Bojovná prohlášení a sebevědomé řeči patří ke koloritu formule 1 před každou nadcházející Grand Prix. Ovšem očekávat vítězství v letošní sezóně je při dominanci Mercedesu poněkud složitější. Pátý muž průběžného pořadí si toho je před britskou Grand Prix vědom.
Podle správného PR protokolu se Bottas tváří, že se hodlá prát o své první vítězství v kariéře. Připouští však, že naděje na to, aby po 45 absolvovaných Grand Prix konečně vyhrál svůj první závod v F1 je hodně malá, ale rozhodně nespadá do sféry sci-fi.
Williams zahájil sezónu s určitým odstupem na týmy Mercedes a Ferrari, a i když se zejména italské stáji výsledkově přiblížil a v posledních závodech dokonce vytěsnil její piloty ze stupňů vítězů, nelze pominout, že tyto na tyto výsledky měly nemalý vliv chyby obou jezdců Ferrari. Bottas však vidí před Grand Prix Velké Británie, kde dosáhl zatím svého maxima v kariéře (společně s loňskou Velkou cenou Německa), šance bojovat o vítězství.
"Jedním z předpokladů je skutečnost, ze Silverstone naším vozům opravdu sedí, víc než jiné okruhy z první poloviny šampionátu, ale nejsme samozřejmě sami, kdo se posunuje vpřed," myslí si Fin. "Pokud nastavený progres udržíme, můžeme být v závěru sezóny hodně nahoře. Vyhrát je v současné době obtížné, ale nikoli nemožné."
Bottas svůj optimismus opírá o výsledky v posledních závodech, je pochopitelné, že nejvíc připomíná Kanadu a Rakousko. "Věřím, že budeme hodně silní. Na Red Bull Ringu nám fungovaly dobře aktualizace, měli jsme větší přítlak, a právě Silverstone je trať, kde ho potřebujete ještě víc. Ostatně to tak bylo i loni, proč by nám tedy nemohl pomoci i letos," završuje řečnickou otázkou své vyhlídky na nedělní závod Bottas.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.