Po obrovském zklamání v Austrálii je Kamuj Kobajaši odhodlán zaútočit příští týden v Malajsii.
I přes solidní dojem z předsezonního testování postihly Caterham v Austrálii početné problémy. Kamuj Kobajaši dosáhl v kvalifikaci jen 15. místo. Po trestu pro jezdce před ním se dostal na startovním roštu na 14. místo, ale hned po startu závodu mu na konci cílové rovinky selhaly brzdy a vyletěl z tratě, přitom se mu podařilo vyřadit i Felipeho Massu. Jeho týmový kolega Marcus Ericsson zastavil svůj Caterham CT05 ve 27. kole.
Začátek sezony byl teda neuspokojivý, ale Kobajaši věří, že Caterham může zabrat příští týden na „domácí“ Velké ceně Malajsie. „Druhým závodem sezony je Malajsie, náš první domácí závod v roku, takže to bude dobré. Už jsem tam předtím závodil, v roce 2011 jsem dojel na bodech. Bylo by skvělé bojovat o body i letos, ale musíme mít lepší pátek v porovnání s Austrálií, když chceme být v Sepangu silnější. V Melbourne jsme ukázali v kvalifikaci něco z toho, čeho jsme schopní, ale bez dobrých výkonů v prvním a druhém tréninku máme jen malou šanci zabojovat o lepší výsledky.
S úplným pátečním a sobotním programem bychom mohli mít příležitost ukázat skutečné tempo našich vozů a lépe se připravit na samotný závod. Samozřejmě se také chci vyhnout problémům s brzdami, které způsobily mou nehodu v Austrálii. Myslím si, že bez té nehody bychom absolvovali dobrý závod. Budeme tvrdě pracovat na tom, abychom měli šanci ukázat náš skutečný potenciál.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.