"Rakousko je ideálním prostředím, kde bychom mohli vůči Ferrari uplatnit náš zásadní upgrade," myslí si Felipe Massa. Snahou týmu Williams je dostat se na úroveň rudých ořů z Maranella.
V Grand Prix Kanady sice Valtteri Bottas dokázal obě Ferrari porazit a poprvé letos týmu přivezl pozici na stupních vítězů, ale stalo se tak díky chybě Kimi Räikkönena po výměně pneumatik. Massa byl šestý za Vettelem, přičemž oba se museli ke svým pozicím probíjet po nepovedeném tréninku z hloubi závodního pole.
U příležitosti velkých změn u Williamsu před závodem na rakouském Red Bull Ringu poskytl Massa rozhovor, jehož obsah by se dal shrnout do stručné věty: Jak stáhnout rozdíl 76 bodů, které oba týmy v Poháru konstruktéru dělí.
"Změny motoru u Ferrari nijak odstup od Mercedesu nesnížily, takže předpokládám, že můžeme s Italy bojovat na stejné úrovni. Domnívám se, že jdeme po dobré cestě, a pro nás to může být důležitý okamžik. Pro naše změny je Rakousko dobrým prostředím. A proto bude důležité dostat Ferrari pod tlak," vysvětlil týmové cile Massa.
Výkony Williamsu až na výpadek v Monte Carlu mají setrvalou úroveň, proto Brazilec doufá, že aktualizace přinesou další zlepšení. Rob Smedley si pochvaloval závodní víkend v Montrealu, kde Williams navzdory zvýšení výkonu motoru Ferrari dokázal držet s italskou stájí krok, teď by Williams ještě potřeboval urychlit vývoj.
"Ačkoliv Ferrari už balíček změn použil, odvedli jsme velice dobrou práci a zůstali s nimi v kontaktu. Teď uděláme podstatně víc než jen velký krok kupředu, bude to trvalý vývojový proces. Jen se musíme naučit chystané změny plně využít, a ne se zabývat, jak něco od základu změnit," uzavírá Rob Smedley.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.