Kolem B-specifikace vozu Force India VJM08 se toho napsalo už dost, odkládaná premiéra vzbuzovala dojem, že se jedná o tajnou zbraň týmu okupujícího v průběžné klasifikaci Poháru konstruktérů páté místo.
Nyní se však zdá, že si majitel stáje Vijay Mallya dělá tak trochu alibi pro případný neúspěch. Rozhodně prý nečeká, že by se upravený monopost v Grand Prix Velké Británie nějak výrazně prosadil.
Stáj Force India nasadila některé díly z B-specifikace (např. nový nos) při testech na rakouském Red Bull Ringu. Mallya byl s potenciálem vozu spokojen, ale rozhodně nehodlá dostat tým pod zbytečný tlak. Novinka se podle něj nemusí okamžitě výrazně prosadit, majitel stáje předpokládá postupný a přirozený vývoj.
"Na Silverstone přijedeme s dvěma výbornými výsledky z předchozích závodů - v Kanadě i Rakousku se týmu dařilo, což pro tým znamená další pobídku," říká Mallya. "S blížící se polovinou šampionátu obhajujeme páté místo, což je s ohledem na začátek sezóny ohromné. Vidím to jako odměnu za nesmírně tvrdou práci, ať v dílnách nebo na trati."
Mallya očekává lepší výsledky spíš až uprostřed druhé poloviny letošního ročníku: "Výsledky z Kanady a Rakouska nám dávají dobrý odrazový můstek pro druhou polovinu sezóny; přispět by k tomu měl i balíček změn nachystaný pro Silverstone. Každý čeká, že naše výkony vyletí strmě vzhůru, ale je jasné, že během několika kol ve volném tréninku nic takového není možné. Zůstávám realistou, ale malý kousek optimismu si vždy nechávám v záloze, protože je pochopitelné, že bychom viděli další zlepšení raději dříve než později."
Mallya pochopitelně očekává, že oba jeho piloti budou chtít vymačkat ze svých vozů maximum: "Nico i Checo si vedou opravdu dobře, využili každé příležitosti k zisku bodů. S touto dvojící jsem opravdu maximálně spokojen, jsem přesvědčen, že v této sezóně potvrdila, že máme jednu z nejlepších týmových sestav letošní sezóny," dodává Mallya.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.