Ferrari intenzivně prosazuje možnost, aby mohly velké týmy nasadit do závodu třetí vůz. Nově opírá požadavek o upadající zájem diváků a Michael Schumacher má formuli 1 zachraňovat.
„Pokles návštěvnosti na samotných okruzích, na Monze také (proti roku 2008 o 16%), signalizuje nutnost změny, žádné nudné závody a žádné hádky," prohlásil Ital na autosalonu ve Frankfurtu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo stojí současně v čele Asociace týmů formule 1 FOTA. Na konci roku plánuje FOTA setkání s vybranými zástupci médií, organizátorů a sponzorů, cílem bude, udělat z formule 1 znovu mimořádně divácky atraktivní sport.
Trochu s podivem je, proč hovořil o nudných závodech, když letošní sezona patří k těm nejzajímavějším a výsledná pořadí v cíli k velmi obtížně odhadnutelným. A za nekončící politické eskapády mohou do značné míry i samotné týmy F1. Zřejmě však patří volání po zajímavých závodech a bavících se divácích k současné formuli 1 stejně, jako hybridní pohony a alternativní paliva k současnému automobilovému průmyslu.
Atraktivitu F1 prezident nejstarší stáje ve startovním poli připisuje velkým jménům a značkám, pak je opodstatněnost předcházející citace pochopitelnější. Znovu při této příležitosti totiž otevřel otázku třetího vozu.
„Schumacherův vliv na prodej lístků, když vše vypadalo, že se vrátí do kokpitu ukázal, jak moc lákají velké týmy a velká jména. Malé týmy atraktivitu F1 nezvýší. Potřebujeme mít možnost, aby mohly velké týmy nasadit třetí vůz pro slavné piloty a nebo mladé jezdce."
Efekt návratu Michaela Schumachera je nepopiratelný, zajímavé by však bylo, zda-li by obrovský zájem diváků o sedminásobného šampiona přetrval i po polovině sezony 2010, ve které by již třeba nebyl tím bezkonkurenčním esem rudé stáje, ale dojížděl by do cíle v závěru první desítky, jako řada šampionů před ním.
Ferrari by znovu velmi rádo uvolnilo předpisy v otázce testování. di Montezemolo připomíná, že jsou snad jediným sportem, kde se nemohou na měření sil připravovat ve svém pravém prostředí, na dráze.
S blížícím se koncem sezony se již v Maranellu pilně připravují na rok 2010. „Úvod sezony mne mrzí. Mohl bych k tomu říci pár věcí, ale nechci se k tomu již vracet. Ve druhé části sezony jsme se zařadili mezi nejvíce bodující týmy a patří nám třetí místo v Poháru konstruktérů, ačkoliv jsme v posledních čtyřech závodech bodovali pouze jedním vozem."
Luca di Montezemolo se velmi těší na návrat Felipeho Massy, který již je podle jeho názoru psychologicky připraven. „Už jsem se s ním dokonce vsadil, že bude ještě rychlejší."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.