Bojovná prohlášení a sebevědomé řeči patří ke koloritu formule 1 před každou nadcházející Grand Prix. Ovšem očekávat vítězství v letošní sezóně je při dominanci Mercedesu poněkud složitější. Pátý muž průběžného pořadí si toho je před britskou Grand Prix vědom.
Podle správného PR protokolu se Bottas tváří, že se hodlá prát o své první vítězství v kariéře. Připouští však, že naděje na to, aby po 45 absolvovaných Grand Prix konečně vyhrál svůj první závod v F1 je hodně malá, ale rozhodně nespadá do sféry sci-fi.
Williams zahájil sezónu s určitým odstupem na týmy Mercedes a Ferrari, a i když se zejména italské stáji výsledkově přiblížil a v posledních závodech dokonce vytěsnil její piloty ze stupňů vítězů, nelze pominout, že tyto na tyto výsledky měly nemalý vliv chyby obou jezdců Ferrari. Bottas však vidí před Grand Prix Velké Británie, kde dosáhl zatím svého maxima v kariéře (společně s loňskou Velkou cenou Německa), šance bojovat o vítězství.
"Jedním z předpokladů je skutečnost, ze Silverstone naším vozům opravdu sedí, víc než jiné okruhy z první poloviny šampionátu, ale nejsme samozřejmě sami, kdo se posunuje vpřed," myslí si Fin. "Pokud nastavený progres udržíme, můžeme být v závěru sezóny hodně nahoře. Vyhrát je v současné době obtížné, ale nikoli nemožné."
Bottas svůj optimismus opírá o výsledky v posledních závodech, je pochopitelné, že nejvíc připomíná Kanadu a Rakousko. "Věřím, že budeme hodně silní. Na Red Bull Ringu nám fungovaly dobře aktualizace, měli jsme větší přítlak, a právě Silverstone je trať, kde ho potřebujete ještě víc. Ostatně to tak bylo i loni, proč by nám tedy nemohl pomoci i letos," završuje řečnickou otázkou své vyhlídky na nedělní závod Bottas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.