Bývalý tým automobilky BMW byl oficiálně potvrzen na startovní listině letošního ročníku formule 1 jako úplně poslední. Ačkoliv se jedná o starý známý Sauber se sídlem ve švýcarském Hinwilu a monopost bude pohánět agregát Ferrari, tým nastupuje znovu s loňským názvem BMW Sauber.
"Po odchodu BMW jsme převzali tým zpět hodně pozdě a na nalezení nového partnera nebo silného sponzora jsme měli jen velmi málo času," uvedl Peter Sauber pro noviny 20 minuten.
Tým má letošní sezonu finančně zajištěnou, ale sponzory by přivítal rád a čím větší, tím lepší. "Množství peněz má přímý vliv na konkurenceschopnost našeho vozu. Čím více peněz získáme v průběhu roku, tím více můžeme investovat do vývoje."
Ačkoliv to mnohé zřejmě překvapí, Švýcaři své piloty Kobajašiho a de la Rosu neplatí. A jak je to s názvem BMW Sauber, když BMW už nemá s týmem kromě minulosti nic společného?
"Je to jednoduché, v létě 2009 se tým registroval na rok 2010 pod tímto jménem. Pořád ho máme, ještě jsme nepožádali o změnu."
Legislativní změny související s úpravou názvu tak zjevně nejsou tím, co by Sauber trápilo, navíc půjde zřejmě o složitější proces, který by mohl případně ovlivnit i čerpání finančních prostředků za loňský rok z prodeje komerčních práv.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.