Připustit si omyl a rychle se z něj poučit; to je důležitý faktor k dosažení úspěchů na poli F1. Tento názor zastává šéf traťových operací Rob Smedley, jehož hlavní pozornost se soustřeďuje na novinky, které tým přiveze do Rakouska.
Tým Williams se základnou v Grove prozatím drží třetí místo v Poháru konstruktérů a nechává za sebou lépe financovaný Red Bull či McLaren, pyšnící se vyšším výkonem. S výjimkou Monaca, kde se oběma pilotům nedařilo, se williamsy objevily pokaždé v bodované desítce. V kanadské Grand Prix si Bottas připsal i letošní premiérové stupně vítězů. Potřetí už se mu podařilo nechat za sebou nějaký vůz Ferrari, přesněji řečeno v Montrealu se na jeho záď dívali jak Räikkönen, tak Vettel.
"Tým je na cestě vzhůru," říká Smedley. "Pochopitelně, jsou určité zkraty a sem tam uděláme krok zpět, ale jako tým se držíme dobře. Jsme si schopni říci, co bylo v pořádku, ale důležitější je, že si umíme přiznat i neúspěch a chyby, a z toho plynoucí závěry, jak to v budoucnu udělat lépe. Například do Kanady jsme přijeli poučeni z Monaka, kde nám snad nic nevyšlo, ale byli jsme odhodláni dokázat, že šlo jen o náhodné zakolísání. V Rakousku bychom opět měli atakovat přední řady."
Smedley si je vědom, že náskok 50 bodů na Red Bull a dokonce rovná stovka na McLaren ještě nic neznamená. Na účastníky šampionátu čeká ještě 12 závodů, nevyplatí se vůbec nic podcenit. Smedley se proto zaměřuje na technické aktualizace chystané do Rakouska. "Předpokládám, že upgrade na Red Bull Ringu bude stejně prospěšný jako ty předchozí. Není potřeba o tom přehnaně mluvit, ať za nás hovoří výsledky. Ale je potěšitelné, že úpravy nás posunují blíže soupeřů před námi, a ti za námi se zatím ztrácejí v dálce. Red Bull Ring mám navíc plně vyhovuje, takže nevidím důvod, proč bychom nemohli na Ferrari najet nějaké body. Ostatně to je náš cíl," dodává Smedley.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.