Kolem B-specifikace vozu Force India VJM08 se toho napsalo už dost, odkládaná premiéra vzbuzovala dojem, že se jedná o tajnou zbraň týmu okupujícího v průběžné klasifikaci Poháru konstruktérů páté místo.
Nyní se však zdá, že si majitel stáje Vijay Mallya dělá tak trochu alibi pro případný neúspěch. Rozhodně prý nečeká, že by se upravený monopost v Grand Prix Velké Británie nějak výrazně prosadil.
Stáj Force India nasadila některé díly z B-specifikace (např. nový nos) při testech na rakouském Red Bull Ringu. Mallya byl s potenciálem vozu spokojen, ale rozhodně nehodlá dostat tým pod zbytečný tlak. Novinka se podle něj nemusí okamžitě výrazně prosadit, majitel stáje předpokládá postupný a přirozený vývoj.
"Na Silverstone přijedeme s dvěma výbornými výsledky z předchozích závodů - v Kanadě i Rakousku se týmu dařilo, což pro tým znamená další pobídku," říká Mallya. "S blížící se polovinou šampionátu obhajujeme páté místo, což je s ohledem na začátek sezóny ohromné. Vidím to jako odměnu za nesmírně tvrdou práci, ať v dílnách nebo na trati."
Mallya očekává lepší výsledky spíš až uprostřed druhé poloviny letošního ročníku: "Výsledky z Kanady a Rakouska nám dávají dobrý odrazový můstek pro druhou polovinu sezóny; přispět by k tomu měl i balíček změn nachystaný pro Silverstone. Každý čeká, že naše výkony vyletí strmě vzhůru, ale je jasné, že během několika kol ve volném tréninku nic takového není možné. Zůstávám realistou, ale malý kousek optimismu si vždy nechávám v záloze, protože je pochopitelné, že bychom viděli další zlepšení raději dříve než později."
Mallya pochopitelně očekává, že oba jeho piloti budou chtít vymačkat ze svých vozů maximum: "Nico i Checo si vedou opravdu dobře, využili každé příležitosti k zisku bodů. S touto dvojící jsem opravdu maximálně spokojen, jsem přesvědčen, že v této sezóně potvrdila, že máme jednu z nejlepších týmových sestav letošní sezóny," dodává Mallya.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.