Připustit si omyl a rychle se z něj poučit; to je důležitý faktor k dosažení úspěchů na poli F1. Tento názor zastává šéf traťových operací Rob Smedley, jehož hlavní pozornost se soustřeďuje na novinky, které tým přiveze do Rakouska.
Tým Williams se základnou v Grove prozatím drží třetí místo v Poháru konstruktérů a nechává za sebou lépe financovaný Red Bull či McLaren, pyšnící se vyšším výkonem. S výjimkou Monaca, kde se oběma pilotům nedařilo, se williamsy objevily pokaždé v bodované desítce. V kanadské Grand Prix si Bottas připsal i letošní premiérové stupně vítězů. Potřetí už se mu podařilo nechat za sebou nějaký vůz Ferrari, přesněji řečeno v Montrealu se na jeho záď dívali jak Räikkönen, tak Vettel.
"Tým je na cestě vzhůru," říká Smedley. "Pochopitelně, jsou určité zkraty a sem tam uděláme krok zpět, ale jako tým se držíme dobře. Jsme si schopni říci, co bylo v pořádku, ale důležitější je, že si umíme přiznat i neúspěch a chyby, a z toho plynoucí závěry, jak to v budoucnu udělat lépe. Například do Kanady jsme přijeli poučeni z Monaka, kde nám snad nic nevyšlo, ale byli jsme odhodláni dokázat, že šlo jen o náhodné zakolísání. V Rakousku bychom opět měli atakovat přední řady."
Smedley si je vědom, že náskok 50 bodů na Red Bull a dokonce rovná stovka na McLaren ještě nic neznamená. Na účastníky šampionátu čeká ještě 12 závodů, nevyplatí se vůbec nic podcenit. Smedley se proto zaměřuje na technické aktualizace chystané do Rakouska. "Předpokládám, že upgrade na Red Bull Ringu bude stejně prospěšný jako ty předchozí. Není potřeba o tom přehnaně mluvit, ať za nás hovoří výsledky. Ale je potěšitelné, že úpravy nás posunují blíže soupeřů před námi, a ti za námi se zatím ztrácejí v dálce. Red Bull Ring mám navíc plně vyhovuje, takže nevidím důvod, proč bychom nemohli na Ferrari najet nějaké body. Ostatně to je náš cíl," dodává Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.