Bývalí jezdci F1 Olivier Panis, Patrick Tambay a Martin Brundle reagují na nehodu Julese Bianchiho
Nedělní nehoda Julese Bianchiho v japonské Suzuce zavdala podnět pro různé názory na postup komisařů. Některým bývalým jezdcům F1 se nelíbil příjezd jeřábu na okruh, i když tam byl kvůli odstranění Sutilova vozu. Při Bianchiho nehodě sehrál totiž negativní roli.
Olivier Panis se pro Eusrosport vyjádřil, že je šokován přítomností jiného vozidla na okruhu v průběhu závodu. „Mít jeřáb na okruhu v průběhu závodu je zvláštní. Mluví se o tom už roky. Některé věci prostě na okruhu nechceme vidět. Stále myslím na tu nehodu, naneštěstí teď na to doplatil Jules. Je to škoda, že věci se pohnou vpřed, až když se stane něco vážného.“
Panis doufá, že tato nehoda přinese na okruhy nové pravidlo, podle kterého se na okruhu a v jeho blízkosti nesmí pohybovat žádné jiné vozidlo, „dokud na trať nevyjede Safety car, nebo dokud se nepřeruší závod.“
Další francouz, Patrick Tambay, řekl pro Nice Matin: „Já jsem proti odtahování vozů z okruhu jeřábem. Nechat vůz vedle trati není zrovna nejlepší myšlenka, ale měl by se vymyslet jiný způsob na jeho odstranění z místa. V Monaku například používají jeřáby s dlouhými rameny, které stojí za bariérami. V Monaku je to možné, protože trať je tam úzká, na jiných okruzích by to asi nebylo všude proveditelné. Možná by se mohlo natáhnout lano… Vyvíjíme vozy, navrhujeme stále bezpečnější okruhy, a v Suzuce byl na okruhu přítomen traktor… To je nepřípustné.“
Martin Brundle byl účastníkem podobné nehody v Suzuce v roce 1994, když dostal smyk a narazil do traťového komisaře, který se snažil vytlačit vůz Gianniho Morbidelliho ze štěrku. Brundle mu zlomil nohu, závod byl okamžitě zastaven. O nedělním incidentu se vyjádřil: „Někdo by mohl říct, že byly v platnosti žluté vlajky, ale to nikomu nezabrání dostat smyk. Ty vozidla na okruhu vzbuzují ve mně obavy. Jsou moc vysoké a jezdci sedí nízko.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.