Mark Webber působil ve formuli 1 v letech 2002 - 2013. Za tu dobu třikrát stanul na bronzovém stupínku celkové klasifikace a vystřídal čtyři týmy. Svou poslední sezónu však mohl zakončit docela jinde.
Australan, který debutoval na domácí půdě v roce 2002 v kokpitu Minardi překvapivým pátým místem nyní odhalil, jak blízko byl k angažmá ve stáji Ferrari, dokonce tvrdí, že byla připravena i smlouva.
Jeho nedávno vydaná kniha Aussie Grit (volně přeloženo jako Australský písek) v jedné části stvrzuje, že nešlo pouze o zdvořilostní nabídky, aby se stal týmovým partnerem Fernanda Alonsa; po Grand Prix Monaca 2012 byl údajně vypracován i koncept smlouvy na následující sezónu.
Proč tedy kontrakt nevyšel? Webber jako důvod uvádí, že mu byl nabídnut pouze roční kontrakt, což odmítl. "Setkal jsem se se Stefanem Domenicalim na lodi Flavia Briatoreho v monackém přístavu. Šance, že usednu do kokpitu se vzpínajícím se koníkem byla opravdu reálná. Stáli o to všichni, Domenicali, Briatore i Alonso, ale nabídli mi pouze roční kontrakt s opcí na další sezónu místo dvouleté smlouvy, kterou jsem požadoval já. Nestál jsem o to měnit prostředí, aby mi třeba v červenci 2013 řekli, že nadále o mé služby nestojí," vysvětluje Webber.
"Pamatuji si, jak jsem v pátek ráno dalšího týdne jel na Silverstone a telefonoval jsem s Fernandem. Mluvili jsme spolu několikrát, přemlouval mě, abych ještě s rozhodnutím počkal, ale někde uvnitř jsem už dospěl k rozhodnutí, že Ferrari za těchto okolností nebude tou správnou volbou," uvádí ve své knize Mark.
Rodák z Queanbeyanu, jenž v srpnu oslaví 39. narozeniny, dále tvrdí, že se v této souvislosti rýsoval ještě jeden přestup. Tým počítal s eventualitou, že by Webber odešel a začal rozhazovat sítě: "Mluvili nezávazně i s dalšími piloty. Hodně vážné to ale bylo s Lewisem Hamiltonem, jakmile se dozvěděli o zájmu Ferrari o mou osobu, měli o něj opravdu zájem. Před Silverstone Horner vůbec neprojevil zájem se mnou prodloužit kontrakt, ale pak najednou žádal uzavřít novou dohodu na rok 2013, což se uskutečnilo o několik dní později," prozrazuje pozadí neuskutečněného přestupu Webber.
"Je tu ještě jedna zajímavost - Bernie Ecclestone nejdřív neměl o mém přestupu k Ferrari valné mínění, ale v polovině roku 2013 najednou obrátil a zeptal se mě, jestli je mé rozhodnutí opustit formuli 1 definitivní. Řekl mi, že bych ještě mohl zkusit navázat kontakt s Ferrari na rok 2014," uzavírá vzpomínky Mark Webber.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.