Současná forma Felipe Massy je důkazem toho, že jeho kritici jsou na velkém omylu, když ho nehodlají řadit do samé špičky F1. Ostatně Brazilec to škarohlídům jasně dokázal svým prvním pódiovým umístěním v Rakousku.
Na Felipeho obranu se staví Rob Smedley; připouští, že Bottas je nyní ve větším zájmu médií a více chválen, ale to neznamená, že by Massa byl snad horší - v tomto směru jeho kritici nemají pravdu.
"S Massou jsem pracoval více než deset let a domnívám se, že vaše závěry hovořící o tom, že »už není pilotem patřícím do špičky« jsou prostě mimo," zastává se Smedley Massy, se kterým se dal dohromady za Brazilcova působení u Ferrari.
"Vždyť se mohl stát v roce 2008 mistrem světa - chyběl mu k tomu jediný bod. Prošel si utrpení po svém zranění a tým ho potom příliš nepodpořil. Měl svá dobrá i špatná období, ale rozhodně je velice bystrý závodník a jeho předností je jistotal. V týmu si nemyslíme, že bychom měli jednoho pilota lepšího než druhého, nebo že bychom měli preferovat jednoho před druhým. Máme dva velmi, velmi dobré piloty," pokračuje Smedley.
Rob se také domnívá, že oba jezdci Williamsu jdou svým výkonem příkladem ostatním. "Oba jsou extrémně rychlí, oba se na dráze umí dobře rozhodnout. Rozhodně také mezi sebou umí zabojovat, právě s ohledem na svou výkonnost. Na trať vyjede Felipe a je rychlejší, ale třeba už za týden by to bylo naopak. Oba se svými týmy pracují na každém detailu. Je to potěšitelné vidět, mám dojem, že jsme skutečně sehraný tým a stále zvyšujeme náš potenciál. Dokážeme vyhodnotit každou maličkost a vzít z ní to důležité. Pak není překvapením, že jsou v dalších závodech vpředu. A jejich rivalita, ona zdravá rivalita, to ještě podporuje," hodnotí výkon svých pilotů Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.