Daniel Ricciardo koncem června zamíří do Mexico City, aby náležitě odprezentoval první Grand Prix Mexica, která se v největším státě střední Ameriky bude konat po dlouhých 23 letech. Tu poslední vyhrál ve své mistrovské sezóně 1992 Nigel Mansell na Williamsu.
Australský pilot Red Bullu představí 27. června v městském centru vůz RB7, jeho exhibiční jízda povede i přes historické náměstí Zocalo. Podpoří jej také kolega z Toro Rosso Carlos Sainz jr.
"Opravdu se na tenhle specifický výlet do Mexika těším," podotýká Ricciardo. "Pojedu středem města, což je vždy velkolepý zážitek, všichni očekávají opravdu velkou show. Náměstí působí impozantně, takže doufám, že tam předvedu odpovídající výkon. Vím, jak je mexické hlavní město velké a Mexičané se na F1 těší, proto i já předpokládám, že se sejde obrovský dav a bude skvělý to zážitek."
Mexičané měli s Grand Prix F1 v minulosti velké problémy. V roce 1970 prolomili neukáznění fanoušci bariéry a seděli prakticky na okrajích trati. Piloti odmítli v takových podmínkách závod absolvovat, ale pořadatelé je přinutili jet, protože jinak by je - dle jejich slov - dav nejspíš umlátil. Závod pak vypadl z kalendáře F1 a vrátil se do něj až v roce 1986, aby se na okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez odjelo jen sedm ročníků. V listopadu se tak začne psát nová éra mexické trati s pořadovým číslem šestnáct.
"Mexico City je opravdu zajímavé místo, pokud je mi známo, takže jsem na něj zvědav. Ohledně mého představení, vždy je zvláštní řídit vůz ulicemi města. Bude to skvělá ukázka formule 1. Lidé tak před naším listopadovým závodem získají na vlastní oči představu, jak se od posledního závodu na zdejší půdě změnila," podotýká Carlos Sainz jr.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.