Technický ředitel Virginu Nick Wirth přiznal, že si vyzkoušeli umístění výfuků vepředu podle vzoru Renaultu. Tento model po analýze v CFD dali dokonce k odzkoušení pilotům na svém simulátoru.
"Slyšeli jsme o tom už koncem minulého roku. Jedná se o nákladově velmi efektivní a pro nás snadno prověřitelné řešení, takže mohu potvrdit, že jsme zkoušeli řešení velmi podobné tomu, které jste mohli vidět na jiném voze a které poskytuje výsledky naprosto odlišné od našich. Vlastně jsme zašli až tak daleko, že jsme to nechali naše piloty otestovat na simulátoru," popisuje Wirth.
"Víme, proč to tak udělali, realizace však vyžaduje tým, který má finanční, lidské a technické zdroje Renaultu či Lotusu. Pokud bojujete tam, kde oni, pak vás to pro vás může být zajímavé, my jsme ale spokojeni s naším řešením.
Nick Wirth (druhý zprava) se svými kolegy a novým vozem MVR-02
To, co dokázali, je opravdu velmi náročným úkolem - dostat horké výfukové plyny kolem palivového systému, kolem chladicího systému, kabeláže, hydrauliky a hlavně - přes bezpečnostní struktury, boční nárazové struktury, které se normálně netestují za jiné než pokojové teploty.
Podařilo se jim očividně uspokojit a přesvědčit FIA, že je vše v pořádku, i přes ty teploty, takže se jednalo a impozantní práci a klobouk dolů za jejich odvahu přijít s něčím takovým," dodává technický ředitel Virginu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.