Nový prezident FIA Jean Todt dlouhá léta spolupracoval s Michaelem Schumacherem v pozici šéfa Ferrari a spolupráce to byla nadmíru úspěšná. Francouz si přeje, aby nemusel řešit případné spory kolem vracejícího se jezdce, neboť jsou velmi blízkými přáteli.
Jean Todt kandidoval na prezidenta FIA s doporučením odcházejícího Maxe Mosleyho a dalo se čekat, že nastolený směr výrazně měnit nebude. Určitě chce pokračovat ve snižování nákladů, neboť suma, jež stojí každý ujetý kilometr monopostu F1 je naprosto absurdní."Formule 1 musí vstoupit do nové epochy jak po stránce technické, tak i hospodářské. Doba snů je pryč," uvedl před prvním závodem Jean Todt. "Můžeme šetřit i tím, že budou mít auta po celý rok stejnou aerodynamiku a k tomu s nízkým přítlakem. Přineslo by to větší význam schopnostem jezdce, nižší náklady a větší zábavu divákům."Loni často zmiňovaný rozpočtový strop ale Francouz odmítá, neboť by nebylo reálné spolehlivě kontrolovat jeho dodržování. "Další náklady, vzniklé problémy a napětí mezi týmy jsou zbytečnými, když lze nastavit předpisy tak, aby překračování určité částky nepřinášelo žádný další efekt a bylo tím pádem zbytečné."Změny bude FIA s týmy konzultovat, ale pokud jednání k dohodě nepovedou, stanoví je nadřízený orgán sám. Kupříkladu odmítnutí systému KERS se Todtovi nelíbí, neboť v době ekologických aktivit daly týmy jednu z odladěných a funkčních možností úspory zdrojů k ledu.Jean Todt nemohl vynechat komentář k návratu sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. V minulosti bylo jméno jezdce spojeno s několika incidenty, které rozvášnily fanoušky i odborníky na F1. Jak bude nový prezident FIA řešit případné potíže svého bývalého jezdce? "Michael je mi velmi blízkým přítelem a v pozici prezidenta FIA bych musel zřejmě čelit vnitřnímu konfliktu. Doufám proto, že žádnou hloupost neudělá."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.