Tým Lotus F1 bude chtít na letošní naprosto nevydařenou sezonu jistě co nejrychleji zapomenout. Napomoci zpět na výsluní mají týmu z Enstone motory Mercedes.
Dnes odpoledne byl zveřejněn oficiální podpis dohody mezi týmem Lotus F1 a Mercedes AMG High Performance Powertrains o dodávce hnacího ústrojí od příští sezony. Potvrdily se tím spekulace, které se již delší dobu v paddocku objevovaly.
Aktuálně zásobuje německý výrobce kromě vlastního týmu ještě Williams, McLaren, Force Indii. Podpisem smlouvy si zajistil obdobný finanční příjem za služby spojené s poskytováním motorů i v příštím roce. Lotus vystřídá McLaren, jehož vozy bude od příští sezony pohánět Honda. Převodovky si bude Lotus nadále vyvíjet a vyrábět sám.
„Opět chceme jezdit v čele startovního pole, vyhrávat závody a bojovat o tituly a tuto smlouvu bereme jako krok správným směrem,“ vysvětlil důvod změny výkonný ředitel týmu Matthew Carter a Renaultu poděkoval za dosavadní spolupráci.
Francouzský výrobce je tak tím, kdo s nástupem Hondy přišel minimálně pro příští rok o jednoho odběratele motorů. S Renaulty bude startovat Red Bull, Toro Rosso a Caterham, ačkoliv vzhledem k napjaté finanční situaci posledně jmenované stáje nemusí být trojka konečným číslem…
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.