Šance zopakovat loňský výkon, a to nejen Bottasovo životní umístění na stupních vítězů v Silverstone - to jsou ambice týmu Franka Williamse, který před 36 lety vyhrál na této, tehdy zásadně jinak vypadající trati svou první Grand Prix.
"Bílý nebo též arabský zázrak" tehdy drtil konkurenci už od tréninku a Alan Jones dokonce zajel kvalifikační čas, na nějž časoměřičům chyběla převodní tabulka - tak byl rychlý. Australan v závodě uštval motor, ale zaskočil za něj veterán Regazzoni, jenž na pódiu britské trati slavil svůj poslední, pátý triumf ve své kariéře pilota F1.
Pro Williams Team vyhrávali na Silverstone další závody Mansell, Prost či D. Hill, ale poslední vítězství už je notně zaváté prachem - Jacques Villeneuve jr. tu projel první pod šachovnicovou vlajkou v roce 1997. Nyní se tým k možnému triumfu vyjadřuje poněkud zdrženlivě, ačkoliv Bottas ho tak úplně nevylučuje (více zde). Daleko pravděpodobněji stáj vzhlíží k možnosti zopakovat loňský hattrick umístění na stupních vítězů - i když tehdy tato série začala až v Rakousku a přes Británii pokračovala do Grand Prix Německa.
Rob Smedley po třetích místech Bottase (Kanada) a Massy (Rakousko) vyhlásil stupně vítězů na Silverstone jako primární cíl. "Silverstone je podobně jako předchozí dva okruhy tratí, která povaze našich vozů plně vyhovuje. Jsme velice rychlí na rovinkách, díky našim motorům budeme mít v dobré konfiguraci výhodu. Také rychlé zatáčky budou naší výhodou. Loni tu předvedl Bottas skvělé představení, vždyť skončil druhý poté, co startoval ze 14. pozice," dodává Smedley.
Massa se k optimismu přidává: "V hattrick věříme, pojedeme doma a nálada v týmu je opravdu bojovná. Určitě nabídneme fanouškům další výborný výkon a čekáme, že to bude impuls pro příští závody," shrnuje brazilský pilot.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.