Ferrari intenzivně prosazuje možnost, aby mohly velké týmy nasadit do závodu třetí vůz. Nově opírá požadavek o upadající zájem diváků a Michael Schumacher má formuli 1 zachraňovat.
„Pokles návštěvnosti na samotných okruzích, na Monze také (proti roku 2008 o 16%), signalizuje nutnost změny, žádné nudné závody a žádné hádky," prohlásil Ital na autosalonu ve Frankfurtu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo stojí současně v čele Asociace týmů formule 1 FOTA. Na konci roku plánuje FOTA setkání s vybranými zástupci médií, organizátorů a sponzorů, cílem bude, udělat z formule 1 znovu mimořádně divácky atraktivní sport.
Trochu s podivem je, proč hovořil o nudných závodech, když letošní sezona patří k těm nejzajímavějším a výsledná pořadí v cíli k velmi obtížně odhadnutelným. A za nekončící politické eskapády mohou do značné míry i samotné týmy F1. Zřejmě však patří volání po zajímavých závodech a bavících se divácích k současné formuli 1 stejně, jako hybridní pohony a alternativní paliva k současnému automobilovému průmyslu.
Atraktivitu F1 prezident nejstarší stáje ve startovním poli připisuje velkým jménům a značkám, pak je opodstatněnost předcházející citace pochopitelnější. Znovu při této příležitosti totiž otevřel otázku třetího vozu.
„Schumacherův vliv na prodej lístků, když vše vypadalo, že se vrátí do kokpitu ukázal, jak moc lákají velké týmy a velká jména. Malé týmy atraktivitu F1 nezvýší. Potřebujeme mít možnost, aby mohly velké týmy nasadit třetí vůz pro slavné piloty a nebo mladé jezdce."
Efekt návratu Michaela Schumachera je nepopiratelný, zajímavé by však bylo, zda-li by obrovský zájem diváků o sedminásobného šampiona přetrval i po polovině sezony 2010, ve které by již třeba nebyl tím bezkonkurenčním esem rudé stáje, ale dojížděl by do cíle v závěru první desítky, jako řada šampionů před ním.
Ferrari by znovu velmi rádo uvolnilo předpisy v otázce testování. di Montezemolo připomíná, že jsou snad jediným sportem, kde se nemohou na měření sil připravovat ve svém pravém prostředí, na dráze.
S blížícím se koncem sezony se již v Maranellu pilně připravují na rok 2010. „Úvod sezony mne mrzí. Mohl bych k tomu říci pár věcí, ale nechci se k tomu již vracet. Ve druhé části sezony jsme se zařadili mezi nejvíce bodující týmy a patří nám třetí místo v Poháru konstruktérů, ačkoliv jsme v posledních čtyřech závodech bodovali pouze jedním vozem."
Luca di Montezemolo se velmi těší na návrat Felipeho Massy, který již je podle jeho názoru psychologicky připraven. „Už jsem se s ním dokonce vsadil, že bude ještě rychlejší."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.