Tovární tým japonské automobilky sice stále funguje, ale přichází s ubývajícím časem do startu sezony o důvěryhodnost. Prvním kdo prolomil ledy mlčenlivého vyčkávání veřejně, je čerstvě bývalý pilot formule 1 David Coulthard, který vyměnil závodní sedačku za post konzultanta a komentátora.
„Jakmile zjistili, že začínají mít problémy, které by mohly být i existenční, začali všude prohlašovat, jak dokončují vůz, který bude mít šanci bojovat o vítězství,“ vzpomíná na překvapivé oznámení o konci Hondy v F1 Coulthard.
Podle něj je ale možná vše jinak a o vítězném autu se mluvilo především kvůli tomu, aby se našel někdo, kdo si koupí za pakatel celý tým i s monopostem a zaručí se dlouhodobě provozovat ztrátovou společnost.
„Kde je nějaká jistota pro zájemce? Možná je jejich vůz lepší než loňský, ale také může být na startu nejslabším,“ dodal DC s tím, že hovořit o ambicích na vítězství a nemít vůz dosud na dráze, není příliš přesvědčivé.
Celá nejistota kolem Brackley je zcela jistě nepříjemná nejen pro zaměstnance, ale i pro Jensona Buttona, který Hondě věřil a obětoval jí kariéru čekáním na konkurenceschopný monopost.
Ačkoliv získal jedno vítězství, jeho budoucnost v F1 není podle Coultharda růžová. „Je tu mnoho mladých kluků, roční přestávka může být osudná a sedačku už nikdy nezíská a v továrním týmu jen velice těžko.“
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.