Prohlubující se problémy formule 1 se odrážejí především ve velkém množství negativních titulků, které se den co den objevují v titulcích článků všech možných periodik. Mezi nimi jsou i takové, kteeé touží po Ecclestoneově skalpu.
Jedním z nich je například bývalý závodník a majitel stáje F1, sveřepý Ir Eddie Jordan: "Ano, udělal pro F1 hodně pozoruhodného, ale čas se nedá zastavit. Měl by se rozloučit a jít," tvrdí sedmašedesátiletý rodák z Dublinu, který v současné době pracuje jako sportovní reportér.
Formule 1 v poslední době v mnoha ukazatelích zaznamenává pokles, proto má Strategická skupina F1 za úkol tuto nelichotivou situaci změnit. Podle některých názorů to mají být právě Bernie Ecclestone a Jean Todt, kteří by měli propad F1 zastavit. "Pokud se síla těchto osobností spojí, pak mohou dostat problémy v F1 velice rychle pod kontrolu. Právě to je nyní potřeba," sdělil svůj názor rakouskému Kurieru další bývalý závodník Gerhard Berger.
Boss F1 vidí jeden z klíčových bodů v preferencích, které mají oba muži k dispozici v porovnání s týmy. "Pokud se já a Jean na něčem dohodneme, tak to také bude platit." Ecclestone nicméně prohlásil, že Todtovo vystupování a profil je v ostrém kontrastu s předchozím prezidentem FIA Maxem Mosleyem a působí značné problémy. Francouz podle něj místo radikálního přístupu hledá pořád nějakou formu dohody. "Pak jedna osoba šlápne vedle, a máme problémy," hodnotí tento přístup Ecclestone. Podle něj se pokud bude Todt ve funkci prezidenta, může si dovolit významné změny blokovat.
Todt naproti tomu tvrdí, že formule 1 nějaké zásadní problémy nemá, její léčbu označil za potlačení bolesti hlavy, nikoli rakoviny (více zde). "Nejsem přesvědčen o tom, že by F1 nutně potřebovala nějaké zásadní změny," citoval Todta UOL Esporte. Španělský list Marca zase přetiskl Todtovy vize o středeční schůzce Strategické skupiny: "Pokud dostaneme dobré návrhy, můžeme je jednomyslně přijmout. Pak by změny proběly ještě před sezónou 2016. Pokud by se tak nestalo, máme čas do 28. února příštího roku, abychom přednesli všechny návrhy na sezónu 2017," čteme ve španělském periodiku Todtovo vyjádření. Obecně se však má za to, že na změny týkající se sezóny 2017 si ještě počkáme.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.