Čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel byl sice přítomný posezonním testům v Abú Zabí, ale na závodní dráhu vyjet nemohl. Po skončení dosavadního působení už o jeho služby Red Bull zájem neměl a testovat s rudým monopostem Ferrari měl zakázáno.
Poslední závod letošní sezony byl pro německého jezdce plný emocí. Před závodem se s ním přišli rozloučit všichni členové stáje Red Bull přítomní na okruhu. „V závodě jsem ale měl už jiné starosti, a když se musíte s autem prát, už to tak šťastné není. Chvíli bude trvat, než si všechny dojmy sednou, tohle nebyl náš rok, ale už se těším na novou spolupráci,“ prohlásil Vettel v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
Po velmi úspěšné šestileté spolupráci a zisku čtyř titulů mistra světa se rozhodl přestoupit do Ferrari. A protože se navenek vše jevilo v pořádku, čekalo se, že v souladu s oboustranným respektem a vděčností usedne Sebastian ještě do letošního monopostu Ferrari F14 T.
„Ještě před dvěma týdny bylo vše v pořádku. Pak se ale proti postavil Adrian Newey,“ vysvětlil pilot. „Nejprve jsem byl zklamaný, protože jsem očekával jiný přístup. Ale už to nezměním, najednou se objevily obavy, že bych mohl předat konkurenci nějaká tajemství.“
Přitom je Vettel přesvědčen, že existuje jiná a pohodlnější možnost, jak se dostat k materiálům z druhého týmu. „Inženýři mají k dispozici větší množství důležitých informací a několik jich už do Ferrari odešlo.“
Sebastian Vettel si na zahájení spolupráce s Ferrari na dráze bude muset počkatdo příštího roku, v Abú Zabí má smůlu (foto: Red Bull Racing)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.