Šance zopakovat loňský výkon, a to nejen Bottasovo životní umístění na stupních vítězů v Silverstone - to jsou ambice týmu Franka Williamse, který před 36 lety vyhrál na této, tehdy zásadně jinak vypadající trati svou první Grand Prix.
"Bílý nebo též arabský zázrak" tehdy drtil konkurenci už od tréninku a Alan Jones dokonce zajel kvalifikační čas, na nějž časoměřičům chyběla převodní tabulka - tak byl rychlý. Australan v závodě uštval motor, ale zaskočil za něj veterán Regazzoni, jenž na pódiu britské trati slavil svůj poslední, pátý triumf ve své kariéře pilota F1.
Pro Williams Team vyhrávali na Silverstone další závody Mansell, Prost či D. Hill, ale poslední vítězství už je notně zaváté prachem - Jacques Villeneuve jr. tu projel první pod šachovnicovou vlajkou v roce 1997. Nyní se tým k možnému triumfu vyjadřuje poněkud zdrženlivě, ačkoliv Bottas ho tak úplně nevylučuje (více zde). Daleko pravděpodobněji stáj vzhlíží k možnosti zopakovat loňský hattrick umístění na stupních vítězů - i když tehdy tato série začala až v Rakousku a přes Británii pokračovala do Grand Prix Německa.
Rob Smedley po třetích místech Bottase (Kanada) a Massy (Rakousko) vyhlásil stupně vítězů na Silverstone jako primární cíl. "Silverstone je podobně jako předchozí dva okruhy tratí, která povaze našich vozů plně vyhovuje. Jsme velice rychlí na rovinkách, díky našim motorům budeme mít v dobré konfiguraci výhodu. Také rychlé zatáčky budou naší výhodou. Loni tu předvedl Bottas skvělé představení, vždyť skončil druhý poté, co startoval ze 14. pozice," dodává Smedley.
Massa se k optimismu přidává: "V hattrick věříme, pojedeme doma a nálada v týmu je opravdu bojovná. Určitě nabídneme fanouškům další výborný výkon a čekáme, že to bude impuls pro příští závody," shrnuje brazilský pilot.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.