Jezdec týmu Toro Rosso se upřímně těší z šestého místa v cíli.
O své pocity se podělil s fanoušky na své webové stránce.
„Skutečně jsem se těšil na Kanadu. Měl jsem na to tři důvody: v minulém roce jsem tam prožil pár hezkých chvil, protože jsem měl před závodem malou dovolenou, za druhé se mi líbí místní okruh, i když ke mně nebyl v minulém roce příliš dobrý, za třetí po celkem slušném výsledku v Monaku v monopostu, ze kterého jsem měl dobrý pocit, jsem byl optimisticky naladěn. Ano, ty dva okruhy se přece navzájem liší, ale já jsem cítil, že jsme dosáhli skutečného pokroku v posledních závodech a můžeme to dokázat i v Montrealu.
Pak přišel v pátek první volný trénink a náš optimismus už nebyl tak velký. Měl jsem problémy s vozem. Přes obrubníky nejezdil tak, jak jsem chtěl, neměl jsem žádný grip. V pátek v noci jsme tvrdě pracovali na tom, abychom připravili monopost co nejlépe pro třetí volný trénink a nastavili jsme ho na jízdu v suchých podmínkách, protože jsme si mysleli, že to bude nejlepší řešení. A pak byl hrozný i třetí volný trénink. Myslím, že jsem v něm zajel všeho všudy sedm kol, protože trval jenom půl hodiny. Výsledkem bylo, že jsem vůbec netušil, s jak nastaveným vozem budu jezdit kvalifikaci. Byla to cesta do neznáma.
Bylo proto pro mě velkým překvapením, že jsem startoval ze sedmého místa. Vždy jsme byli za mokra dobří, ale teď to byli opravdu těžké podmínky. Měl jsem dost práce s vozem, protože byl nastavený do sucha. Ze všech mokrých jízd ve Formuli 1, které jsem absolvoval, to byla ta nejhorší. Vůbec jsem se necítil pohodlně.
V závodě jsem měl fantastický start, ale zůstal jsem za Markem Webberem. Blokoval mě, tak jsem musel reagovat, co mě stálo jedno místo ve prospěch Fernanda. Pak jsem musel předjet Valtteriho Bottasa, který se propadal ze třetího místa na startu. Věděl jsem, že je důležité dostat se před něj, protože pak bych za ním stratil mnoho času. Předjel jsem ho bez těžkostí, co bylo dobré, později se Valtteri snažil proti jiným jezdcům trochu bránit. S mým tempem jsem měl příležitost udělat si mírný náskok.
Ke konci závodu jsem jezdil v pohodě. Měl jsem za sebou Paula di Restu a byl jsem schopný uhlídat si náskok, myslím, že jsem ho udržoval na jedné sekundě. Když šel di Resta do boxů, preventivně jsme taky vyměnili pneumatiky.
Šesté místo je důležitým výsledkem. Ukazuje, že odvádíme dobrou práci, zvlášť ve výrobním závodu. Dodává sebevědomí všem v našem týmu, včetně mě. Ještě v neděli jsem vedl rozhovor s mým mechanikem o následujícím závodu v Silverstone. Musíme udržet formu a já se už těším, že tam budu znovu závodit. Výsledek v Kanadě mě velmi potěšil. Je to můj nejlepší výsledek, navíc je hezké přidat do tabulky víc bodů. Víc než body je však důležité to, že jsme předvedli dobrý závodní výkon. Šesté místo je dobré, ale teď musíme na něj zapomenout a hledět dopředu.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.