Nový prezident FIA Jean Todt dlouhá léta spolupracoval s Michaelem Schumacherem v pozici šéfa Ferrari a spolupráce to byla nadmíru úspěšná. Francouz si přeje, aby nemusel řešit případné spory kolem vracejícího se jezdce, neboť jsou velmi blízkými přáteli.
Jean Todt kandidoval na prezidenta FIA s doporučením odcházejícího Maxe Mosleyho a dalo se čekat, že nastolený směr výrazně měnit nebude. Určitě chce pokračovat ve snižování nákladů, neboť suma, jež stojí každý ujetý kilometr monopostu F1 je naprosto absurdní."Formule 1 musí vstoupit do nové epochy jak po stránce technické, tak i hospodářské. Doba snů je pryč," uvedl před prvním závodem Jean Todt. "Můžeme šetřit i tím, že budou mít auta po celý rok stejnou aerodynamiku a k tomu s nízkým přítlakem. Přineslo by to větší význam schopnostem jezdce, nižší náklady a větší zábavu divákům."Loni často zmiňovaný rozpočtový strop ale Francouz odmítá, neboť by nebylo reálné spolehlivě kontrolovat jeho dodržování. "Další náklady, vzniklé problémy a napětí mezi týmy jsou zbytečnými, když lze nastavit předpisy tak, aby překračování určité částky nepřinášelo žádný další efekt a bylo tím pádem zbytečné."Změny bude FIA s týmy konzultovat, ale pokud jednání k dohodě nepovedou, stanoví je nadřízený orgán sám. Kupříkladu odmítnutí systému KERS se Todtovi nelíbí, neboť v době ekologických aktivit daly týmy jednu z odladěných a funkčních možností úspory zdrojů k ledu.Jean Todt nemohl vynechat komentář k návratu sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. V minulosti bylo jméno jezdce spojeno s několika incidenty, které rozvášnily fanoušky i odborníky na F1. Jak bude nový prezident FIA řešit případné potíže svého bývalého jezdce? "Michael je mi velmi blízkým přítelem a v pozici prezidenta FIA bych musel zřejmě čelit vnitřnímu konfliktu. Doufám proto, že žádnou hloupost neudělá."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.