Lotus Racing na sebe poutá značnou pozornost a není způsobena pouze tradiční britskou zelenou, přestože je tým registrován jako malajský. Letošním rokem se vrací do formule 1 značka, která k ní dlouhá léta neodmyslitelně patřila a první srovnání s konkurencí nedopadlo vůbec špatně.
„Byl to pro nás dobrý den. Neměli jsme kromě úvodních kol a menších potíží s teplotou žádné problémy. S naší spolehlivostí jsem velmi spokojený,“ uvedl Mike Gascoyne, technický ředitel stáje.Pokud se někomu odstup od konkurence zdál příliš velký, renomovaný inženýr slibuje brzké zlepšení. V první řadě totiž včera nešlo o reálné časy, ale o spolehlivost a odjetá kola. Testman Fairuz Fauzy potřeboval získat superlicenci, která je podmíněna odkrouženými koly v kokpitu vozu F1. I v tomto směru byl tým úspěšný.„Věděli jsme, že je vůz konkurenceschopný, ale obávali jsme se o jeho spolehlivost. Navíc jsme jezdili bez posilovače řízení, vznikly problémy s jeho dodávkou. Geometrie řízení je taková, že se bez posilovače na suchu téměř nedá jezdit. Teď začneme pracovat na výkonnosti. Před Bahrajnemuděláme ještě velký pokrok, už ve čtvrtek nasadíme nějaké nové díly vylepšující aerodynamiku monopostu. V prvních čtyřech závodech je naším cílem dojíždět a dnes jsme k jeho splnění vykročili správnou nohou,“ dodal Gascoyne.Fauzy byl z jízdy v Jerezu nadšený a nový Lotus má podle něj velký potenciál. „Možná bych byl s posilovačem ještě o tři nebo čtyři vteřiny rychlejší, ale jel jsem na výdrž a i tak vůbec necítím ruce. Naštěstí bylo mokro.“
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.