Jezdec týmu Toro Rosso se upřímně těší z šestého místa v cíli.
O své pocity se podělil s fanoušky na své webové stránce.
„Skutečně jsem se těšil na Kanadu. Měl jsem na to tři důvody: v minulém roce jsem tam prožil pár hezkých chvil, protože jsem měl před závodem malou dovolenou, za druhé se mi líbí místní okruh, i když ke mně nebyl v minulém roce příliš dobrý, za třetí po celkem slušném výsledku v Monaku v monopostu, ze kterého jsem měl dobrý pocit, jsem byl optimisticky naladěn. Ano, ty dva okruhy se přece navzájem liší, ale já jsem cítil, že jsme dosáhli skutečného pokroku v posledních závodech a můžeme to dokázat i v Montrealu.
Pak přišel v pátek první volný trénink a náš optimismus už nebyl tak velký. Měl jsem problémy s vozem. Přes obrubníky nejezdil tak, jak jsem chtěl, neměl jsem žádný grip. V pátek v noci jsme tvrdě pracovali na tom, abychom připravili monopost co nejlépe pro třetí volný trénink a nastavili jsme ho na jízdu v suchých podmínkách, protože jsme si mysleli, že to bude nejlepší řešení. A pak byl hrozný i třetí volný trénink. Myslím, že jsem v něm zajel všeho všudy sedm kol, protože trval jenom půl hodiny. Výsledkem bylo, že jsem vůbec netušil, s jak nastaveným vozem budu jezdit kvalifikaci. Byla to cesta do neznáma.
Bylo proto pro mě velkým překvapením, že jsem startoval ze sedmého místa. Vždy jsme byli za mokra dobří, ale teď to byli opravdu těžké podmínky. Měl jsem dost práce s vozem, protože byl nastavený do sucha. Ze všech mokrých jízd ve Formuli 1, které jsem absolvoval, to byla ta nejhorší. Vůbec jsem se necítil pohodlně.
V závodě jsem měl fantastický start, ale zůstal jsem za Markem Webberem. Blokoval mě, tak jsem musel reagovat, co mě stálo jedno místo ve prospěch Fernanda. Pak jsem musel předjet Valtteriho Bottasa, který se propadal ze třetího místa na startu. Věděl jsem, že je důležité dostat se před něj, protože pak bych za ním stratil mnoho času. Předjel jsem ho bez těžkostí, co bylo dobré, později se Valtteri snažil proti jiným jezdcům trochu bránit. S mým tempem jsem měl příležitost udělat si mírný náskok.
Ke konci závodu jsem jezdil v pohodě. Měl jsem za sebou Paula di Restu a byl jsem schopný uhlídat si náskok, myslím, že jsem ho udržoval na jedné sekundě. Když šel di Resta do boxů, preventivně jsme taky vyměnili pneumatiky.
Šesté místo je důležitým výsledkem. Ukazuje, že odvádíme dobrou práci, zvlášť ve výrobním závodu. Dodává sebevědomí všem v našem týmu, včetně mě. Ještě v neděli jsem vedl rozhovor s mým mechanikem o následujícím závodu v Silverstone. Musíme udržet formu a já se už těším, že tam budu znovu závodit. Výsledek v Kanadě mě velmi potěšil. Je to můj nejlepší výsledek, navíc je hezké přidat do tabulky víc bodů. Víc než body je však důležité to, že jsme předvedli dobrý závodní výkon. Šesté místo je dobré, ale teď musíme na něj zapomenout a hledět dopředu.“
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.