Jezdec týmu Toro Rosso se upřímně těší z šestého místa v cíli.
O své pocity se podělil s fanoušky na své webové stránce.
„Skutečně jsem se těšil na Kanadu. Měl jsem na to tři důvody: v minulém roce jsem tam prožil pár hezkých chvil, protože jsem měl před závodem malou dovolenou, za druhé se mi líbí místní okruh, i když ke mně nebyl v minulém roce příliš dobrý, za třetí po celkem slušném výsledku v Monaku v monopostu, ze kterého jsem měl dobrý pocit, jsem byl optimisticky naladěn. Ano, ty dva okruhy se přece navzájem liší, ale já jsem cítil, že jsme dosáhli skutečného pokroku v posledních závodech a můžeme to dokázat i v Montrealu.
Pak přišel v pátek první volný trénink a náš optimismus už nebyl tak velký. Měl jsem problémy s vozem. Přes obrubníky nejezdil tak, jak jsem chtěl, neměl jsem žádný grip. V pátek v noci jsme tvrdě pracovali na tom, abychom připravili monopost co nejlépe pro třetí volný trénink a nastavili jsme ho na jízdu v suchých podmínkách, protože jsme si mysleli, že to bude nejlepší řešení. A pak byl hrozný i třetí volný trénink. Myslím, že jsem v něm zajel všeho všudy sedm kol, protože trval jenom půl hodiny. Výsledkem bylo, že jsem vůbec netušil, s jak nastaveným vozem budu jezdit kvalifikaci. Byla to cesta do neznáma.
Bylo proto pro mě velkým překvapením, že jsem startoval ze sedmého místa. Vždy jsme byli za mokra dobří, ale teď to byli opravdu těžké podmínky. Měl jsem dost práce s vozem, protože byl nastavený do sucha. Ze všech mokrých jízd ve Formuli 1, které jsem absolvoval, to byla ta nejhorší. Vůbec jsem se necítil pohodlně.
V závodě jsem měl fantastický start, ale zůstal jsem za Markem Webberem. Blokoval mě, tak jsem musel reagovat, co mě stálo jedno místo ve prospěch Fernanda. Pak jsem musel předjet Valtteriho Bottasa, který se propadal ze třetího místa na startu. Věděl jsem, že je důležité dostat se před něj, protože pak bych za ním stratil mnoho času. Předjel jsem ho bez těžkostí, co bylo dobré, později se Valtteri snažil proti jiným jezdcům trochu bránit. S mým tempem jsem měl příležitost udělat si mírný náskok.
Ke konci závodu jsem jezdil v pohodě. Měl jsem za sebou Paula di Restu a byl jsem schopný uhlídat si náskok, myslím, že jsem ho udržoval na jedné sekundě. Když šel di Resta do boxů, preventivně jsme taky vyměnili pneumatiky.
Šesté místo je důležitým výsledkem. Ukazuje, že odvádíme dobrou práci, zvlášť ve výrobním závodu. Dodává sebevědomí všem v našem týmu, včetně mě. Ještě v neděli jsem vedl rozhovor s mým mechanikem o následujícím závodu v Silverstone. Musíme udržet formu a já se už těším, že tam budu znovu závodit. Výsledek v Kanadě mě velmi potěšil. Je to můj nejlepší výsledek, navíc je hezké přidat do tabulky víc bodů. Víc než body je však důležité to, že jsme předvedli dobrý závodní výkon. Šesté místo je dobré, ale teď musíme na něj zapomenout a hledět dopředu.“
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.