Daniel Ricciardo koncem června zamíří do Mexico City, aby náležitě odprezentoval první Grand Prix Mexica, která se v největším státě střední Ameriky bude konat po dlouhých 23 letech. Tu poslední vyhrál ve své mistrovské sezóně 1992 Nigel Mansell na Williamsu.
Australský pilot Red Bullu představí 27. června v městském centru vůz RB7, jeho exhibiční jízda povede i přes historické náměstí Zocalo. Podpoří jej také kolega z Toro Rosso Carlos Sainz jr.
"Opravdu se na tenhle specifický výlet do Mexika těším," podotýká Ricciardo. "Pojedu středem města, což je vždy velkolepý zážitek, všichni očekávají opravdu velkou show. Náměstí působí impozantně, takže doufám, že tam předvedu odpovídající výkon. Vím, jak je mexické hlavní město velké a Mexičané se na F1 těší, proto i já předpokládám, že se sejde obrovský dav a bude skvělý to zážitek."
Mexičané měli s Grand Prix F1 v minulosti velké problémy. V roce 1970 prolomili neukáznění fanoušci bariéry a seděli prakticky na okrajích trati. Piloti odmítli v takových podmínkách závod absolvovat, ale pořadatelé je přinutili jet, protože jinak by je - dle jejich slov - dav nejspíš umlátil. Závod pak vypadl z kalendáře F1 a vrátil se do něj až v roce 1986, aby se na okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez odjelo jen sedm ročníků. V listopadu se tak začne psát nová éra mexické trati s pořadovým číslem šestnáct.
"Mexico City je opravdu zajímavé místo, pokud je mi známo, takže jsem na něj zvědav. Ohledně mého představení, vždy je zvláštní řídit vůz ulicemi města. Bude to skvělá ukázka formule 1. Lidé tak před naším listopadovým závodem získají na vlastní oči představu, jak se od posledního závodu na zdejší půdě změnila," podotýká Carlos Sainz jr.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.