Mark Webber působil ve formuli 1 v letech 2002 - 2013. Za tu dobu třikrát stanul na bronzovém stupínku celkové klasifikace a vystřídal čtyři týmy. Svou poslední sezónu však mohl zakončit docela jinde.
Australan, který debutoval na domácí půdě v roce 2002 v kokpitu Minardi překvapivým pátým místem nyní odhalil, jak blízko byl k angažmá ve stáji Ferrari, dokonce tvrdí, že byla připravena i smlouva.
Jeho nedávno vydaná kniha Aussie Grit (volně přeloženo jako Australský písek) v jedné části stvrzuje, že nešlo pouze o zdvořilostní nabídky, aby se stal týmovým partnerem Fernanda Alonsa; po Grand Prix Monaca 2012 byl údajně vypracován i koncept smlouvy na následující sezónu.
Proč tedy kontrakt nevyšel? Webber jako důvod uvádí, že mu byl nabídnut pouze roční kontrakt, což odmítl. "Setkal jsem se se Stefanem Domenicalim na lodi Flavia Briatoreho v monackém přístavu. Šance, že usednu do kokpitu se vzpínajícím se koníkem byla opravdu reálná. Stáli o to všichni, Domenicali, Briatore i Alonso, ale nabídli mi pouze roční kontrakt s opcí na další sezónu místo dvouleté smlouvy, kterou jsem požadoval já. Nestál jsem o to měnit prostředí, aby mi třeba v červenci 2013 řekli, že nadále o mé služby nestojí," vysvětluje Webber.
"Pamatuji si, jak jsem v pátek ráno dalšího týdne jel na Silverstone a telefonoval jsem s Fernandem. Mluvili jsme spolu několikrát, přemlouval mě, abych ještě s rozhodnutím počkal, ale někde uvnitř jsem už dospěl k rozhodnutí, že Ferrari za těchto okolností nebude tou správnou volbou," uvádí ve své knize Mark.
Rodák z Queanbeyanu, jenž v srpnu oslaví 39. narozeniny, dále tvrdí, že se v této souvislosti rýsoval ještě jeden přestup. Tým počítal s eventualitou, že by Webber odešel a začal rozhazovat sítě: "Mluvili nezávazně i s dalšími piloty. Hodně vážné to ale bylo s Lewisem Hamiltonem, jakmile se dozvěděli o zájmu Ferrari o mou osobu, měli o něj opravdu zájem. Před Silverstone Horner vůbec neprojevil zájem se mnou prodloužit kontrakt, ale pak najednou žádal uzavřít novou dohodu na rok 2013, což se uskutečnilo o několik dní později," prozrazuje pozadí neuskutečněného přestupu Webber.
"Je tu ještě jedna zajímavost - Bernie Ecclestone nejdřív neměl o mém přestupu k Ferrari valné mínění, ale v polovině roku 2013 najednou obrátil a zeptal se mě, jestli je mé rozhodnutí opustit formuli 1 definitivní. Řekl mi, že bych ještě mohl zkusit navázat kontakt s Ferrari na rok 2014," uzavírá vzpomínky Mark Webber.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.