"Rakousko je ideálním prostředím, kde bychom mohli vůči Ferrari uplatnit náš zásadní upgrade," myslí si Felipe Massa. Snahou týmu Williams je dostat se na úroveň rudých ořů z Maranella.
V Grand Prix Kanady sice Valtteri Bottas dokázal obě Ferrari porazit a poprvé letos týmu přivezl pozici na stupních vítězů, ale stalo se tak díky chybě Kimi Räikkönena po výměně pneumatik. Massa byl šestý za Vettelem, přičemž oba se museli ke svým pozicím probíjet po nepovedeném tréninku z hloubi závodního pole.
U příležitosti velkých změn u Williamsu před závodem na rakouském Red Bull Ringu poskytl Massa rozhovor, jehož obsah by se dal shrnout do stručné věty: Jak stáhnout rozdíl 76 bodů, které oba týmy v Poháru konstruktéru dělí.
"Změny motoru u Ferrari nijak odstup od Mercedesu nesnížily, takže předpokládám, že můžeme s Italy bojovat na stejné úrovni. Domnívám se, že jdeme po dobré cestě, a pro nás to může být důležitý okamžik. Pro naše změny je Rakousko dobrým prostředím. A proto bude důležité dostat Ferrari pod tlak," vysvětlil týmové cile Massa.
Výkony Williamsu až na výpadek v Monte Carlu mají setrvalou úroveň, proto Brazilec doufá, že aktualizace přinesou další zlepšení. Rob Smedley si pochvaloval závodní víkend v Montrealu, kde Williams navzdory zvýšení výkonu motoru Ferrari dokázal držet s italskou stájí krok, teď by Williams ještě potřeboval urychlit vývoj.
"Ačkoliv Ferrari už balíček změn použil, odvedli jsme velice dobrou práci a zůstali s nimi v kontaktu. Teď uděláme podstatně víc než jen velký krok kupředu, bude to trvalý vývojový proces. Jen se musíme naučit chystané změny plně využít, a ne se zabývat, jak něco od základu změnit," uzavírá Rob Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.