Ferrari intenzivně prosazuje možnost, aby mohly velké týmy nasadit do závodu třetí vůz. Nově opírá požadavek o upadající zájem diváků a Michael Schumacher má formuli 1 zachraňovat.
„Pokles návštěvnosti na samotných okruzích, na Monze také (proti roku 2008 o 16%), signalizuje nutnost změny, žádné nudné závody a žádné hádky," prohlásil Ital na autosalonu ve Frankfurtu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo stojí současně v čele Asociace týmů formule 1 FOTA. Na konci roku plánuje FOTA setkání s vybranými zástupci médií, organizátorů a sponzorů, cílem bude, udělat z formule 1 znovu mimořádně divácky atraktivní sport.
Trochu s podivem je, proč hovořil o nudných závodech, když letošní sezona patří k těm nejzajímavějším a výsledná pořadí v cíli k velmi obtížně odhadnutelným. A za nekončící politické eskapády mohou do značné míry i samotné týmy F1. Zřejmě však patří volání po zajímavých závodech a bavících se divácích k současné formuli 1 stejně, jako hybridní pohony a alternativní paliva k současnému automobilovému průmyslu.
Atraktivitu F1 prezident nejstarší stáje ve startovním poli připisuje velkým jménům a značkám, pak je opodstatněnost předcházející citace pochopitelnější. Znovu při této příležitosti totiž otevřel otázku třetího vozu.
„Schumacherův vliv na prodej lístků, když vše vypadalo, že se vrátí do kokpitu ukázal, jak moc lákají velké týmy a velká jména. Malé týmy atraktivitu F1 nezvýší. Potřebujeme mít možnost, aby mohly velké týmy nasadit třetí vůz pro slavné piloty a nebo mladé jezdce."
Efekt návratu Michaela Schumachera je nepopiratelný, zajímavé by však bylo, zda-li by obrovský zájem diváků o sedminásobného šampiona přetrval i po polovině sezony 2010, ve které by již třeba nebyl tím bezkonkurenčním esem rudé stáje, ale dojížděl by do cíle v závěru první desítky, jako řada šampionů před ním.
Ferrari by znovu velmi rádo uvolnilo předpisy v otázce testování. di Montezemolo připomíná, že jsou snad jediným sportem, kde se nemohou na měření sil připravovat ve svém pravém prostředí, na dráze.
S blížícím se koncem sezony se již v Maranellu pilně připravují na rok 2010. „Úvod sezony mne mrzí. Mohl bych k tomu říci pár věcí, ale nechci se k tomu již vracet. Ve druhé části sezony jsme se zařadili mezi nejvíce bodující týmy a patří nám třetí místo v Poháru konstruktérů, ačkoliv jsme v posledních čtyřech závodech bodovali pouze jedním vozem."
Luca di Montezemolo se velmi těší na návrat Felipeho Massy, který již je podle jeho názoru psychologicky připraven. „Už jsem se s ním dokonce vsadil, že bude ještě rychlejší."
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.