Připustit si omyl a rychle se z něj poučit; to je důležitý faktor k dosažení úspěchů na poli F1. Tento názor zastává šéf traťových operací Rob Smedley, jehož hlavní pozornost se soustřeďuje na novinky, které tým přiveze do Rakouska.
Tým Williams se základnou v Grove prozatím drží třetí místo v Poháru konstruktérů a nechává za sebou lépe financovaný Red Bull či McLaren, pyšnící se vyšším výkonem. S výjimkou Monaca, kde se oběma pilotům nedařilo, se williamsy objevily pokaždé v bodované desítce. V kanadské Grand Prix si Bottas připsal i letošní premiérové stupně vítězů. Potřetí už se mu podařilo nechat za sebou nějaký vůz Ferrari, přesněji řečeno v Montrealu se na jeho záď dívali jak Räikkönen, tak Vettel.
"Tým je na cestě vzhůru," říká Smedley. "Pochopitelně, jsou určité zkraty a sem tam uděláme krok zpět, ale jako tým se držíme dobře. Jsme si schopni říci, co bylo v pořádku, ale důležitější je, že si umíme přiznat i neúspěch a chyby, a z toho plynoucí závěry, jak to v budoucnu udělat lépe. Například do Kanady jsme přijeli poučeni z Monaka, kde nám snad nic nevyšlo, ale byli jsme odhodláni dokázat, že šlo jen o náhodné zakolísání. V Rakousku bychom opět měli atakovat přední řady."
Smedley si je vědom, že náskok 50 bodů na Red Bull a dokonce rovná stovka na McLaren ještě nic neznamená. Na účastníky šampionátu čeká ještě 12 závodů, nevyplatí se vůbec nic podcenit. Smedley se proto zaměřuje na technické aktualizace chystané do Rakouska. "Předpokládám, že upgrade na Red Bull Ringu bude stejně prospěšný jako ty předchozí. Není potřeba o tom přehnaně mluvit, ať za nás hovoří výsledky. Ale je potěšitelné, že úpravy nás posunují blíže soupeřů před námi, a ti za námi se zatím ztrácejí v dálce. Red Bull Ring mám navíc plně vyhovuje, takže nevidím důvod, proč bychom nemohli na Ferrari najet nějaké body. Ostatně to je náš cíl," dodává Smedley.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.