Kolem B-specifikace vozu Force India VJM08 se toho napsalo už dost, odkládaná premiéra vzbuzovala dojem, že se jedná o tajnou zbraň týmu okupujícího v průběžné klasifikaci Poháru konstruktérů páté místo.
Nyní se však zdá, že si majitel stáje Vijay Mallya dělá tak trochu alibi pro případný neúspěch. Rozhodně prý nečeká, že by se upravený monopost v Grand Prix Velké Británie nějak výrazně prosadil.
Stáj Force India nasadila některé díly z B-specifikace (např. nový nos) při testech na rakouském Red Bull Ringu. Mallya byl s potenciálem vozu spokojen, ale rozhodně nehodlá dostat tým pod zbytečný tlak. Novinka se podle něj nemusí okamžitě výrazně prosadit, majitel stáje předpokládá postupný a přirozený vývoj.
"Na Silverstone přijedeme s dvěma výbornými výsledky z předchozích závodů - v Kanadě i Rakousku se týmu dařilo, což pro tým znamená další pobídku," říká Mallya. "S blížící se polovinou šampionátu obhajujeme páté místo, což je s ohledem na začátek sezóny ohromné. Vidím to jako odměnu za nesmírně tvrdou práci, ať v dílnách nebo na trati."
Mallya očekává lepší výsledky spíš až uprostřed druhé poloviny letošního ročníku: "Výsledky z Kanady a Rakouska nám dávají dobrý odrazový můstek pro druhou polovinu sezóny; přispět by k tomu měl i balíček změn nachystaný pro Silverstone. Každý čeká, že naše výkony vyletí strmě vzhůru, ale je jasné, že během několika kol ve volném tréninku nic takového není možné. Zůstávám realistou, ale malý kousek optimismu si vždy nechávám v záloze, protože je pochopitelné, že bychom viděli další zlepšení raději dříve než později."
Mallya pochopitelně očekává, že oba jeho piloti budou chtít vymačkat ze svých vozů maximum: "Nico i Checo si vedou opravdu dobře, využili každé příležitosti k zisku bodů. S touto dvojící jsem opravdu maximálně spokojen, jsem přesvědčen, že v této sezóně potvrdila, že máme jednu z nejlepších týmových sestav letošní sezóny," dodává Mallya.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.