Stáj Marussia Virgin Racing po rozchodu s Nickem Wirthem, který prosazoval vývoj vozů pouze pomocí CFD simulací, včera provedla již svůj třetí test aerodynamiky na rovince ve Vairanu.
Za volantem dala poprvé příležitost Robertovi Wickensovi ze svého Programu pro mladé piloty, aby mohl získat zkušenosti s monopostem Formule 1. Současný lídr série Formula Renault 3.5 působí rovněž jako záložní pilot Virginu.
Stáj po nasazení nového aerodynamického balíku v Monze zamířila rovnou do Vairana, kde pokračovala v poznávání a optimalizaci nových dílů, protože na Monze kvůli charakteru okruhu nebyla příležitost otestovat specifikaci pro vysoký přítlak a dokončit práce na korelaci dat.
Wickens po rovince najezdil s vozem MVR-02 210 km. Virgin byl s testem spokojený: "Nasbírali jsme spoustu dat pro další vývoj balíku," uvádí na svém webu.
Podle šéfa závodního týmu Johna Bootha ale den nezačal nejlépe: "Kvůli problémům s motorem se jednalo o pomalý začátek, ale technici Cosworthu, kteří pracovali s týmem, odvedli dobrou práci při co nejrychlejším řešení problému. Potom už vše probíhalo podle plánu a my jsme byli schopni nasbírat pro analýzy obrovské množství dat."
Robert Wickens (foto: Marussia Virgin Racing)
"Robert také odvedl při své debutu v testování F1 skvělou práci. Ve voze MVR-02 seděl poprvé a velmi rychle se přizpůsobil řízení a volantu. Pro něj to byla velmi pozitivní zkušenost, kterou velmi dobře zvládl," pochvaloval si Booth.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.