Tým Marussia Virgin Racing poprvé na dráze prověřil svůj nový vůz MVR-02. Nick Wirth je s jeho debutem spokojený, problémy z loňska jsou pryč.
Ačkoliv se testování u Virginu neobešlo zcela bez problémů - objevil se problém s tlakem paliva i s motorem - Wirth si pochvaluje velký krok vpřed.
"Celkově jsem potěšený pozitivním prvním testem MVR-02. Mnoho systémů, které nám působily v minulém roce problémy, fungovaly bezchybně a hodně jsme se naučili," uvádí technický ředitel.
"Tým nasbíral spoustu základních dat týkajících se aerodynamiky, tlaků a zatížení. Provedli jsme test s difuzorem, přes nějž proudily horké výfukové plyny, a nastavitelného zadního křídla. Data dobře odpovídají našim aerodynamickým předpovědím."
D'Ambrosio za volantem nového monopostu MVR-02 v Jerezu
"Jako u každého nového vozu se během testu ukázaly drobné problémy, které budeme rychle řešit, hlavní ale je, že se základní balík jeví jako spolehlivý, což bylo naší první prioritou.
Stále nám chybějí některé díly, které nás omezily v základním nastavení a trochu i ve výkonnosti, do Barcelony je však budeme mít. Auto představuje dobrý pokrok ve srovnání s loňským rokem - což je to, co jsme si přáli," dodává spokojeně Wirth.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.