Letošní monopost stáje McLaren dostal do vínku zajímavou technickou finesu, která ho v základu odlišuje od konkurenčních vozů a dává mu k dispozici dvě až tři desetiny vteřiny na kolo. FIA systém schválila, ostatní týmy budou řešení napodobovat, ačkoliv je to neekonomické a soulad s pravidly nejednoznačný.
McLaren si pohrává s prouděním vzduchu, má dva otvory na vstupu a dva na výstupu. Standardně proudí vzduch jedním způsobem, ale jezdec může proudění změnit pohybem ruky nebo nohy. Změna průtoku vzduchu má vliv na zadní spoiler a zvýšení maximální rychlosti.Pohyblivé aerodynamické zařízení jsou zakázány, ale pohyb pilota nikoliv a Mezinárodní automobilová federace dala řešení konstruktérů z Wokingu zelenou."Tušili jsme, že McLaren na něčem takovém pracuje, ale nevěděli jsme, jak to funguje, teď už rozumíme a budeme si muset připravit vlastní verzi. FIA souhlasí a všichni něco takového dříve či později nasadíme," uvedl šéf Mercedesu Ross Brawn, jenž je letos v pozici lovce, zatímco loni díky spornému difuzoru představoval lovenou kořist.Jiného názoru je ale technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne, který nové řešení zcela odmítá. "Jsem přesvědčen, že jde o pohyblivé aerodynamické zařízení, neboť se tím mění podle potřeby aerodynamika vozu. Vím jak zní pravidla a interpretace, jež řešení McLarenu povoluje, je hloupá."Gascoyne se totiž pozastavil nad příčinou a následky. Zelená novému řešení přinese nákladné přestavby vozů a výsledkem bude úspora dvou tří desetin vteřiny na kolo. Jaký to má efekt, ptá se konstruktér, všichni to za chvíli budeme mít.Na straně jedné je argumentace týmu Lotus pochopitelná, z druhé strany hodnotím počin McLarenu velmi kladně, neboť se znovu dostáváme tam, kde jsme si dlouhé roky přáli být. Desetiny ukrajují technické finesy, nové nápady v duchu Colina Chapmanna a ne stovky kilometrů při testech různě ohnutých křidélek na bočnicích.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.