V Soči se debutu během závodního víkendu dočká domácí pilot Sergej Sirotkin, jemuž dá šanci Sauber. S Caterhamem bude v pátek jezdit Roberto Merhi, závodit bude opět Kamuj Kobajaši.
Rezervní pilot Sauberu Sirotkin se po problémech se sponzory dostane konečně ke slovu v prvním pátečním tréninku. V Soči přitom již jezdil během letošní propagační akce švýcarského týmu po skončení Olympijských her.
Caterham dá šanci Robertovi Merhimu, který se v pátek objevil také minulý týden v Suzuce. "Hodně se těším na můj třetí trénink s Caterhamem tento víkend v Soči. Cítím se ve voze mnohem pohodlněji a to mi dodává sebedůvěru, kdykoliv vyjedu z garáže.
Letos jsem v Rusku podruhé, ale v Soči poprvé. Je to země, na kterou mám dobré vzpomínky, protože jsem v červenci vyhrál svůj první závod Formule Renault 3.5 během víkendu na moskevské závodní dráze. Konfigurace okruhu v Soči vypadá pro jízdu skvěle - bude to zajímavé sledovat pocity při první jízdě."
Sergej Sirotkin se již dříve v Soči představil během roadshow Sauberu(foto: Sauber Motorsport AG)
Závodní jistotu pro následující víkend má opět Kobajaši: "Je to extrémně vzrušující závodit na novém okruhu. Měl jsem šanci ujet několik kol na tomto novém ruském okruhu v Soči ve hře Codemasters 2014 F1 v Suzuce minulý týden, a i když šlo o videohru, vypadalo to na zajímavou trať, protože obsahuje směsici zatáček - některé velmi úzké a jiné velmi rychlé části.
Těším se na to, až tam vyjedu v reálu. Bude to pro nás všechny zajímavou výzvou, odvedeme tu nejlepší práci. Myslíme také na Julese a jeho rodinu v tomto obtížném období," dodává japonský pilot Caterhamu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.