Panis o dalších vozidlech na okruhu: safety car nebo přerušit závod?

Bianchi, Jules
Bianchi, Jules, foto: Manor Racing
6. října 2014 09:35
Sdílej:

Bývalí jezdci F1 Olivier Panis, Patrick Tambay a Martin Brundle reagují na nehodu Julese Bianchiho

Nedělní nehoda Julese Bianchiho v japonské Suzuce zavdala podnět pro různé názory na postup komisařů. Některým bývalým jezdcům F1 se nelíbil příjezd jeřábu na okruh, i když tam byl kvůli odstranění Sutilova vozu. Při Bianchiho nehodě sehrál totiž negativní roli.

Olivier Panis se pro Eusrosport vyjádřil, že je šokován přítomností jiného vozidla na okruhu v průběhu závodu. „Mít jeřáb na okruhu v průběhu závodu je zvláštní. Mluví se o tom už roky. Některé věci prostě na okruhu nechceme vidět. Stále myslím na tu nehodu, naneštěstí teď na to doplatil Jules. Je to škoda, že věci se pohnou vpřed, až když se stane něco vážného.“

Panis doufá, že tato nehoda přinese na okruhy nové pravidlo, podle kterého se na okruhu a v jeho blízkosti nesmí pohybovat žádné jiné vozidlo, „dokud na trať nevyjede Safety car, nebo dokud se nepřeruší závod.“ 

Další francouz, Patrick Tambay, řekl pro Nice Matin: „Já jsem proti odtahování vozů z okruhu jeřábem. Nechat vůz vedle trati není zrovna nejlepší myšlenka, ale měl by se vymyslet jiný způsob na jeho odstranění z místa. V Monaku například používají jeřáby s dlouhými rameny, které stojí za bariérami. V Monaku je to možné, protože trať je tam úzká, na jiných okruzích by to asi nebylo všude proveditelné. Možná by se mohlo natáhnout lano… Vyvíjíme vozy, navrhujeme stále bezpečnější okruhy, a v Suzuce byl na okruhu přítomen traktor… To je nepřípustné.“

Martin Brundle byl účastníkem podobné nehody v Suzuce v roce 1994, když dostal smyk a narazil do traťového komisaře, který se snažil vytlačit vůz Gianniho Morbidelliho ze štěrku. Brundle mu zlomil nohu, závod byl okamžitě zastaven. O nedělním incidentu se vyjádřil: „Někdo by mohl říct, že byly v platnosti žluté vlajky, ale to nikomu nezabrání dostat smyk. Ty vozidla na okruhu vzbuzují ve mně obavy. Jsou moc vysoké a jezdci sedí nízko.“

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.