Vitalij Petrov je jedním z nováčků letošní sezony. Díky sponzorským penězům usedl do továrního týmu automobilky Renault, kde bude působit vedle dalšího zástupce bývalého východního bloku, ale výrazně zkušenějšího a respektovaného Roberta Kubicy.
V Renaultu se cítí Petrov velmi spokojen, všichni se k němu chovají přátelsky a vstřícně, pomáhají mu s aklimatizací na prostředí formule 1, jež je pro něj nové. "Vím, že se musím ještě hodně učit, ale zvykl jsem si na F1 velmi rychle. Snažil jsem se trávit maximum času na dráze a v boxech, abych viděl, jak práce a komunikace funguje."Ruského pilota se zkušenostmi z nižších formulových sérií včetně GP2 nejvíce překvapila intenzita vývojových a přípravných prací na monopostu, který se neustále mění, zlepšuje, upravuje.Počasí tentokrát v předsezonních testech týmům nepřálo a Vitalij Petrov toho na suché dráze mnoho nenajezdil. "Chtěl jsem více času věnovat studiu nastavení vozu a jak která úprava jeho chování ovlivní, ale všichni jsme měli stejné podmínky, proto si nemohu na nic stěžovat."S Robertem Kubicou údajně vychází velice dobře. Zkušený Polák je pro Petrova měřítkem a výzvou. "Určitě se od něj chci učit a mým cílem je, co možná nejvíce se jeho časům a umístěním v úvodu sezony přiblížit."Vitalij Petrov má nemalý cíl, vždyť Kubica byl ještě předloni v boji o titul a mluvilo se o něm v souvislosti s řadou špičkových týmů, Ferrari nevyjímaje. Má snad zástupce Ruska v plánu ve druhé části sezony 2010 Roberta sesadit z pozice týmové jedničky?
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.