Čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel byl sice přítomný posezonním testům v Abú Zabí, ale na závodní dráhu vyjet nemohl. Po skončení dosavadního působení už o jeho služby Red Bull zájem neměl a testovat s rudým monopostem Ferrari měl zakázáno.
Poslední závod letošní sezony byl pro německého jezdce plný emocí. Před závodem se s ním přišli rozloučit všichni členové stáje Red Bull přítomní na okruhu. „V závodě jsem ale měl už jiné starosti, a když se musíte s autem prát, už to tak šťastné není. Chvíli bude trvat, než si všechny dojmy sednou, tohle nebyl náš rok, ale už se těším na novou spolupráci,“ prohlásil Vettel v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
Po velmi úspěšné šestileté spolupráci a zisku čtyř titulů mistra světa se rozhodl přestoupit do Ferrari. A protože se navenek vše jevilo v pořádku, čekalo se, že v souladu s oboustranným respektem a vděčností usedne Sebastian ještě do letošního monopostu Ferrari F14 T.
„Ještě před dvěma týdny bylo vše v pořádku. Pak se ale proti postavil Adrian Newey,“ vysvětlil pilot. „Nejprve jsem byl zklamaný, protože jsem očekával jiný přístup. Ale už to nezměním, najednou se objevily obavy, že bych mohl předat konkurenci nějaká tajemství.“
Přitom je Vettel přesvědčen, že existuje jiná a pohodlnější možnost, jak se dostat k materiálům z druhého týmu. „Inženýři mají k dispozici větší množství důležitých informací a několik jich už do Ferrari odešlo.“
Sebastian Vettel si na zahájení spolupráce s Ferrari na dráze bude muset počkatdo příštího roku, v Abú Zabí má smůlu (foto: Red Bull Racing)
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.