Comeback majstra sveta Jacquesa Villeneuva do Formule 1 by nesmierne potešil promotéra kanadskej grand prix.
Francois Dumontier, ktorého spoločnosť Octane Racing Group má pod palcom organizovanie budúcoročnej veľkej ceny v Montreale sa dokonca vyjadril, že by synovi slávneho otca veľmi rád pomohol.
"Nemôžem poprieť skutočnosť, že Jacquesov návrat do efjednotky by bol pre našu grand prix prospešný," nechal sa počuť Dumontier, ktorý by sa zrejme neváhal prihovoriť za rodáka z Quebecu u kompetentných osôb v Lotuse.
"Ak mu budem môcť nejako pomôcť, rád to urobím. Ľudia v Kanade Jacquesa milujú. Všetci sme mali možnosť vidieť aký je obľúbený, keď pretekal za sériu NASCAR tu, v Montreale. Ak získa miesto v Lotuse, budem jeho najväčším fanúšikom," sľubuje Dumontier.
Villeneuve naposledy pretekal v "efjednotke" v roku 2006, keď pilotoval voz BMW Sauber. Kokpit však neskôr musel prepustiť mladšiemu a dravšiemu Robertovi Kubicovi. Kanaďan sa odvtedy venoval iným súťažiam, ale po tom, čo sa do Formule 1 vrátili sliky a minimalizoval sa význam elektronických pomôcok, znovu zatúžil po pretekaní v kráľovskej sérii. Uvidíme, či sa mu napokon predsa len podarí comeback v jednom z nových tímov, napríklad s Lotusom. Ako 38-ročnému pilotovi sa mu ale veľké šance nedávajú.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.