Středeční zasedání Strategické skupiny F1 bude mít na programu posouzení poznatků z předchozích setkání, jejichž náplní byly debaty o zlepšení přitažlivosti F1. Rozhovory jsou považovány za klíčové v otázce úpravy pravidel pro rok 2017.
Problémy nejsou u opatření, týkajících se rychlejších vozů, na čemž budou mít podíl větší pneumatiky a lepší aerodynamika, tam se očekává schválení; jiné návrhy, mezi nimi i myšlenka na znovuzavedení doplňování paliva během závodu, byly zamítnuty.
Je tu ale ještě jedna myšlenka, kterou by prezident FIA Jean Todt a boss F1 Bernie Ecclestone rádi prosadili. Hodlají omezit technologie, které napomáhají pilotům v ovládání vozů. "Veškeré pomůcky pilotům mohou být zakázány, jsme schopni to udělat. Ale jak znám inženýry, jsou to velice schopní lidé, tak určitě budou hledat cestu, jak tyto pomůcky nahradit.
Když například s piloty mluvíte o startu závodu, je to jen otázkou regulace, což podle mě není dobré. Kdysi jsme mívali automatický start (tzv. launch control), což bylo zakázáno. Teď musí piloti alespoň vést svůj start, ale celý je regulovaný.
Musíme se dopracovat k méně sofistikovaným technologiím, abychom se ujistili, že starty budou méně předvídatelné. Svým způsobem nemám veškeré know-how," popisuje Todt.
"Potřebuji schopné lidi, kteří si s tím poradí a omezí ony pomocné funkce, budou k tomu ode mne mít mandát. Pokud mi řeknou, co je třeba udělat, rád zajistím, aby to bylo zavedeno. Pokud budeme mít seznam určitých parametrů jak tyhle pomůcky omezit, můžeme je okamžitě uvést do praxe," slibuje prezident FIA.
Také Bernie Ecclestone si je vědom, že nárůst nových technologií zvláště v rámci hybridních pravidel, stále více omezuje vliv pilota na ovládání vozu. V rozhovoru s Maxem Verstappenem na oficiálních stránkách F1 tvrdí, že plánované změny pravidel by měly udělat z pilotů opět "hrdiny".
"Upřímně musím říci, že to nejhorší, co mohlo F1 potkat, jsou současné motory. Už to nejsou motory formule 1. Všechny ty baterie a hybridy, to už nemá s motorem F1 nic společného. Také komunikace s boxovou zídkou a pokyny inženýrů pilotům - to prostě musí skončit. Hlavní postavou musí být opět jezdec - to oni musí tvořit závod a udělat show. Maxi, slibuji vám, že to přijde," řekl Ecclestone holandskému pilotovi mimo jiné v rozhovoru.
Sám Verstappen připustil, že už byl pokyny z boxů zaměřených na motor tak otráven, že si palubní desku na volantu otočil. "I pro nás mladé piloty je tam té techniky až moc. Teď asi tak z 20% závodíme a zbývajících 80% je o hlídání techniky. Poradíte mi, jak z toho ven? Pořád svým inženýrům říkám 'Nezahlcujte mě informacemi!' Dostáváme jich opravdu příliš mnoho. Někdy jsem prostě displej v autě vypnul, protože chci spoléhat na své intuice. Ostatně, nedělá právě to velké závodníky," zamýšlí se nad současnou situací Verstappen.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.