U Williamsu se před GP Monaka rozehrála zajímavá partie. Přes média si jezdec a majitelé týmu skládají poklony, přitom ještě před úvodním podnikem v Austrálii hrozil Nico Rosberg odchodem a Williams stále špičkový vůz k dispozici nemá.
„O Nica budu bojovat, je na stejné úrovni jako Hamilton či Vettel. Snažíme se mu dát do rukou skutečně konkurenceschopné auto. Nikomu bych to nepřál více. Zájem o něj projevily i jiné týmy a naše možnosti jsou omezené. Proto mu musíme postavit lepší vůz, to by byl pádný argument, aby zůstal,“ reagoval včera na úterní poklonu jezdce stáji z Grove zakladatel Sir Frank Williams.
O schopnostech syna šampiona F1 Keke Rosberga začínají někteří pochybovat, přitom Rosberg prošel seriálem GP2 ještě suverénněji, než Hamilton, jemuž zdatně sekundoval dnes podceňovaný Piquet.
„Vina je u nás, pokud by měl Nico loni McLaren a letos Red Bull, vyhrál by určitě už svůj první závod a bojoval by o titul,“ přiznal Williams a dodal, že jezdec potřebuje jedinou věc do skládačky, lepší auto.
Co však znamenají zmíněná prohlášení, navíc přes média? Nico potřebuje špičkový vůz a bojovat o stupně vítězů, jinak jeho akcie klesnou a další znovuzrození ala Button je bez záruky. Na začátku roku dal Williamsu ultimátum, buď budu mít konkurenceschopný vůz, nebo se poohlédnu jinde.
A zřejmě by o jeho služby měl zájem i některý tovární tým, možná McLaren, kde se trápí Kovalainen, možná Toyota, která potřebuje špičkového jezdce pro boj o titul, avšak ne příliš drahého.
Výkony Williamsu jsou na úrovni ve volných trénincích, v závodě a kvalifikaci je situace ale jiná a Rosberg jezdí zase střed pole. Logicky se lze domnívat, že dostojí své hrozbě a přijme nabídku od jiného týmu. Proč náhlá změna a slova o setrvání v Grove jako nejlepší možná varianta?
Rozpočtový strop. Magická dvě slova, která převrací formuli 1 doslova naruby. Z vyjádření odpovědných osob je nanejvýš pravděpodobné, že FIA svůj záměr skutečně prosadí, možná s drobnou korekcí. Které týmy budou z této změny profitovat? Prezident FIA Max Mosley tvrdí, že všechny, ale zcela jistě tomu tak nebude, rozhodně ne hned.
Dnes mají Ferrari, McLaren a BMW Sauber potíže, ale se svými zkušenostmi a možnostmi je reálné očekávat, že je dříve či později překonají. Udrží si však své výsadní postavení i s výrazně redukovaným týmem lidí v příštím roce? Nečeká je logicky pokles formy?
Na stranu druhou si relativně pořád velmi konkurenceschopný Williams se zkušeným a sehraným týmem ponechá velkou většinu svého stávajícího personálu. Nebude pak hrát po zavedení rozpočtového stropu prim právě on? Také je nutno vzít v potaz, že je tu stále hrozba odchodu některých továrních týmů, nejen kvůli rozpočtovému stropu, ale kvůli krizi v odbytu sériových automobilů.
Williams je však pouze závodním týmem, F1 je jeho vášní, bytím i nebytím a troufám si říci, že z nejisté situace by mohl díky své aktuální pozici a především dlouholetým zkušenostem vzejít na samé špičce závodního pole...
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.