Možná jste se nad podobnou otázkou také již v minulých dnech zamysleli. Neustále se hovoří o připravenosti srbského týmu závodit už v Bahrajnu a negativním stanovisku Mezinárodní automobilové federace k udělení souhlasu se startem. Jaké jsou však důvody?
V první řadě je zde finální podoba startovní listiny čítající třináct stájí. Dvě z nich však dosud nemají vozy připravené a nad oběma se vznáší obavy z jejich finančních možností. Pro F1 by tak bylo určitě výhodnější, kdyby dostali zelenou Srbové.Ono to ale tak snadné určitě nebude. Bylo zde výběrové řízení pro nové týmy na vstup do F1 a Stefan GP jím na start neprošli. V případě nastíněné změny by musely vstup nového týmu jednohlasně schválit všechny přihlášené týmy a jsem si téměř jistý, že především nové malé stáje, ať už čtyři nebo dvě, by vstup Stefan GP blokovaly.Další částí skládanky je právní situace kolem nových týmů. USF1 je na tom zřejmě ještě hůř než Campos, ale pokud by FIA skutečně nahradila Američany čekajícím týmem, neobdržela by hned druhý den pozvánku k soudu? USF1 by se zřejmě dožadovali nemalého odstupného za proinvestované peníze a zrušení smlouvy, pokud je vůbec něco takového po právní stránce mezi FIA, FOM a USF1 ke dnešnímu dni možné.Je reálné, že se situací kolem nové stáje s technikou Toyoty zabývají jak FIA, tak Bernie Ecclestone, jenž několikrát potvrdil osobní zájem na startu Stefan GP.Není nakonec násilné ukončení působení USF1 ve formuli 1 ze strany FIA prvořadým cílem Američanů, jak alespoň částečně zahojit ztráty krachujícího projektu ještě před jeho skutečným představením a startem?
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.