S blížící se Grand Prix Velké Británie roste zájem o obhájce titulu Lewise Hamiltona, který má v případě vítězství šanci vyrovnat se nejlepšímu anglickému jezdci na tomto okruhu, jímž není nikdo jiný než Nigel Mansell.
Pravda, v historických análech figuruje ještě Jim Clark, který tu vyhrál v letech 1963, 1965 a 1967, jenže to byl Skot - a není třeba zvlášť připomínat, že Angličané je odmítají brát vážně, ostatně i opačně to funguje stejně. Lewis by mohl po vítězstvích z let 2008 a 2014 také triumfovat potřetí. Pro úplnost dodejme, že Mansell tu získal pohár pro nejlepšího pilota v ročnících 1987, 1991 a 1992.
Hamilton se pochopitelně stal předmětem zájmu i bývalých pilotů, kteří mají na jeho výkony rozdílný názor. Exmistr světa Damon Hill, vítěz 22 Grand Prix vidí v Lewisově případě značné rezervy v rovnováze mezi osobním a profesním životem. Také na rozdíl od svých kolegů hůře reaguje na porážky. "Když je druhý, jeho přístup není vůbec dobrý. V tomto směru se jeho chování musí změnit. I Michael Schumacher našel způsob, jak se s takovou okolností vyrovnat, i druhé místo dokázal prezentovat jako určitý způsob vítězství," podotýká Hill, který v současnosti pracuje jako poradce pro Britskou televizi.
Synovi dvojnásobného mistra světa Grahama Hilla také vadí Hamiltonův soukromý život. "Nezdá se mi zrovna nejlepší. Chodí na boxerské zápasy, módní přehlídky, koncerty, ale obávám se, že v zájmu lepšího přístupu k životu bude muset něco omezit. Musí si uvědomit, že nelze zvládat obojí," domnívá se Hill.
Zcela jiného názoru je další expilot, čtyřicetiletý Luciano Burti, bývalý pilot stájí Jaguar a Prost. V dobré paměti ho budou mít čeští příznivci formule 1, protože jeho těžká havárie v belgickém Spa uvolnila místo pro prvního českého pilota F1 Tomáše Engeho. Brazilec v F1 absolvoval 15 závodů a pracuje nyní rovněž v televizní redakci jako komentoátor. "Pro mě je Hamilton jasným favoritem na titul. Vždy byl komplexnějším pilotem než Rosberg. Kdybych měl jmenovat dva nejlepší piloty v F1, tak jsou jimi Hamilton a Alonso."
Burti staví své tvrzení na výsledcích z loňské sezóny: "Při boji o titul měl Lewis a Nico stejné šance, ale teď se to změnilo, protože Hamilton se jako šampion stal klidnějším, uvolněnějším. Když k tomu přičteme talent, který nepochybně má, bude letos těžko k poražení."
Je ale nutné připustit, že i údajně vyrovnaný Hamilton ztrácí nervy, což prokázala Grand Prix Monaca. Je si toho vědom i Burti: "Není možné vše naplánovat, jsou tu i další piloti a týmy. Určitě Williams, Massa je stále velice dobrý, je tu i McLaren, i když v současnosti se s Hondou trápí. A kdo ví, jestli se Renault nevzpamatuje a nahoře se opět neobjeví Red Bull? Nikdy nelze dopředu říci, co se stane," končí své úvahy Burti.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.