Etalon formule 1 se těsně před novou sezonou ptá, jestli je současná situace právě tím, co Mezinárodní automobilová federace chtěla a k čemu směřovalo nemalé úsilí bývalého prezidenta Maxe Mosleyho. Podobně ostrý materiál nevydalo Ferrari už hodně dlouho.
"Ze třinácti týmů se jich na dráze ukázalo jen jedenáct." Ferrari poukazuje i na skutečnost, že některé z nich se zpozdily jen o pár dní, jiné sice testovaly, ale ne s maximálním výkonem.Připomeňme, že FIA dala loni zelenou čtyřem projektům - Lotus, Virgin, Campos a USF1 a pouze první dva týmy mají auto na dráze.Podle Ferrari není reálné, aby se Dallara v barvách Camposu ukázala při nadcházejícím a posledním testu v Barceloně. "Pravděpodobnější je snad Bahrajn a možná se zase v F1 objeví jméno Senna.""V případě USF1 se zdá, že jde o hru na schovávanou v severokarolínském Charlotte. Argentinec Lopez si myslel, že se konečně dostal do boxů F1, ale z jeho pohledu je to znovu jakoby začal od samého začátku. Nejhorší je však skutečnost, že mají drzost, stále tvrdit, že je vše v úplném pořádku."Dále se Ferrari opřelo do srbského Stefan GP a nazvalo ho supem, jenž posbíral kosti Toyoty ze smrtelné postele a pustil se do bitvy s FIA, aby se mohl zúčastnit závodů Grand Prix. Ferrari v jeho případě zmiňuje pojem bílé koně a tvrdí, že ve vedení týmu stojí lidé, kteří jsou spojováni s různými skandály."Cílem bylo, aby se mohly malé týmy dostat do F1," připomíná Maranello cíle Maxe Mosleyho. "Důsledek je ale takový, že dva týmy budou škobrtat, třetí posunuje tajná ruka, ztratili jsme BMW i Toyotu a z Renaultu zbylo už jen jméno. Je takový výsledek k něčemu dobrý?"Jakoby ve Ferrari odbourali diplomatické mantinely. Podobně ostrý materiál hned tak někdo nepamatuje. Je však nutné připomenout, že každá mince má dvě strany.
Prezident Ferrari - Luca di Montezemolo
Kolik týmů by se na letošní GP Bahrajnu představilo, pokud by nebyly nové týmy a staré se nepodařilo zachránit? Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso, Force India a Renault, přičemž indický tým je dlouhodobě spojován s dluhy a Renault velmi vážně uvažoval o prodeji nebo zavření stáje.V kritickém scénáři tedy šest stájí s pěti různými vozy. Něčeho takového zajisté F1 také není hodna. Z průzkumů jasně vzešlo, že fanoušci chtějí zajímavé závody a řadu týmů a jezdců. Jistě, Ferrari navrhovalo tři vozy na tým, nemuselo by se za takové varianty loučit s Raikkonenem a nebo by s velkou pompou těžilo z návratu Schumachera, ale bylo v této snaze naštěstí osamoceno.Osobně pevně věřím, že se pobídky malým stájím ukáží s odstupem času prospěšné a formule 1 nabídne nejen početné, ale i vyrovnané startovní pole a zajímavé závody.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.