Majitel stáje Force India Vijay Mallya řádně oslavil vítězství svého pilota F1, který tentokrát přivezl vavříny z jiného odvětví - 24 hodin Le Mans. Nico Hülkenberg se v legendárním závodě představil poprvé v životě.
Kolegy v posádce mu byli Earl Bamber a Nick Tandy, přičemž všichni slavili svůj první velký úspěch na Le Mans. Za nimi skončil další vůz Porsche 919 hybrid, v jehož kokpitu byl i expilot F1 Mark Webber (společně s ním Timo Bernhard a Brendon Hartley).
Mallya si závod nenechal ujít: "Výkon Nica jenom odráží jeho obrovský talent. Každého z týmu Force India jeho úspěch naplňuje pýchou. Jsem upřímně přesvědčen, že tohle vítězství se odrazí i v jeho prezentaci v rakouské Grand Prix," uvedl Mallya.
Co se týče následujícího závodu F1, neustále se rozvíjejí spekulace kolem nové nebo též B specifikace monopostu Force India. Mallya však očekává jeho debut až po více než 14 dnech: "Hodně se mluví o vývoji VJM08, stále na něm usilovně pracujeme, abychom ho příští měsíc mohli nasadit na Silverstone."
Red Bull Ring okruh, na němž je kladen důraz na patřičný výkon, Mallya je přesvědčen, že to je pro Force India příznivá konstelace. "Nároky na velký výkon v Kanadě nahrávaly motorům Mercedes a Rakousko je trať obdobného typu. Byl bych velice rád, kdybychom se opět objevili v první desítce," dodal Mallya.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.