ročnících 1987, 1991 a 1992.
Hamilton se pochopitelně stal předmětem zájmu i bývalých pilotů, kteří mají na jeho výkony rozdílný názor. Exmistr světa Damon Hill, vítěz 22 Grand Prix vidí v Lewisově případě značné rezervy v rovnováze mezi osobním a profesním životem. Také na rozdíl od svých kolegů hůře reaguje na porážky. "Když je druhý, jeho přístup není vůbec dobrý. V tomto směru se jeho chování musí změnit. I Michael Schumacher našel způsob, jak se s takovou okolností vyrovnat, i druhé místo dokázal prezentovat jako určitý způsob vítězství," podotýká Hill, který v současnosti pracuje jako poradce pro Britskou televizi.
Synovi dvojnásobného mistra světa Grahama Hilla také vadí Hamiltonův soukromý život. "Nezdá se mi zrovna nejlepší. Chodí na boxerské zápasy, módní přehlídky, koncerty, ale obávám se, že v zájmu lepšího přístupu k životu bude muset něco omezit. Musí si uvědomit, že nelze zvládat obojí," domnívá se Hill.
Zcela jiného názoru je další expilot, čtyřicetiletý Luciano Burti, bývalý pilot stájí Jaguar a Prost. V dobré paměti ho budou mít čeští příznivci formule 1, protože jeho těžká havárie v belgickém Spa uvolnila místo pro prvního českého pilota F1 Tomáše Engeho. Brazilec v F1 absolvoval 15 závodů a pracuje nyní rovněž v televizní redakci jako komentoátor. "Pro mě je Hamilton jasným favoritem na titul. Vždy byl komplexnějším pilotem než Rosberg. Kdybych měl jmenovat dva nejlepší piloty v F1, tak jsou jimi Hamilton a Alonso."
Burti staví své tvrzení na výsledcích z loňské sezóny: "Při boji o titul měl Lewis a Nico stejné šance, ale teď se to změnilo, protože Hamilton se jako šampion stal klidnějším, uvolněnějším. Když k tomu přičteme talent, který nepochybně má, bude letos těžko k poražení."
Je ale nutné připustit, že i údajně vyrovnaný Hamilton ztrácí nervy, což prokázala Grand Prix Monaca. Je si toho vědom i Burti: "Není možné vše naplánovat, jsou tu i další piloti a týmy. Určitě Williams, Massa je stále velice dobrý, je tu i McLaren, i když v současnosti se s Hondou trápí. A kdo ví, jestli se Renault nevzpamatuje a nahoře se opět neobjeví Red Bull? Nikdy nelze dopředu říci, co se stane," končí své úvahy Burti.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.