Letošní monopost stáje McLaren dostal do vínku zajímavou technickou finesu, která ho v základu odlišuje od konkurenčních vozů a dává mu k dispozici dvě až tři desetiny vteřiny na kolo. FIA systém schválila, ostatní týmy budou řešení napodobovat, ačkoliv je to neekonomické a soulad s pravidly nejednoznačný.
McLaren si pohrává s prouděním vzduchu, má dva otvory na vstupu a dva na výstupu. Standardně proudí vzduch jedním způsobem, ale jezdec může proudění změnit pohybem ruky nebo nohy. Změna průtoku vzduchu má vliv na zadní spoiler a zvýšení maximální rychlosti.Pohyblivé aerodynamické zařízení jsou zakázány, ale pohyb pilota nikoliv a Mezinárodní automobilová federace dala řešení konstruktérů z Wokingu zelenou."Tušili jsme, že McLaren na něčem takovém pracuje, ale nevěděli jsme, jak to funguje, teď už rozumíme a budeme si muset připravit vlastní verzi. FIA souhlasí a všichni něco takového dříve či později nasadíme," uvedl šéf Mercedesu Ross Brawn, jenž je letos v pozici lovce, zatímco loni díky spornému difuzoru představoval lovenou kořist.Jiného názoru je ale technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne, který nové řešení zcela odmítá. "Jsem přesvědčen, že jde o pohyblivé aerodynamické zařízení, neboť se tím mění podle potřeby aerodynamika vozu. Vím jak zní pravidla a interpretace, jež řešení McLarenu povoluje, je hloupá."Gascoyne se totiž pozastavil nad příčinou a následky. Zelená novému řešení přinese nákladné přestavby vozů a výsledkem bude úspora dvou tří desetin vteřiny na kolo. Jaký to má efekt, ptá se konstruktér, všichni to za chvíli budeme mít.Na straně jedné je argumentace týmu Lotus pochopitelná, z druhé strany hodnotím počin McLarenu velmi kladně, neboť se znovu dostáváme tam, kde jsme si dlouhé roky přáli být. Desetiny ukrajují technické finesy, nové nápady v duchu Colina Chapmanna a ne stovky kilometrů při testech různě ohnutých křidélek na bočnicích.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.