Možná jste se nad podobnou otázkou také již v minulých dnech zamysleli. Neustále se hovoří o připravenosti srbského týmu závodit už v Bahrajnu a negativním stanovisku Mezinárodní automobilové federace k udělení souhlasu se startem. Jaké jsou však důvody?
V první řadě je zde finální podoba startovní listiny čítající třináct stájí. Dvě z nich však dosud nemají vozy připravené a nad oběma se vznáší obavy z jejich finančních možností. Pro F1 by tak bylo určitě výhodnější, kdyby dostali zelenou Srbové.Ono to ale tak snadné určitě nebude. Bylo zde výběrové řízení pro nové týmy na vstup do F1 a Stefan GP jím na start neprošli. V případě nastíněné změny by musely vstup nového týmu jednohlasně schválit všechny přihlášené týmy a jsem si téměř jistý, že především nové malé stáje, ať už čtyři nebo dvě, by vstup Stefan GP blokovaly.Další částí skládanky je právní situace kolem nových týmů. USF1 je na tom zřejmě ještě hůř než Campos, ale pokud by FIA skutečně nahradila Američany čekajícím týmem, neobdržela by hned druhý den pozvánku k soudu? USF1 by se zřejmě dožadovali nemalého odstupného za proinvestované peníze a zrušení smlouvy, pokud je vůbec něco takového po právní stránce mezi FIA, FOM a USF1 ke dnešnímu dni možné.Je reálné, že se situací kolem nové stáje s technikou Toyoty zabývají jak FIA, tak Bernie Ecclestone, jenž několikrát potvrdil osobní zájem na startu Stefan GP.Není nakonec násilné ukončení působení USF1 ve formuli 1 ze strany FIA prvořadým cílem Američanů, jak alespoň částečně zahojit ztráty krachujícího projektu ještě před jeho skutečným představením a startem?
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.