Bojovná prohlášení a sebevědomé řeči patří ke koloritu formule 1 před každou nadcházející Grand Prix. Ovšem očekávat vítězství v letošní sezóně je při dominanci Mercedesu poněkud složitější. Pátý muž průběžného pořadí si toho je před britskou Grand Prix vědom.
Podle správného PR protokolu se Bottas tváří, že se hodlá prát o své první vítězství v kariéře. Připouští však, že naděje na to, aby po 45 absolvovaných Grand Prix konečně vyhrál svůj první závod v F1 je hodně malá, ale rozhodně nespadá do sféry sci-fi.
Williams zahájil sezónu s určitým odstupem na týmy Mercedes a Ferrari, a i když se zejména italské stáji výsledkově přiblížil a v posledních závodech dokonce vytěsnil její piloty ze stupňů vítězů, nelze pominout, že tyto na tyto výsledky měly nemalý vliv chyby obou jezdců Ferrari. Bottas však vidí před Grand Prix Velké Británie, kde dosáhl zatím svého maxima v kariéře (společně s loňskou Velkou cenou Německa), šance bojovat o vítězství.
"Jedním z předpokladů je skutečnost, ze Silverstone naším vozům opravdu sedí, víc než jiné okruhy z první poloviny šampionátu, ale nejsme samozřejmě sami, kdo se posunuje vpřed," myslí si Fin. "Pokud nastavený progres udržíme, můžeme být v závěru sezóny hodně nahoře. Vyhrát je v současné době obtížné, ale nikoli nemožné."
Bottas svůj optimismus opírá o výsledky v posledních závodech, je pochopitelné, že nejvíc připomíná Kanadu a Rakousko. "Věřím, že budeme hodně silní. Na Red Bull Ringu nám fungovaly dobře aktualizace, měli jsme větší přítlak, a právě Silverstone je trať, kde ho potřebujete ještě víc. Ostatně to tak bylo i loni, proč by nám tedy nemohl pomoci i letos," završuje řečnickou otázkou své vyhlídky na nedělní závod Bottas.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.