Jezdec týmu Toro Rosso se upřímně těší z šestého místa v cíli.
O své pocity se podělil s fanoušky na své webové stránce.
„Skutečně jsem se těšil na Kanadu. Měl jsem na to tři důvody: v minulém roce jsem tam prožil pár hezkých chvil, protože jsem měl před závodem malou dovolenou, za druhé se mi líbí místní okruh, i když ke mně nebyl v minulém roce příliš dobrý, za třetí po celkem slušném výsledku v Monaku v monopostu, ze kterého jsem měl dobrý pocit, jsem byl optimisticky naladěn. Ano, ty dva okruhy se přece navzájem liší, ale já jsem cítil, že jsme dosáhli skutečného pokroku v posledních závodech a můžeme to dokázat i v Montrealu.
Pak přišel v pátek první volný trénink a náš optimismus už nebyl tak velký. Měl jsem problémy s vozem. Přes obrubníky nejezdil tak, jak jsem chtěl, neměl jsem žádný grip. V pátek v noci jsme tvrdě pracovali na tom, abychom připravili monopost co nejlépe pro třetí volný trénink a nastavili jsme ho na jízdu v suchých podmínkách, protože jsme si mysleli, že to bude nejlepší řešení. A pak byl hrozný i třetí volný trénink. Myslím, že jsem v něm zajel všeho všudy sedm kol, protože trval jenom půl hodiny. Výsledkem bylo, že jsem vůbec netušil, s jak nastaveným vozem budu jezdit kvalifikaci. Byla to cesta do neznáma.
Bylo proto pro mě velkým překvapením, že jsem startoval ze sedmého místa. Vždy jsme byli za mokra dobří, ale teď to byli opravdu těžké podmínky. Měl jsem dost práce s vozem, protože byl nastavený do sucha. Ze všech mokrých jízd ve Formuli 1, které jsem absolvoval, to byla ta nejhorší. Vůbec jsem se necítil pohodlně.
V závodě jsem měl fantastický start, ale zůstal jsem za Markem Webberem. Blokoval mě, tak jsem musel reagovat, co mě stálo jedno místo ve prospěch Fernanda. Pak jsem musel předjet Valtteriho Bottasa, který se propadal ze třetího místa na startu. Věděl jsem, že je důležité dostat se před něj, protože pak bych za ním stratil mnoho času. Předjel jsem ho bez těžkostí, co bylo dobré, později se Valtteri snažil proti jiným jezdcům trochu bránit. S mým tempem jsem měl příležitost udělat si mírný náskok.
Ke konci závodu jsem jezdil v pohodě. Měl jsem za sebou Paula di Restu a byl jsem schopný uhlídat si náskok, myslím, že jsem ho udržoval na jedné sekundě. Když šel di Resta do boxů, preventivně jsme taky vyměnili pneumatiky.
Šesté místo je důležitým výsledkem. Ukazuje, že odvádíme dobrou práci, zvlášť ve výrobním závodu. Dodává sebevědomí všem v našem týmu, včetně mě. Ještě v neděli jsem vedl rozhovor s mým mechanikem o následujícím závodu v Silverstone. Musíme udržet formu a já se už těším, že tam budu znovu závodit. Výsledek v Kanadě mě velmi potěšil. Je to můj nejlepší výsledek, navíc je hezké přidat do tabulky víc bodů. Víc než body je však důležité to, že jsme předvedli dobrý závodní výkon. Šesté místo je dobré, ale teď musíme na něj zapomenout a hledět dopředu.“
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.