Ferrari intenzivně prosazuje možnost, aby mohly velké týmy nasadit do závodu třetí vůz. Nově opírá požadavek o upadající zájem diváků a Michael Schumacher má formuli 1 zachraňovat.
„Pokles návštěvnosti na samotných okruzích, na Monze také (proti roku 2008 o 16%), signalizuje nutnost změny, žádné nudné závody a žádné hádky," prohlásil Ital na autosalonu ve Frankfurtu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo stojí současně v čele Asociace týmů formule 1 FOTA. Na konci roku plánuje FOTA setkání s vybranými zástupci médií, organizátorů a sponzorů, cílem bude, udělat z formule 1 znovu mimořádně divácky atraktivní sport.
Trochu s podivem je, proč hovořil o nudných závodech, když letošní sezona patří k těm nejzajímavějším a výsledná pořadí v cíli k velmi obtížně odhadnutelným. A za nekončící politické eskapády mohou do značné míry i samotné týmy F1. Zřejmě však patří volání po zajímavých závodech a bavících se divácích k současné formuli 1 stejně, jako hybridní pohony a alternativní paliva k současnému automobilovému průmyslu.
Atraktivitu F1 prezident nejstarší stáje ve startovním poli připisuje velkým jménům a značkám, pak je opodstatněnost předcházející citace pochopitelnější. Znovu při této příležitosti totiž otevřel otázku třetího vozu.
„Schumacherův vliv na prodej lístků, když vše vypadalo, že se vrátí do kokpitu ukázal, jak moc lákají velké týmy a velká jména. Malé týmy atraktivitu F1 nezvýší. Potřebujeme mít možnost, aby mohly velké týmy nasadit třetí vůz pro slavné piloty a nebo mladé jezdce."
Efekt návratu Michaela Schumachera je nepopiratelný, zajímavé by však bylo, zda-li by obrovský zájem diváků o sedminásobného šampiona přetrval i po polovině sezony 2010, ve které by již třeba nebyl tím bezkonkurenčním esem rudé stáje, ale dojížděl by do cíle v závěru první desítky, jako řada šampionů před ním.
Ferrari by znovu velmi rádo uvolnilo předpisy v otázce testování. di Montezemolo připomíná, že jsou snad jediným sportem, kde se nemohou na měření sil připravovat ve svém pravém prostředí, na dráze.
S blížícím se koncem sezony se již v Maranellu pilně připravují na rok 2010. „Úvod sezony mne mrzí. Mohl bych k tomu říci pár věcí, ale nechci se k tomu již vracet. Ve druhé části sezony jsme se zařadili mezi nejvíce bodující týmy a patří nám třetí místo v Poháru konstruktérů, ačkoliv jsme v posledních čtyřech závodech bodovali pouze jedním vozem."
Luca di Montezemolo se velmi těší na návrat Felipeho Massy, který již je podle jeho názoru psychologicky připraven. „Už jsem se s ním dokonce vsadil, že bude ještě rychlejší."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.