Možná jste se nad podobnou otázkou také již v minulých dnech zamysleli. Neustále se hovoří o připravenosti srbského týmu závodit už v Bahrajnu a negativním stanovisku Mezinárodní automobilové federace k udělení souhlasu se startem. Jaké jsou však důvody?
V první řadě je zde finální podoba startovní listiny čítající třináct stájí. Dvě z nich však dosud nemají vozy připravené a nad oběma se vznáší obavy z jejich finančních možností. Pro F1 by tak bylo určitě výhodnější, kdyby dostali zelenou Srbové.Ono to ale tak snadné určitě nebude. Bylo zde výběrové řízení pro nové týmy na vstup do F1 a Stefan GP jím na start neprošli. V případě nastíněné změny by musely vstup nového týmu jednohlasně schválit všechny přihlášené týmy a jsem si téměř jistý, že především nové malé stáje, ať už čtyři nebo dvě, by vstup Stefan GP blokovaly.Další částí skládanky je právní situace kolem nových týmů. USF1 je na tom zřejmě ještě hůř než Campos, ale pokud by FIA skutečně nahradila Američany čekajícím týmem, neobdržela by hned druhý den pozvánku k soudu? USF1 by se zřejmě dožadovali nemalého odstupného za proinvestované peníze a zrušení smlouvy, pokud je vůbec něco takového po právní stránce mezi FIA, FOM a USF1 ke dnešnímu dni možné.Je reálné, že se situací kolem nové stáje s technikou Toyoty zabývají jak FIA, tak Bernie Ecclestone, jenž několikrát potvrdil osobní zájem na startu Stefan GP.Není nakonec násilné ukončení působení USF1 ve formuli 1 ze strany FIA prvořadým cílem Američanů, jak alespoň částečně zahojit ztráty krachujícího projektu ještě před jeho skutečným představením a startem?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.