Technický ředitel Virginu Nick Wirth přiznal, že si vyzkoušeli umístění výfuků vepředu podle vzoru Renaultu. Tento model po analýze v CFD dali dokonce k odzkoušení pilotům na svém simulátoru.
"Slyšeli jsme o tom už koncem minulého roku. Jedná se o nákladově velmi efektivní a pro nás snadno prověřitelné řešení, takže mohu potvrdit, že jsme zkoušeli řešení velmi podobné tomu, které jste mohli vidět na jiném voze a které poskytuje výsledky naprosto odlišné od našich. Vlastně jsme zašli až tak daleko, že jsme to nechali naše piloty otestovat na simulátoru," popisuje Wirth.
"Víme, proč to tak udělali, realizace však vyžaduje tým, který má finanční, lidské a technické zdroje Renaultu či Lotusu. Pokud bojujete tam, kde oni, pak vás to pro vás může být zajímavé, my jsme ale spokojeni s naším řešením.
Nick Wirth (druhý zprava) se svými kolegy a novým vozem MVR-02
To, co dokázali, je opravdu velmi náročným úkolem - dostat horké výfukové plyny kolem palivového systému, kolem chladicího systému, kabeláže, hydrauliky a hlavně - přes bezpečnostní struktury, boční nárazové struktury, které se normálně netestují za jiné než pokojové teploty.
Podařilo se jim očividně uspokojit a přesvědčit FIA, že je vše v pořádku, i přes ty teploty, takže se jednalo a impozantní práci a klobouk dolů za jejich odvahu přijít s něčím takovým," dodává technický ředitel Virginu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.