Stáj Marussia Virgin Racing po rozchodu s Nickem Wirthem, který prosazoval vývoj vozů pouze pomocí CFD simulací, včera provedla již svůj třetí test aerodynamiky na rovince ve Vairanu.
Za volantem dala poprvé příležitost Robertovi Wickensovi ze svého Programu pro mladé piloty, aby mohl získat zkušenosti s monopostem Formule 1. Současný lídr série Formula Renault 3.5 působí rovněž jako záložní pilot Virginu.
Stáj po nasazení nového aerodynamického balíku v Monze zamířila rovnou do Vairana, kde pokračovala v poznávání a optimalizaci nových dílů, protože na Monze kvůli charakteru okruhu nebyla příležitost otestovat specifikaci pro vysoký přítlak a dokončit práce na korelaci dat.
Wickens po rovince najezdil s vozem MVR-02 210 km. Virgin byl s testem spokojený: "Nasbírali jsme spoustu dat pro další vývoj balíku," uvádí na svém webu.
Podle šéfa závodního týmu Johna Bootha ale den nezačal nejlépe: "Kvůli problémům s motorem se jednalo o pomalý začátek, ale technici Cosworthu, kteří pracovali s týmem, odvedli dobrou práci při co nejrychlejším řešení problému. Potom už vše probíhalo podle plánu a my jsme byli schopni nasbírat pro analýzy obrovské množství dat."
Robert Wickens (foto: Marussia Virgin Racing)
"Robert také odvedl při své debutu v testování F1 skvělou práci. Ve voze MVR-02 seděl poprvé a velmi rychle se přizpůsobil řízení a volantu. Pro něj to byla velmi pozitivní zkušenost, kterou velmi dobře zvládl," pochvaloval si Booth.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.