Středeční zasedání Strategické skupiny F1 bude mít na programu posouzení poznatků z předchozích setkání, jejichž náplní byly debaty o zlepšení přitažlivosti F1. Rozhovory jsou považovány za klíčové v otázce úpravy pravidel pro rok 2017.
Problémy nejsou u opatření, týkajících se rychlejších vozů, na čemž budou mít podíl větší pneumatiky a lepší aerodynamika, tam se očekává schválení; jiné návrhy, mezi nimi i myšlenka na znovuzavedení doplňování paliva během závodu, byly zamítnuty.
Je tu ale ještě jedna myšlenka, kterou by prezident FIA Jean Todt a boss F1 Bernie Ecclestone rádi prosadili. Hodlají omezit technologie, které napomáhají pilotům v ovládání vozů. "Veškeré pomůcky pilotům mohou být zakázány, jsme schopni to udělat. Ale jak znám inženýry, jsou to velice schopní lidé, tak určitě budou hledat cestu, jak tyto pomůcky nahradit.
Když například s piloty mluvíte o startu závodu, je to jen otázkou regulace, což podle mě není dobré. Kdysi jsme mívali automatický start (tzv. launch control), což bylo zakázáno. Teď musí piloti alespoň vést svůj start, ale celý je regulovaný.
Musíme se dopracovat k méně sofistikovaným technologiím, abychom se ujistili, že starty budou méně předvídatelné. Svým způsobem nemám veškeré know-how," popisuje Todt.
"Potřebuji schopné lidi, kteří si s tím poradí a omezí ony pomocné funkce, budou k tomu ode mne mít mandát. Pokud mi řeknou, co je třeba udělat, rád zajistím, aby to bylo zavedeno. Pokud budeme mít seznam určitých parametrů jak tyhle pomůcky omezit, můžeme je okamžitě uvést do praxe," slibuje prezident FIA.
Také Bernie Ecclestone si je vědom, že nárůst nových technologií zvláště v rámci hybridních pravidel, stále více omezuje vliv pilota na ovládání vozu. V rozhovoru s Maxem Verstappenem na oficiálních stránkách F1 tvrdí, že plánované změny pravidel by měly udělat z pilotů opět "hrdiny".
"Upřímně musím říci, že to nejhorší, co mohlo F1 potkat, jsou současné motory. Už to nejsou motory formule 1. Všechny ty baterie a hybridy, to už nemá s motorem F1 nic společného. Také komunikace s boxovou zídkou a pokyny inženýrů pilotům - to prostě musí skončit. Hlavní postavou musí být opět jezdec - to oni musí tvořit závod a udělat show. Maxi, slibuji vám, že to přijde," řekl Ecclestone holandskému pilotovi mimo jiné v rozhovoru.
Sám Verstappen připustil, že už byl pokyny z boxů zaměřených na motor tak otráven, že si palubní desku na volantu otočil. "I pro nás mladé piloty je tam té techniky až moc. Teď asi tak z 20% závodíme a zbývajících 80% je o hlídání techniky. Poradíte mi, jak z toho ven? Pořád svým inženýrům říkám 'Nezahlcujte mě informacemi!' Dostáváme jich opravdu příliš mnoho. Někdy jsem prostě displej v autě vypnul, protože chci spoléhat na své intuice. Ostatně, nedělá právě to velké závodníky," zamýšlí se nad současnou situací Verstappen.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.