Lotus Racing na sebe poutá značnou pozornost a není způsobena pouze tradiční britskou zelenou, přestože je tým registrován jako malajský. Letošním rokem se vrací do formule 1 značka, která k ní dlouhá léta neodmyslitelně patřila a první srovnání s konkurencí nedopadlo vůbec špatně.
„Byl to pro nás dobrý den. Neměli jsme kromě úvodních kol a menších potíží s teplotou žádné problémy. S naší spolehlivostí jsem velmi spokojený,“ uvedl Mike Gascoyne, technický ředitel stáje.Pokud se někomu odstup od konkurence zdál příliš velký, renomovaný inženýr slibuje brzké zlepšení. V první řadě totiž včera nešlo o reálné časy, ale o spolehlivost a odjetá kola. Testman Fairuz Fauzy potřeboval získat superlicenci, která je podmíněna odkrouženými koly v kokpitu vozu F1. I v tomto směru byl tým úspěšný.„Věděli jsme, že je vůz konkurenceschopný, ale obávali jsme se o jeho spolehlivost. Navíc jsme jezdili bez posilovače řízení, vznikly problémy s jeho dodávkou. Geometrie řízení je taková, že se bez posilovače na suchu téměř nedá jezdit. Teď začneme pracovat na výkonnosti. Před Bahrajnemuděláme ještě velký pokrok, už ve čtvrtek nasadíme nějaké nové díly vylepšující aerodynamiku monopostu. V prvních čtyřech závodech je naším cílem dojíždět a dnes jsme k jeho splnění vykročili správnou nohou,“ dodal Gascoyne.Fauzy byl z jízdy v Jerezu nadšený a nový Lotus má podle něj velký potenciál. „Možná bych byl s posilovačem ještě o tři nebo čtyři vteřiny rychlejší, ale jel jsem na výdrž a i tak vůbec necítím ruce. Naštěstí bylo mokro.“
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.