Tovární tým japonské automobilky sice stále funguje, ale přichází s ubývajícím časem do startu sezony o důvěryhodnost. Prvním kdo prolomil ledy mlčenlivého vyčkávání veřejně, je čerstvě bývalý pilot formule 1 David Coulthard, který vyměnil závodní sedačku za post konzultanta a komentátora.
„Jakmile zjistili, že začínají mít problémy, které by mohly být i existenční, začali všude prohlašovat, jak dokončují vůz, který bude mít šanci bojovat o vítězství,“ vzpomíná na překvapivé oznámení o konci Hondy v F1 Coulthard.
Podle něj je ale možná vše jinak a o vítězném autu se mluvilo především kvůli tomu, aby se našel někdo, kdo si koupí za pakatel celý tým i s monopostem a zaručí se dlouhodobě provozovat ztrátovou společnost.
„Kde je nějaká jistota pro zájemce? Možná je jejich vůz lepší než loňský, ale také může být na startu nejslabším,“ dodal DC s tím, že hovořit o ambicích na vítězství a nemít vůz dosud na dráze, není příliš přesvědčivé.
Celá nejistota kolem Brackley je zcela jistě nepříjemná nejen pro zaměstnance, ale i pro Jensona Buttona, který Hondě věřil a obětoval jí kariéru čekáním na konkurenceschopný monopost.
Ačkoliv získal jedno vítězství, jeho budoucnost v F1 není podle Coultharda růžová. „Je tu mnoho mladých kluků, roční přestávka může být osudná a sedačku už nikdy nezíská a v továrním týmu jen velice těžko.“
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.