Prohlubující se problémy formule 1 se odrážejí především ve velkém množství negativních titulků, které se den co den objevují v titulcích článků všech možných periodik. Mezi nimi jsou i takové, kteeé touží po Ecclestoneově skalpu.
Jedním z nich je například bývalý závodník a majitel stáje F1, sveřepý Ir Eddie Jordan: "Ano, udělal pro F1 hodně pozoruhodného, ale čas se nedá zastavit. Měl by se rozloučit a jít," tvrdí sedmašedesátiletý rodák z Dublinu, který v současné době pracuje jako sportovní reportér.
Formule 1 v poslední době v mnoha ukazatelích zaznamenává pokles, proto má Strategická skupina F1 za úkol tuto nelichotivou situaci změnit. Podle některých názorů to mají být právě Bernie Ecclestone a Jean Todt, kteří by měli propad F1 zastavit. "Pokud se síla těchto osobností spojí, pak mohou dostat problémy v F1 velice rychle pod kontrolu. Právě to je nyní potřeba," sdělil svůj názor rakouskému Kurieru další bývalý závodník Gerhard Berger.
Boss F1 vidí jeden z klíčových bodů v preferencích, které mají oba muži k dispozici v porovnání s týmy. "Pokud se já a Jean na něčem dohodneme, tak to také bude platit." Ecclestone nicméně prohlásil, že Todtovo vystupování a profil je v ostrém kontrastu s předchozím prezidentem FIA Maxem Mosleyem a působí značné problémy. Francouz podle něj místo radikálního přístupu hledá pořád nějakou formu dohody. "Pak jedna osoba šlápne vedle, a máme problémy," hodnotí tento přístup Ecclestone. Podle něj se pokud bude Todt ve funkci prezidenta, může si dovolit významné změny blokovat.
Todt naproti tomu tvrdí, že formule 1 nějaké zásadní problémy nemá, její léčbu označil za potlačení bolesti hlavy, nikoli rakoviny (více zde). "Nejsem přesvědčen o tom, že by F1 nutně potřebovala nějaké zásadní změny," citoval Todta UOL Esporte. Španělský list Marca zase přetiskl Todtovy vize o středeční schůzce Strategické skupiny: "Pokud dostaneme dobré návrhy, můžeme je jednomyslně přijmout. Pak by změny proběly ještě před sezónou 2016. Pokud by se tak nestalo, máme čas do 28. února příštího roku, abychom přednesli všechny návrhy na sezónu 2017," čteme ve španělském periodiku Todtovo vyjádření. Obecně se však má za to, že na změny týkající se sezóny 2017 si ještě počkáme.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.