Etalon formule 1 se těsně před novou sezonou ptá, jestli je současná situace právě tím, co Mezinárodní automobilová federace chtěla a k čemu směřovalo nemalé úsilí bývalého prezidenta Maxe Mosleyho. Podobně ostrý materiál nevydalo Ferrari už hodně dlouho.
"Ze třinácti týmů se jich na dráze ukázalo jen jedenáct." Ferrari poukazuje i na skutečnost, že některé z nich se zpozdily jen o pár dní, jiné sice testovaly, ale ne s maximálním výkonem.Připomeňme, že FIA dala loni zelenou čtyřem projektům - Lotus, Virgin, Campos a USF1 a pouze první dva týmy mají auto na dráze.Podle Ferrari není reálné, aby se Dallara v barvách Camposu ukázala při nadcházejícím a posledním testu v Barceloně. "Pravděpodobnější je snad Bahrajn a možná se zase v F1 objeví jméno Senna.""V případě USF1 se zdá, že jde o hru na schovávanou v severokarolínském Charlotte. Argentinec Lopez si myslel, že se konečně dostal do boxů F1, ale z jeho pohledu je to znovu jakoby začal od samého začátku. Nejhorší je však skutečnost, že mají drzost, stále tvrdit, že je vše v úplném pořádku."Dále se Ferrari opřelo do srbského Stefan GP a nazvalo ho supem, jenž posbíral kosti Toyoty ze smrtelné postele a pustil se do bitvy s FIA, aby se mohl zúčastnit závodů Grand Prix. Ferrari v jeho případě zmiňuje pojem bílé koně a tvrdí, že ve vedení týmu stojí lidé, kteří jsou spojováni s různými skandály."Cílem bylo, aby se mohly malé týmy dostat do F1," připomíná Maranello cíle Maxe Mosleyho. "Důsledek je ale takový, že dva týmy budou škobrtat, třetí posunuje tajná ruka, ztratili jsme BMW i Toyotu a z Renaultu zbylo už jen jméno. Je takový výsledek k něčemu dobrý?"Jakoby ve Ferrari odbourali diplomatické mantinely. Podobně ostrý materiál hned tak někdo nepamatuje. Je však nutné připomenout, že každá mince má dvě strany.
Prezident Ferrari - Luca di Montezemolo
Kolik týmů by se na letošní GP Bahrajnu představilo, pokud by nebyly nové týmy a staré se nepodařilo zachránit? Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso, Force India a Renault, přičemž indický tým je dlouhodobě spojován s dluhy a Renault velmi vážně uvažoval o prodeji nebo zavření stáje.V kritickém scénáři tedy šest stájí s pěti různými vozy. Něčeho takového zajisté F1 také není hodna. Z průzkumů jasně vzešlo, že fanoušci chtějí zajímavé závody a řadu týmů a jezdců. Jistě, Ferrari navrhovalo tři vozy na tým, nemuselo by se za takové varianty loučit s Raikkonenem a nebo by s velkou pompou těžilo z návratu Schumachera, ale bylo v této snaze naštěstí osamoceno.Osobně pevně věřím, že se pobídky malým stájím ukáží s odstupem času prospěšné a formule 1 nabídne nejen početné, ale i vyrovnané startovní pole a zajímavé závody.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.